Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corsa c 1,3 cdti ciężko odpala?

14 Sty 2012 13:20 20135 40
  • Poziom 10  
    Witam.
    Znowu muszę poruszyć temat silnika 1,3 cdti (69km).
    Mianowicie auto przy minusowych temperaturach odpala za pierwszy razem ale wystarczy ze temperatura zrobi się dodatnia powiedzmy 7,8 dopiero za 2,3 razem auto zapali?
    W aucie zostało już wymienione i sprawdzone:
    -nowe świece
    -nowy akumulator
    -sprawdzone na maszynie wtryski
    -sprawdzona pompka w zbiorniku
    -nowy filtr paliwa.
    I nadal nic?
  • Poziom 21  
    Diagnostyka komputerowa była robiona? Popraw pisownię.
  • Poziom 10  
    Tak wszystko w normie jedyne to co zauważyłem to niebieski dym przy odpaleniu i kulejący silnik przy 1100 obrotów
  • Poziom 39  
    Niebieski czy coś z dawką, myślę że wtryski lub mechanicznie się silnik kończy.
    Zrób tak jak będzie jakieś 5stC podaj mu zasilanie na świece i zobacz jak wtedy zaskoczy.
    Jeśli ok to wiadomo że silnik kaput.
  • Moderator Samochody
    Zaraz silnik się kończy... może np. uszczelniacze nie trzymają i zbiera się olej silnikowy w cylindrach albo turbo puszcza i gromadzi się olej w intercoolerze, częstym problemem tych silników są też usterki regulatora ciśnienia paliwa i pompy CR.
  • Poziom 10  
    A rozrząd ? może byc też przyczyną ? auto ma przebieg 160000 tys.
  • Poziom 15  
    Witam! czy ciśnienie na cylindrach to było mierzone?
  • Poziom 10  
    Wszystko sprawdzone kompresja jest.Nadal auto trudno odpala dodam ze czasem jak zaskoczy to chodzi 2 cylindrach,po zgaszeniu i odpaleniu działa na 4 nie rozumiem ?
  • Poziom 39  
    Być może i jest, ale jakie ma wartości? Zrób tak jak napisałem, daj prąd bezpośrednio na świece i powinien zaskoczyć.
  • Poziom 24  
    Ja bym zrobił tak.
    Wymiana wszystkich świec żarowych (to że przewodzi prąd nie oznacza że grzeje)
    Diagnostyka komputerem ze zwroceniem szczególnej uwagi na cisnienie na listwie, czasy wtrysku, kąt wtrysku i temperature silnika, a nie tylko czy są błedy czy nie bo tak się robi czasami ... .
    Ja ostawiam na bardzo awaryjne czujniki ciśnienia na listwie lub czujnik temperatury silnika na komputer (ten z kwadratowa wtyczka i 2 pinami). Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    A wiec dzisiaj auto stało na dworze ,przez cała noc przy temperaturze -10c zagrzałem bezpośrednio świece i niestety auto po odpaleniu strasznie kulało kłęby niebieskiego dymu,obstawiał bym na wtryski ?
  • Poziom 21  
    wytrych121 napisał:
    Diagnostyka komputerowa była robiona?
  • Poziom 10  
    tak żadnych błędów,ale parametry silnika nie mam pojecia, sprawdzałem op comem
  • Poziom 2  
    Witam, mam ten sam problem. Słyszałem że może pomóc zawór zwrotny przed pompą paliwa. Czy ktoś tego próbował w corsie 1,3 CDTI?
  • Poziom 15  
    Kolego to nie ten model silnika.
  • Poziom 24  
    W tym silniku jak masz maluśienką nieszczelność w dopływie paliwa to nie zapali za cholerę. Zmiana świec i filtra paliwa, a jak nie pomoże to do elektromechanika i zrobić porządną diagnostykę. Amen :)
  • Poziom 2  
    Kupiłem corse 1.3 cdti w 2005 roku z przebiegiem 17000km i od samego początku miałem ten sam problem zimna odpalała a naprzykład na stacji po zatankowaniu ciepła odpalała czasem normalnie a czasem za 2 albo 3 razem. Dodam że kontrolka świec gasła zawsze po 1, 2 sekundach. Byłem w oplu w ramach gwarancji stwierdzili że wszystko ok. Samochód trafił do warsztatu gdzie podobno zamontowli jakiś czip który podczas odpalania zmienia jakieś wartości komputer inaczej grzeje świece, od tej pory autko odpala zawsze czy mróz czy ciepły bez problemowo. Pisze jakiś czip bo tak mi powiedział elektryk sam nie wiem o co chodzi ale jak masz podobne objawy spróbuj coś znaleść na ten temat. Podobno to błąd fabryczy.
  • Poziom 10  
    Może trochę jaśniej z CHIPEM ? jak rozumiem objawy miałes identyczne jak ja.Moze wiecej informacji
  • Poziom 15  
    Pewnie tu chodzi o oszukanie czujnika temp. jak w innych starszych modelach.
    Może spróbuj zdjąć kostkę od czujnika temp silnika i sprawdź czy wtedy odpali.
    Jak tak to wszystko jasne, trzeba zrobić oszukiwacz temp. przy odpalaniu i tyle.
  • Poziom 2  
    Trochę ostatnio popytałem i nasunął mi się pomysł że problem może powodować czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Przy dodatnich temperaturach może przekłamywać i komputer zmienia parametry zapłonu??? Nie jestem mechanikiem ale to może ma jakiś sens, bo w mojej corsie wskaźnik temperatury jakoś dziwnie pracuje. Czasami wskazówka rusza się dopiero po 10-15 kilometrach i w ciągu kilku sekund mocno rośnie do 85 stopni. Jak u was to wygląda?
  • Poziom 11  
    Witam,
    Ja ma Combo z tym ustrojstwem Z13DTJ bez DPFa z 2008 obecnie 135tys. Jak na razie co zimę nie było problemów z odpalaniem bo jak jest zimno to świece żarowe grzeją trochę dłużej. Zawsze odpala za pierwszym razem trochę trudno ale daje radę.
    To że długo się nagrzewa ten klekot to normalne bo silnik jest już w tych nowoczesnych alaaluminiowych stopach robiony. U mnie też trzeba depnąc i przejechać jakieś 8-12km aby wskazówka szła w górę. Produkcja jest w Polsce tego cuda dokładnie Powertrain Bielsko-Biała oraz jeszcze Turcja.
    Wskazówka pokazuje temperaturę teoretycznie bo przekłamuje jak każda w liczniku. Najważniejszy jest termostat i moment jego otwarcia. W Dieslach masz coś koło 82-89 "C + dodatkowo obecnie jest wsadzana też grzałka/świeca żarowa w jego obudowę aby lepiej dogrzać ją. Wiec jeśli rośnie ci szybko do góry to masz dobry termostat bo byle utrzymywał temperaturę w granicach wskaznika na 80+ w czasie szybkiej jazdy. Na postoju wskazówka potrafi spaść już poniżej 80- i to też jest normalne bo tak mam od nowości.
    Może jak ktoś już sugerował zajmij się grzaniem świec może aktualizacja oprogramowania lub coś innego może pomóc lepiej grzać świece. A najlepiej sprawdź sobie jakimś Techem albo opcomem jaką pokazują temperaturę czujniki?
    Podaj jeszcze czy masz Z13DT czy inny ?
  • Poziom 2  
    Jutro będę u mechanika który to montował to spróbuję się dowiedzieć szczegułów i wtedy napisze dokładniej.
  • Poziom 2  
    Kurier: U mnie nie ma żadnego problemu przy minusowych temperaturach. Odpala nawet przy -18 za pierwszym razem. Problem pojawia się między 0 a +20. Muszę potrzymać go 2 razy dłużej ( trochę klekocze) lub pokręcić krótką chwile i za drugim razem odpala. Dlatego nasunął mi się pomysł z tym czujnikiem temperatury.
    Adamo, jak sie dowiesz czegoś to daj znać.
  • Poziom 10  
    Dzisiaj podmieniłem wtryski na inne sprawne w 100% auta z niemiec.Dziwne jest tez to ze po odpaleniu dymi na niebiesko i strasznie gryzie w oczy ? adamo014 czekam na informacje
  • Moderator Samochody
    arek261187 napisał:
    Dziwne jest tez to ze po odpaleniu dymi na niebiesko i strasznie gryzie w oczy
    Spala syntetyczny olej silnikowy...
  • Poziom 24  
    Raczej to niespalone paliwo skoro ten dym gryzie bardzo w oczy ... normalne w nowszych dieslach.
  • Poziom 10  
    Tez tak myśle ze to paliwo ale dlaczego dymi i kuleje ?
  • Poziom 10  
    Wczoraj odebrałem autko od mechanika wymieniłem cały kompletny rozrząd a co najdziwniejsz mechanik stwierdził ze śruba od jednego wałka rozrzadu była luźna i (gdzie są tryby od wałków) dziwne ? dokręcił ja i juz o wiele lepiej zapal ale niebieski dymek puści