logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

[Rozwiązano] Jak zrobić przełącznik audio dla głośników 5.1 i słuchawek?

St4nley 04 Sty 2012 15:08 3553 10
REKLAMA
  • #1 10347290
    St4nley
    Poziom 11  
    Ocena: 2
    Witam!
    Jestem dość zielony w sprawach elektronicznych, ale wpadłem na pomysł ułatwienia sobie zycia. Chcę podłączyć słuchawki i głośniki do przełącznika, którym będę mógł wybierać wyjście audio. Plan jest dobry, znalazłem schemacik do takiego urządzonka:

Jak zrobić przełącznik audio dla głośników 5.1 i słuchawek?

i wszystko było w idealnym porządku, dopóki mój mózg nie podsunął mi genialnego wniosku... Mam głośniki w systemie 5.1, więc jak mam zrobić przełącznik obsługujący odpowiednio 6 i 2 kanały? Tu kończą się moje zdolności.

Przed sam przełącznik słuchawki-głośniki, będę chciał jeszcze wmontować zwyczajny switch (komputer/konsola/dok telefonu), ale nie sądzę ze będzie to miało wpływ na samo działanie przełącznika (6 kanałów).

Czy ktoś z forumowiczów udzieli mi porady, lub nawet rozrysuje schemat, jak rozwiązać ten problem?
  • REKLAMA
  • #3 10347422
    St4nley
    Poziom 11  
    Kolego nie do końca się zrozumieliśmy, moze nie doprecyzowałem.

Słuchawki są normalne, stereo, ale głośniki są 5.1 i teraz muszę zrobić przełącznik - kiedy dźwięk idzie na głośniki, mam 6 kanałów, a kiedy idzie na słuchawki - 2 kanały.
  • REKLAMA
  • #5 10347463
    St4nley
    Poziom 11  
    a gdybym zrobił przełącznik 6 kanałowy jakoś, a po wyjściu słuchawkowym po prostu wrzucił jakąś przejściówkę (na zasadzie 3 jacki - 1 jack)?
  • #6 10347485
    Naimad_86
    Poziom 16  
    Ocena: 19
    Poszukaj przełącznika pod 6 kanałów i tak wtedy nastąpi zamiana dwóch kanałów z głośników na słuchawki a 4 pozostałe oczywiście podłączasz aby je wyłączyło.
  • #7 10347625
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 3625