Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Romet (019) nieprawidłowe obroty

robocik10 16 Sty 2012 14:11 3010 14
  • #1 16 Sty 2012 14:11
    robocik10
    Poziom 8  

    Witam!
    Od dawna borykam sie z problemem w moim komarku. Gdy jadę na wysokich obrotach i dam gazu na full to silnik traci mon a gdy odejmę trochę to zaczyna przyspieszać. Jak na postoju dam gazu na full to wchodzi na wysokie obroty lecz po jakichś 3 sekundach zaczyna przerywać (efekt jakbym włączał i wyłączał zapłon stacyjką) . Instalacja jest dokładnie przeglądnięta, zapłon i przerwa ustawione. Pozostaje gaźnik. Teraz moje pytanie: czy w tym przypadku mieszanka jest za uboga czy za bogata? Czy może jest za duży lub za mały poziom paliwa w gaźniku? Proszę mi pomóc, nigdzie nie znalazłem trafnej odpowiedzi.
    Pozdrawiam

  • #2 16 Sty 2012 15:10
    tomjed
    Poziom 27  

    No to wygląda na to, że się zalewa. Próbowałeś opuścić iglicę? Gaźnik regulowałeś ?

  • #3 16 Sty 2012 19:42
    robocik10
    Poziom 8  

    Próbowałem opuścić ale efekt był podobny tyle że spadła moc silnika przy przyspieszaniu i ogółem. Czy to aby na pewno za bogata mieszanka? Nie Umiem precyzyjnie regulować gaźnika więc się za to nie chcę zabierać "od zera". Dodam, że jeżdżę przeważnie po mieście a spalanie to jakieś 5l na 100km

  • Pomocny post
    #4 16 Sty 2012 22:01
    Zico63
    Poziom 37  

    W Rometach na iglicy nacięcia są w dość dużych odstępach. Ja radziłem sobie tak, że zapinkę dałem na górny rowek (najbardziej opuszona) lecz pod podkładkę osadzającą podłożyłem zwykłą podkładkę M5 z nacięciem na linkę. Uzyskałem przez to pośrednie położenie iglicy.
    Do tego wielokrotne ustalanie składu śrubkami (nastawienie i jazda próbna, znów poprawka i jazda i tak do efektu).
    Motorek chodził jak należało i apetyt miał na ok. 2,5l na setkę.
    Możliwe też, że jest dziurawy pływak lub zużyte gniazdo zaworu pływaka...
    A pod poniższym linkiem jest sposób regulacji gaźnika (i nie tylko):
    http://www.wierchowina.yoyo.pl/schematy.html

  • #5 17 Sty 2012 08:44
    tomjed
    Poziom 27  

    robocik10 napisał:
    Nie Umiem precyzyjnie regulować gaźnika


    Ale to nie jest aż takie trudne. Masz jedną śrubę do regulacji. Próbuj, n ic nie tracisz, a doświadczenie, bezcenne. Kolega Zico63 opisał Ci, jak trzeba to robić. Na początek ustaw iglicę na środku, wkrętak w dłoń i do dzieła. Ustaw tak, aby nie gasł i wtedy testuj i reguluj. Oczywiście na ciepłym silniku. Zakładam, że pływak sprawdziłeś...

  • #6 17 Sty 2012 12:58
    robocik10
    Poziom 8  

    Pływak jest dobry, sprawdzałem, nie jest dziurawy ani nic nie wycieka, ale od kiedy go mam zawsze palił w granicach 5l na 100km. Myślałem, że to normalne przy jeździe po mieście. Dodam, że jeżdżę na oleju motul półsyntetycznym , świeca ma kolor kawy z mlekiem.
    Jak wyzdrowieję spróbuję waszych sposobów.

  • #7 17 Sty 2012 16:17
    gromleon
    Poziom 31  

    Mi to wygląda na zatkany dopływ paliwa z baku do gaźnika. Efekt taki jak opisywany, ty mu gaz a po chwili paliwa brakuje, odejmujesz gazu i silnik jakoś sobie tam pyka gdyż na wolnych obrotach paliwo nadąża napełnić gaźnik i tak w koło. Na biegu jałowym zawsze wkręci się na obroty gdyż silnik nie obciążony nie potrzebuje tyle paliwa.

  • #8 17 Sty 2012 16:53
    robocik10
    Poziom 8  

    Moja teza jest taka... Czytałem na jakimś forum "Jeżeli Twój Komar "dławi" się po poddaniu gazu, musisz wkręcić dyszkę. Jeżeli natomiast nie może uzyskać dużych obrotów i ko-
    pci, trzeba ją wykręcić." On właśnie tak się dławi po dodaniu gazu na , więc myślę, że ma za ubogą mieszankę i wtedy, gdy dodam gazu to paliwa nie starcza ale nie jestem pewien. Efekt podczas jazdy jest taki, że gdy jadę z manetką tak 4/5 otwarcia to ciągnie a gdy dam do końca to jakbym nacisnął hamulec. Chociaż to z drugiej strony jakby go zalewało. Sam już nie wiem.

  • Pomocny post
    #9 17 Sty 2012 17:09
    jack63
    Poziom 40  

    Popieram gromleon'a. Efekt powrotu pracy silnika po ujęciu gazu na to wskazuje. Duże spalanie też - wbrew pozorom. Sprawdź odpowietrzenie w korku baku oraz kranik i ustawienie pływaka. Najlepiej zlać całe paliwo, odkręcić kranik i zrobić porządne czyszczenie. Może pojawiła się rdza wewnątrz baku?
    Spalanie 5l/100km to kosmos dla takiego "piździka". Nie powinie przekraczać 3l/100km
    Sprawdź również simmeringi na wale. Szczególnie ten pod iskrownikiem. Nie pisałeś czy silnik pracuje stabilnie na biegu jałowym. To duszenie jest objawem zbyt ubogiej mieszanki paliwowo-powietrznej. Pytanie czy jest za mało paliwa (zatkany dopływ, regulacja poziomu) czy za dużo powietrza - dopływ tzw. fałszywego powietrza.
    Ostatnia możliwością jest słaba iskra. Sprawdź ją odkręcając fajkę na samym kablu WN do masy. Ma skakać ciągle na odległość min. 6-7 mm!

  • #10 17 Sty 2012 17:38
    robocik10
    Poziom 8  

    Gdy odpalę go na zimnym silniku na początku trochę przerywa. Gdy pochodzi chwilę jest już dobrze. Wolne obroty są idealne, przy zimnym ma lekko podwyższone ale nawet przy bardzo gorącym nie zgaśnie na pewno. Też myślałem, że to wina simeringa pod magnetem i go wymieniłem. Poprawy żadnej! Poprawiałem wszelkie uszczelki od początku nawet pod cylindrem itd . Co do iskry jest fioletowa. Nie sprawdzałem jej mocy, niedawno wymieniłem kondensator, także żadnej poprawy. Przerwę na przerywaczu ustawiłem 0,35mm a na świecy 0,6mm. Oczywiście popróbuję waszych rad. Jeżeli mieszanka jest za uboga to jak mam ją poprawić? Mam wkręcać czy wykręcać wkręt regulacyjny?
    ____________________________________________
    Aha, w jaki sposób mam sprawdzić ustawienie pływaka?

  • #11 18 Sty 2012 00:23
    stan2300
    Poziom 16  

    Śruby regulacyjne służą tylko do ustawiania składu mieszanki na wolnych obrotach, podczas jazdy pracuje tylko rozpylacz główny i przepustnica powietrza. Z moich doświadczeń wynika że, na wysokich obrotach, masz za dużo powietrza a za mało paliwa czyli podnieś poziom paliwa, a iglice ustaw na środkowym ząbku.

  • #12 18 Sty 2012 08:40
    zylax4
    Poziom 16  

    Moim zdaniem przerwa na świecy jest za duża. Też miałem taki problem. Przyczyną była iskra zbyt duża. Przy wysokich obrotach iskra przeskakiwała. Świeca 0.45 przerywacz między 0.2 a 0.3. Pozdrawiam

  • #13 18 Sty 2012 09:50
    robocik10
    Poziom 8  

    Rozumiem, że mam nie ruszac śrub regulacyjnych. Iglice w tej chwili mam w środkowym położeniu. Spróbuję zmniejszyc przerwe na świecy, ale na przerywaczu nie może byc mniejsza niż jest teraz. Jak mam podnieść poziom paliwa? Tą blaszką, ktora trzyma pływak? Nie bedzie jeszcze więcej palił?

  • Pomocny post
    #14 18 Sty 2012 10:50
    Zico63
    Poziom 37  

    Ja tej blaszki nie ruszałem nigdy. Tylko śrubkami regulowałem skład. No ale to były czasy części oryginalnych, u Kolegi może być taka potrzeba.

  • #15 18 Sty 2012 11:56
    robocik10
    Poziom 8  

    Czyli w jaki sposób mam to zrobić? Wygiąć ją bardziej w dół czy w górę? Sam nie wiem, czy zabierać się za pływak czy regulować śrubką. Ktoś z Was mówił, że śrubkami regulowana jest mieszanka tylko wolnych obrotów, a wolne obroty są prawidłowe.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME