Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

hatchback,suzuki swift 1,0 Silnik po rozgrzaniu gaśnie.

20 Sty 2012 22:01 7553 15
  • Poziom 8  
    Witam. Mam problem. Posiadam suzuki swift 1.0 rocznik 1994 i problem polega na tym że silnik zimny odpala chodzi normalnie na ssaniu a kiedy zaczyna chodzic na wolnych obrotach to po chwili gaśnie i nie mozna go uruchomić ostudzi,słychać tylko dziwne strzelanie w wydechu i nic więcej. odpali dopiero wtedy kiedy silnik ostygnie i potem jet tak samo ;(. prosz e o pomoc i z góry dziękuje ;)
  • Poziom 21  
    Zobacz czy jak zgaśnie jest iskra na świecach.
  • Poziom 8  
    Odpaliłem zimny, pochodził trochę na ssaniu zgasiłem, go sam i już nie odpalił. Sprawdziłem świece i na wszystkich trzech przeskakuje iskra,dodam że na początku myślałem że to coś z pompką paliwa albo filtrem ale nie.Pompka działa filtr wyczyszczony i chodzi ale tylko przez chwile :(.
  • Poziom 12  
    Witam, sprawdziłeś co pokazuje sterownik, "wybłyskałeś" kody błędów? Może to Cię naprowadzi na usterkę. Prawdopodobnie któryś czujnik, ale nie koniecznie. Może być też brak kontaktu na jakiejś złączce. Właśnie dzisiaj udało mi się naprawić Swifta znajomego. Miał zupełnie odwrotną sytuację. Podczas mrozów nie zapalał, brak iskry, a jak było ciepło lub jak się ogrzało silnik to zapalał bezproblemowo. Bardzo kłopotliwa usterka. Czytałem dziesiątki postów na temat niedomagań Swifta. No i udało się. Sterownik pokazał błąd 42, czyli uszkodzony czujnik położenia wału wbudowany w aparat zapłonowy. Po przemierzeniu miernikiem okazało się, że któryś z dwóch przewodów jest przełamany. Po nagrzaniu stykał, a jak zmarzł to robiła się przerwa. Po usunięciu usterki i resecie sterownika Swift odpalił od strzału, co mnie bardzo ucieszyło. Możliwe, że masz podobny problem. Raczej nie z tym czujnikiem bo nie miałbyś iskry, a piszesz że jest iskra. Podstawa "wybłyskać" sterownik i szukać w obwodzie tego co pokaże. Życzę powodzenia.
  • Poziom 8  
    Wielkie dzięki jak najszybciej postaram się wybłyskać błędy i dam znać czy się udało ; ))
  • Poziom 12  
    Wybłyskaj kody błędu po wystąpieniu usterki. Czyli dopiero wtedy jak nie będzie chciał odpalić.
  • Poziom 8  
    cięzko jest znależć taki warsztat z diagnostyka OBD I ?? szukałem na allegro to nie znalazłem nawet kabla do niego.
  • Poziom 12  
    Ja robiłem Swifta 95 i też tysiączkę, więc nie powinno być dużo różnic między tymi autkami. Pod deską rozdzielczą po wewnętrznej stronie, na prawo od kolumny kierownicy jest przytwierdzony taki biały przełącznik. Trzeba go przełączyć i przekręcić stacyjkę żeby kontrolki się zapaliły. Kontrolka check engine powinna zacząć mrugać, jedno mrugniecie lub kilka mrugnięć, przerwa i znów mrugniecie lub kilka mrugnięć. Przykładowo: najpierw mrugnie dwa razy, potem krótka przerwa i mrugnie trzy razy.
    Wybłyskało kod 23. Dokładny opis i kody błędów opisane są na stronie klubu Swifta http://swift.crime.one.pl/index.php?menu=zrob_to_sam&id=4 tylko trzeba szybko czytać lub skopiować stronę, bo się szybko reklama włącza. Ja ją skopiowałem Ctrl+A czyli zaznacz wszystko, Ctrl+C kopiuj, i do Worda Ctrl+V wklej i mam wszystko razem ze zdjęciami. Powinieneś sobie poradzić. Powodzenia.
  • Poziom 8  
    wybłyskałem kody błędów przez ten biały przełącznik po prawej stronie kolumny kierownicy i miałem ! mrugnięcie przerwa 2 mrugnięcia wychodzi mi błąd 12 a to oznacza wszystko ok. nie wiem o co chodzi :(.
  • Poziom 12  
    A wybłyskałeś kod po zgaśnięciu silnika? Jak się rozgrzeje i nie można go zapalić, wtedy trzeba wybłyskać.
  • Poziom 8  
    I tak i nie :-D zgasl i stal jakis czas ale i tak nie odpalal wiec sprobowalem wyblyskac teraz jeszcze raz sprubuje od razu i dam znac.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Sprawdzilem wyskoczylo mi blad :
    14,21,23
  • Poziom 18  
    to jak zgaśnie to sprawdź iskrę
  • Poziom 8  
    Sprawdzilem wyskoczylo mi blad 14 21 23
  • Poziom 12  
    Najpierw sprawdź czujnik temperatury (14) na kolektorze wydechowym. Najlepiej wymień go na nowy. Jeśli nadal będzie coś nie tak, to reszta czujników do sprawdzenia.
  • Poziom 8  
    problem rozwiązany!!! okazało sie że jak sie zaczeły mrozy i wilgoc to do kopułki dostawała sie wilgoć i przez to nie chciał palic teraz jak jest cieplej już chodzi ładnie :) teraz ją uszczelniłem silikonem i powinno być dobrze :)