Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mercedes W124 230E - złącze diagnostycze

bibul 13 Gru 2006 21:33 4363 5
  • #1 13 Gru 2006 21:33
    bibul
    Poziom 19  

    Witam,
    z tego co wyczytałem na forum wynika że nie da się spiąć tego mietka (88 rok) z kompem. Ma ktoś może rozpiskę pinów w tym złączu i co tam można pomierzyć?? Chodzi o to okrągłe starsze złącze po stronie kierowcy w przedziale silnika. Pozdrawiam

    0 5
  • Fibaro
  • #2 13 Gru 2006 21:50
    cardiag
    Poziom 30  

    kompem nic nie sprawdzisz trzeba miec spec tester.. ale w sumie po co Ci komp to takiego rempla..

    0
  • Fibaro
  • #3 13 Gru 2006 22:00
    ecsb
    Poziom 16  

    Nie podałeś co chcesz sprawdzić przez to złącze, jeśli chodzi o kody błędów to zpomnij, bo odczyt wykonuje się specjalnym teserem kąta zwarcia. Nawet nie jestem pewny czy nowe serwisy mają takie urządzenie, bo to prawie zabytek.[/b]

    0
  • #4 14 Gru 2006 20:20
    bibul
    Poziom 19  

    a pytam sie tak z ciekawości bo w sumie mam problem - auto ciężko zapala jak jest zimne, trzeba popiłować ale jak sie rozgrzeje to chodzi równiutko - podejrzenia padły na 5 wtrysk - przy pomiarze wyszło że dostaje tylko jeden impuls, gdzie powinien chodzić ok 18 sekund. Sam wtrysk jest sprawny. Sterowanie odbywa sie przy pomocy czujnika temp. Po podłączeniu rezystora 4,7k zamiast niego wtrysk jest sterowany prawidłowo i auto zapala prawidłowo. Wyszło więc że czujnik do wymiany ale najlepsze jest to że rezystancja nowego jest identyczna i zmienia sie w funkji temp. tak samo jak starego. Morał więc taki że coś jest nie tak ze sterownikiem - wszystkie kable idą do komputera więc dlatego pytam o złącze diagnostyczne. A tak nawiasem mówiąc niejedno nowsze auto musi się schować jeśli chodzi o kulturę pracy i komfort jazdy do tego starego "rempla" jak to określił kolega cardiag.

    0
  • Fibaro
  • #5 15 Gru 2006 07:33
    manta
    Moderator Samochody

    Zobacz czy nie masz uszkodzenia przy potencjometrze przeplywomierza, a jak chcesz to koniecznie odczytywać to w pewnym zakresie robi to cdif ale podaje kody procentowo ,sprawdz ew. jak zachowuje się zawór biegu jałowego czy po rozruchu występuje sygnał sterujący jeśli nie to przepływka ew. przewody.

    0
  • #6 27 Sty 2007 19:12
    bibul
    Poziom 19  

    witam po dłuższej przerwie - problem nadal nie rozwiązany
    przeczytałem mase topiców na różnych forach lecz żaden nie rozwiązał mojego problemu. Dokładnie rzecz biorąc sprawa ma się tak: wszystkie czujniki temperatury są ok (żeby była jasność jest to wtrysk KE-Jetronic). Czujnik temp. to dwa termistory w jednej obudowie - jednen z nich podpięty jest do ECU, drugi do aparatu zapłonowego (w starszych wersjach był to bimetal rozłączający wtrysk rozruchowy). Po zasymulowaniu temp -2 st. C poprzez podpięcie rezystorów 6,8K (chyba, do końca nie pamiętam - dane brałem z serwisówki WIS W124) wtrysk daje jeden strzał benzyny (impuls elektryczny trwa ok 2s). Sam wtrysk rozruchowy jest sprawny - brak wycieków, czysty, działa jak należy. Problem polega na tym iż po pierwszym strzale silnik nie zapala - rozłączam zapłon - załączam i kręcę jeszcze raz - powinien być znów strzał z rozruchowego a dziwne bo go nie ma - brak impulsu. Sam wtryskiwacz rozruchowy zasilany jest z przekaźnika pompy paliwa - często opisywana usterka podobna do mojej - puszkę rozebrałem i przeczyściłem wszystkie styki i przelutowałem - bankowo jest ok. Drugą często opisywaną usterką jest puszka OVP - zabezpieczenie przepięciowe - również styki przekaźników przeczyszczone i przelutowane (obydwie puszki sprawdzone na sucho na zasilaczu, brak martwych styków). Nie wiem czemu brak wtórnego impulsu na wtryskiwacz rozruchowy? Powinien być czasowo rozłączany jak silnik już ruszy? Czyżby komputer? Do sprawdzenia zostaje - regulator ciśnienia (zbyt drogi interes żeby z ciekawości podmieniać), pompa paliwa (za małe ciśnienie - w co szczerze wątpie). Podkreślam że auto chodzi cacy jak się rozgrzeje. Czekam na jakieś pomysły - pozdrawiam

    PS. przydało by się zmienic temat wątku - mercedes W124 230E zimny start

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo