Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Texa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silniczek krokowy Seat Toledo......proszę o pomoc.

19 Gru 2004 21:42 4769 3
  • Poziom 2  
    W moim Seacie była montowana nagrzewnica......rozmontowany cały kokpit wewnątrz auta aby ją tam wsunąć gdzieś za tymi plastikami.......pod maską zdjęte było tylko mosiężne kolanko , którym były spiete węże wody , gdyż nagrzewnicy nie było.........ogrzewanie jest ale po uruchomieniu auto weszło na 2tys. obrotów i tak juz pozostało....... wszystko jest odpowietrzone......podczas jazdy obroty falują od 1500 do 2500......byłem u zznajomego na komputer ale nie znalazł złącza diagnostycznego......dwu innych mechaników zdecydowało ,że to padł silniczek krokowy.......przed zamontowaniem nagrzewnicy wszystko było napewno ok. Czy mechanik montujący nagrzewnice mógł coś zepsuć.....czy czegoś nie podłączył w tym kokpicie.....czy to może brak jakiejś masy ??????.......w momencie tej wymiany w zbiorniku paaliwa było go bardzo mało .....dolleli ze trzy litry aale dalej jest to samo.......czy to możliwe aby akurat teraz padł silniczek krokowy....???????.........Seat Toledo 1,8 jednopunkt 1991rok........proszę o jakiekolwiek sugestie i wskazówki.......chociaż wiem,że na odległość nic się nie naprawi. Silniczek krokowy ma cztery piny.....był rozebrany i przemyty.......co mogę podpowiedzieć mechanikowi.......???????
  • Texa Poland
  • Poziom 17  
    Witam
    Mam VV Golfa 1,8 Monojetronic. Silniczek jest tylko elementem wykonawczym, tak naprawdę jego działanie zależy od kilku czujników, których wskazania są analizowane przez komputer.
    Działanie samego silniczka można łatwo sprawdzić - dwa piny są podłączone do styków, które są zwarte w momencie gdy pedał gazu nie jest używany ( tzw. wyłącznik biegu jałowego ), dwa pozostałe to zasilanie samego silniczka ( można podłączyć zasilacz 6V).
    Przyczyna jest chyba gdzie indziej, sprawdziłbym wszystkie kable i czujniki
    np.czujnik temperatury płynu chłodzącego, czujnik temperatury zasysanego powietrza.
    Nie wiem na ile podobny jest twój silnik, ale w moim w łatwy sposób mogłem sprawdzić czy to wina nastawnika biegu jałowego (twój podejrzany silnk), czy jego sterowanie. Odłączyłem całkowicie wtyk, podłączyłem zasilacz-popychacz całkowicie cofnąłem, do wtyku w miejsce gdzie podłączony jest wył. biegu jałowego wsadziłem zworkę. Uruchomiłem zapłon.
  • Texa Poland
  • Poziom 17  
    Podejrzewam ze czegos nie podlaczyli, przy tym calym rozbieraniu. Sciagnij sobie schemat elektryki z forum i musisz przejrzec cala tablice bezpiecznikowa, gdzie sa wpiete zlacza i przekazniki.
    Uwazam ze bylby to dosc duzy zbieg okolicznosci, aby akurat po montazy nagrzewnicy padly wolne obroty.