Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Corsa c 1,3 cdti ciężko odpala?

arek261187 14 Jan 2012 13:20 26165 40
  • #1
    arek261187
    Level 10  
    Witam.
    Znowu muszę poruszyć temat silnika 1,3 cdti (69km).
    Mianowicie auto przy minusowych temperaturach odpala za pierwszy razem ale wystarczy ze temperatura zrobi się dodatnia powiedzmy 7,8 dopiero za 2,3 razem auto zapali?
    W aucie zostało już wymienione i sprawdzone:
    -nowe świece
    -nowy akumulator
    -sprawdzone na maszynie wtryski
    -sprawdzona pompka w zbiorniku
    -nowy filtr paliwa.
    I nadal nic?
  • #2
    wytrych121
    Level 21  
    Diagnostyka komputerowa była robiona? Popraw pisownię.
  • #3
    arek261187
    Level 10  
    Tak wszystko w normie jedyne to co zauważyłem to niebieski dym przy odpaleniu i kulejący silnik przy 1100 obrotów
  • #4
    decybel91
    Level 42  
    Niebieski czy coś z dawką, myślę że wtryski lub mechanicznie się silnik kończy.
    Zrób tak jak będzie jakieś 5stC podaj mu zasilanie na świece i zobacz jak wtedy zaskoczy.
    Jeśli ok to wiadomo że silnik kaput.
  • #5
    tzok
    Moderator of Cars
    Zaraz silnik się kończy... może np. uszczelniacze nie trzymają i zbiera się olej silnikowy w cylindrach albo turbo puszcza i gromadzi się olej w intercoolerze, częstym problemem tych silników są też usterki regulatora ciśnienia paliwa i pompy CR.
  • #7
    arek261187
    Level 10  
    A rozrząd ? może byc też przyczyną ? auto ma przebieg 160000 tys.
  • #8
    adamblonsky
    Level 15  
    Witam! czy ciśnienie na cylindrach to było mierzone?
  • #9
    arek261187
    Level 10  
    Wszystko sprawdzone kompresja jest.Nadal auto trudno odpala dodam ze czasem jak zaskoczy to chodzi 2 cylindrach,po zgaszeniu i odpaleniu działa na 4 nie rozumiem ?
  • #10
    decybel91
    Level 42  
    Być może i jest, ale jakie ma wartości? Zrób tak jak napisałem, daj prąd bezpośrednio na świece i powinien zaskoczyć.
  • #11
    xyro
    Level 24  
    Ja bym zrobił tak.
    Wymiana wszystkich świec żarowych (to że przewodzi prąd nie oznacza że grzeje)
    Diagnostyka komputerem ze zwroceniem szczególnej uwagi na cisnienie na listwie, czasy wtrysku, kąt wtrysku i temperature silnika, a nie tylko czy są błedy czy nie bo tak się robi czasami ... .
    Ja ostawiam na bardzo awaryjne czujniki ciśnienia na listwie lub czujnik temperatury silnika na komputer (ten z kwadratowa wtyczka i 2 pinami). Pozdrawiam.
  • #12
    arek261187
    Level 10  
    A wiec dzisiaj auto stało na dworze ,przez cała noc przy temperaturze -10c zagrzałem bezpośrednio świece i niestety auto po odpaleniu strasznie kulało kłęby niebieskiego dymu,obstawiał bym na wtryski ?
  • #13
    wytrych121
    Level 21  
    wytrych121 wrote:
    Diagnostyka komputerowa była robiona?
  • #14
    arek261187
    Level 10  
    tak żadnych błędów,ale parametry silnika nie mam pojecia, sprawdzałem op comem
  • #15
    Krzysztof1008
    Level 2  
    Witam, mam ten sam problem. Słyszałem że może pomóc zawór zwrotny przed pompą paliwa. Czy ktoś tego próbował w corsie 1,3 CDTI?
  • #16
    adamblonsky
    Level 15  
    Kolego to nie ten model silnika.
  • #17
    xyro
    Level 24  
    W tym silniku jak masz maluśienką nieszczelność w dopływie paliwa to nie zapali za cholerę. Zmiana świec i filtra paliwa, a jak nie pomoże to do elektromechanika i zrobić porządną diagnostykę. Amen :)
  • #18
    adamo014
    Level 2  
    Kupiłem corse 1.3 cdti w 2005 roku z przebiegiem 17000km i od samego początku miałem ten sam problem zimna odpalała a naprzykład na stacji po zatankowaniu ciepła odpalała czasem normalnie a czasem za 2 albo 3 razem. Dodam że kontrolka świec gasła zawsze po 1, 2 sekundach. Byłem w oplu w ramach gwarancji stwierdzili że wszystko ok. Samochód trafił do warsztatu gdzie podobno zamontowli jakiś czip który podczas odpalania zmienia jakieś wartości komputer inaczej grzeje świece, od tej pory autko odpala zawsze czy mróz czy ciepły bez problemowo. Pisze jakiś czip bo tak mi powiedział elektryk sam nie wiem o co chodzi ale jak masz podobne objawy spróbuj coś znaleść na ten temat. Podobno to błąd fabryczy.
  • #19
    arek261187
    Level 10  
    Może trochę jaśniej z CHIPEM ? jak rozumiem objawy miałes identyczne jak ja.Moze wiecej informacji
  • #20
    adamblonsky
    Level 15  
    Pewnie tu chodzi o oszukanie czujnika temp. jak w innych starszych modelach.
    Może spróbuj zdjąć kostkę od czujnika temp silnika i sprawdź czy wtedy odpali.
    Jak tak to wszystko jasne, trzeba zrobić oszukiwacz temp. przy odpalaniu i tyle.
  • #22
    Krzysztof1008
    Level 2  
    Trochę ostatnio popytałem i nasunął mi się pomysł że problem może powodować czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Przy dodatnich temperaturach może przekłamywać i komputer zmienia parametry zapłonu??? Nie jestem mechanikiem ale to może ma jakiś sens, bo w mojej corsie wskaźnik temperatury jakoś dziwnie pracuje. Czasami wskazówka rusza się dopiero po 10-15 kilometrach i w ciągu kilku sekund mocno rośnie do 85 stopni. Jak u was to wygląda?
  • #23
    kurier
    Level 11  
    Witam,
    Ja ma Combo z tym ustrojstwem Z13DTJ bez DPFa z 2008 obecnie 135tys. Jak na razie co zimę nie było problemów z odpalaniem bo jak jest zimno to świece żarowe grzeją trochę dłużej. Zawsze odpala za pierwszym razem trochę trudno ale daje radę.
    To że długo się nagrzewa ten klekot to normalne bo silnik jest już w tych nowoczesnych alaaluminiowych stopach robiony. U mnie też trzeba depnąc i przejechać jakieś 8-12km aby wskazówka szła w górę. Produkcja jest w Polsce tego cuda dokładnie Powertrain Bielsko-Biała oraz jeszcze Turcja.
    Wskazówka pokazuje temperaturę teoretycznie bo przekłamuje jak każda w liczniku. Najważniejszy jest termostat i moment jego otwarcia. W Dieslach masz coś koło 82-89 "C + dodatkowo obecnie jest wsadzana też grzałka/świeca żarowa w jego obudowę aby lepiej dogrzać ją. Wiec jeśli rośnie ci szybko do góry to masz dobry termostat bo byle utrzymywał temperaturę w granicach wskaznika na 80+ w czasie szybkiej jazdy. Na postoju wskazówka potrafi spaść już poniżej 80- i to też jest normalne bo tak mam od nowości.
    Może jak ktoś już sugerował zajmij się grzaniem świec może aktualizacja oprogramowania lub coś innego może pomóc lepiej grzać świece. A najlepiej sprawdź sobie jakimś Techem albo opcomem jaką pokazują temperaturę czujniki?
    Podaj jeszcze czy masz Z13DT czy inny ?
  • #24
    adamo014
    Level 2  
    Jutro będę u mechanika który to montował to spróbuję się dowiedzieć szczegułów i wtedy napisze dokładniej.
  • #25
    Krzysztof1008
    Level 2  
    Kurier: U mnie nie ma żadnego problemu przy minusowych temperaturach. Odpala nawet przy -18 za pierwszym razem. Problem pojawia się między 0 a +20. Muszę potrzymać go 2 razy dłużej ( trochę klekocze) lub pokręcić krótką chwile i za drugim razem odpala. Dlatego nasunął mi się pomysł z tym czujnikiem temperatury.
    Adamo, jak sie dowiesz czegoś to daj znać.
  • #26
    arek261187
    Level 10  
    Dzisiaj podmieniłem wtryski na inne sprawne w 100% auta z niemiec.Dziwne jest tez to ze po odpaleniu dymi na niebiesko i strasznie gryzie w oczy ? adamo014 czekam na informacje
  • #27
    tzok
    Moderator of Cars
    arek261187 wrote:
    Dziwne jest tez to ze po odpaleniu dymi na niebiesko i strasznie gryzie w oczy
    Spala syntetyczny olej silnikowy...
  • #28
    xyro
    Level 24  
    Raczej to niespalone paliwo skoro ten dym gryzie bardzo w oczy ... normalne w nowszych dieslach.
  • #29
    arek261187
    Level 10  
    Tez tak myśle ze to paliwo ale dlaczego dymi i kuleje ?
  • #30
    arek261187
    Level 10  
    Wczoraj odebrałem autko od mechanika wymieniłem cały kompletny rozrząd a co najdziwniejsz mechanik stwierdził ze śruba od jednego wałka rozrzadu była luźna i (gdzie są tryby od wałków) dziwne ? dokręcił ja i juz o wiele lepiej zapal ale niebieski dymek puści