Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zadziałanie Airbag'u i napinacza a fakt zapięcia lub nie pasa bezpieczeństwa

harnasx 11 Sty 2012 20:32 11092 15
  • #1 11 Sty 2012 20:32
    harnasx
    Poziom 22  

    Witajcie!

    Panowie chciałem zapytać Was jakie macie doświadczenia w tym temacie:

    Czyli czy występuje bezpośredni związek pomiedzy zadziałaniem (wyzwoleniem, wystrzeleniem ...) napinaczy pasów bezpiecz. i/lub poduszek powietrznych z faktem czy kierowca bądz pasażer miał/mieli zapięte pasy. (czy ogólnie lub w zależności od marki/modelu)

    Pisze małe opracowanie tematu i wszelkie opinie będą pomocne.

    Dodatkowo gdyby Ktoś posiadał jakieś konkretne informacje o sposobie działania systemów bezpieczeństwa (napinacze, airbagi ) w konkretnych markach to za wskazanie/udostępnienie będę niezmiernie wdzięczny!

    z góry dziękuję!

    0 15
  • #2 11 Sty 2012 22:16
    kamil907
    Poziom 28  

    Nie wiem jak w nowszych autach ale wiem tyle, że na przykład w starszych oplach napinacze pasów działają niezależnie od tego czy pasy są zapięte czy nie. Domyślam się, że poduchy w tych samych modelach również wystrzelą niezależnie od pasów.

    0
  • #3 12 Sty 2012 08:19
    cassius17
    Poziom 17  

    Astra classic F nie ma połączenia między napinaczami a poduszkami, Astra G już to raczej ma, sprawdzę po południu.

    0
  • #4 12 Sty 2012 08:36
    kidu22
    Poziom 35  

    Są czujniki zajęcia fotela w samych fotelach.

    0
  • #5 12 Sty 2012 08:43
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 12 Sty 2012 16:23
    harnasx
    Poziom 22  

    z mojego doświadczenia wynika iż jeżeli mamy czujnik obecności pasażera to gdy pasażera nie ma - poduszka pasażera nie odpala - spotkaliście inny przypadek (tzn pasażera nie było a pomimo tego że pojazd miał czujniki obecności poduszka pasazera odpaliła?)

    Ale to inna sprawa.

    Głównie chodzi mi jak pisałem wczesniej o pasy - czy jeśli są zapięte/niezapiete jest różnica w zadziałaniu napinaczy/airbagu?

    1
  • #7 12 Sty 2012 17:31
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 12 Sty 2012 17:39
    harnasx
    Poziom 22  

    Motronic napisał:
    Przeciez posałem-zależy czy są czujniki w zamkach, a jak są, to czy sterownik SRS bierze je pod uwagę.


    No a konkrety jakieś ?
    Bo czy są czujniki w zamkach to w mniarę prosto sprawdzić
    Podaj proszę jakieś konkrety -nie wiem marki/albo lata produkcji albo coś kiedy te 5% można zidentyfikować (bo tak to wielkie nic)

    1
  • #9 12 Sty 2012 17:41
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 13 Sty 2012 00:26
    Michal2002
    Poziom 21  

    Jako,że forum to ostatnio schodzi na psy jeśli chodzi o przekazywanie merytorycznej wiedzy (może akurat nie w tym poście) postanowiłem się wypowiedzieć by koledze pomóc.

    Po pierwsze wpływ na wystrzał poduszki ma siła uderzenia.
    Przy małym uderzeniu odpala tylko pas, przy większym pas i poduszka.
    Dodatkowo na wystrzał poduszki pasażera ma wpływ czujnik zajęcia fotela.
    Biorąc pod uwagę ,że mamy też dwa sensory na podłużnicach lub w ich okolicach może być taki przypadek ,że wystrzeli tylko poduszka tej strony pojazdu , która została uszkodzona w wypadku. Trzeba też pamiętać,że poduszki wystrzelają tylko wtedy gdy są aktywne (nie są wyłączone programowo).
    Są też samochody , które mają różną siłę napięcia pasa w zależności od siły uderzenia, podobna sytuacja jest z poduszkami.
    Algorytm otwarcia poduszek zależy też od regionu na który samochód został wyprodukowany.

    Pozdr :)

    -1
  • #11 13 Sty 2012 11:28
    Bzzz
    Poziom 17  

    Ja osobiście posiadam Fiata punto 2Fl ,mam 2 poduszki dla pasażera i kierowcy i nie zależnie czy ktoś tam siedzi czy nie i tak obie powinny zadziałać bo żadnych dodatkowych czujników nie posiada.
    Michal2002 napisał "Algorytm otwarcia poduszek zależy też od regionu na który samochód został wyprodukowany"
    I tak właśnie wszystko zależy też od producenta na jaki kraj jest produkowany samochód jakie poduszki posiada,czujniki i jaki program jest wgrany.Temat rzeka.
    Taka ciekawostka auta na rynek amerykański maja większe poduszki W sensie objętościowo niż na rynek europejski a to z tego względu że nie mają konieczności zapinania pasów. I tu znów można przytoczyć czujniki czy auto posiada czujnik zapięcia pasa, czujnik zajęcia fotela, w lepszych autach są kamery wychwytujące pozycję osoby w momencie wypadku i zależnie od niej którą poduszkę aktywować. A poduszek jest tak wiele i różnych modeli że powinno się czuć naprawdę bezpiecznie. Są na przykład poduszki które posiadają 2 ładunki
    i zależnie od siły uderzenia mogą zostać oba aktywowane, przyspieszy to jej otwarcie. Podsumowując wszystko zależy od producenta, modelu, wyposażenia a przede wszystkim programu jaki jest w sterowniku.

    1
  • #12 13 Sty 2012 20:38
    harnasx
    Poziom 22  

    Nasuwa się z dotychczasowych wypowiedzi wniosek że w ~ 95% pojazdów nie ma znaczenia czy kierowca/pasażer siedzi z zapiętymi pasami czy nie napinacze i poduszki zadziałają (odpalą)

    Czy ktokolwiek mogłby podać przykład samochodu z tej ~5% (czy nawet 1%) puli gdzie w sytuacji niezapięcia pasów (ale obecnosci na fotelu) napinacze czy też poduszki nie zostaną wyzwolone ?

    0
  • #13 13 Sty 2012 20:41
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 13 Sty 2012 21:13
    harnasx
    Poziom 22  

    Motronic napisał:
    harnasx napisał:

    Czy ktokolwiek mogłby podać przykład samochodu z tej ~5% (czy nawet 1%) puli

    Machalas.


    Kto jak kto ale Ty powinieneś przestrzegać zasad obowiązujących na tym forum!
    Czy Ciebie one nie dotyczą?

    0
  • #15 13 Sty 2012 21:17
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 27 Gru 2015 13:05
    centurion.gmbh
    Poziom 8  

    Generalnie BMW po 2003r posiada maty w fotelach które pełnia role czujnika zajętości fotela oraz "ważą" pasażera, dodatkowo posiadają dwu nabojowe AIRBAGi, strzelają zależnie od uderzenia jak i wagi pasażera, zależnie od wyposażenia oraz wgranego oprogramowania są tez czujniki zapięcia pasa i dopiero on "zamyka obieg" i pozwala uruchomić AIRBAG. W autach z mata w fotelu pasażera można przewozić dziecko w foteliku 0-9mcy tyłem do kierunku jazdy gdyż mata znając wagę bodajże do 30kg nie uruchomi AIRBAG w "zamkniętym obiegu" z czujnikiem zapiętości pasa.
    Temat przerabiany w BMW E60, E46 LCI, X3 E83 LCI zasada działania sprawdzona :)

    1