Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Tourismo 350 Silnik 381KM , 2001r Autobus, Świeci ASR i nie chce odpali

24 Sty 2012 08:01 6984 26
  • Poziom 9  
    Witam.
    Mam problem z odpaleniem mercedesa tourismo 350 , silnik 381KM, Jechał normalnie, zatrzymałem się ,pochodził chwile na wolnych obrotach po czym zgasł i nie chce odpalić. Na desce świeci sie kontrolka ASR na obrotomierzu która po przekręceniu kluczyka zapalała się na chwile i zaraz gasła a teraz nie gaśnie.
    Wie może ktoś co przy nim sprawdzić? bezpieczniki wszystkie dobre
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 39  
    ASR nie ma wpływu.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 26  
    ściągałeś klemy żeby zresetować komputer??
  • Poziom 9  
    Dzieki za pomoc. Przyśniedział jeden z bezpieczników
  • Poziom 9  
    Witam.
    Problem się powtórzył. Teraz wyjmowanie bezpieczników i przekaźników już nie pomogło.
    ASR świeci auto nie chce odpalić. Co ciekawe zgasł na wolnych obrotach po jakichś 30 sekundach pracy tak jak poprzednim razem. Ma ktos jakis pomysł na to?
  • Poziom 26  
    Nie jestem fachowcem w tej dziedzinie, ale skoro świeci ASR, to znaczy że komputer otrzymuje informację o różnicy prędkości poszczególnych kół, w związku z czym ogranicza dawkę paliwa. sprawdził bym połączenia czujników ABS. Zima, woda, sól, może jeden z kabelków naderwany na słabym styku indukuje sygnał.
  • Poziom 9  
    TZN jak włącza sie ASR to nie powinien całkiem zamykać dawki paliwa ale ograniczać ja tak aby nie powodować zgaśniecia silnika.coś dziwnego dzieje sie z tym samochodem. chyba będe musiał przejrzeć instalację czy gdzieś nie utelnił się jakiś przewód ewentualnie może któryś z przekaźników od ASR nie ma przejścia. Jak by ktoś miał jeszcze jakieś pomysły to będe wdzięczny. Pozdrawiam
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    A nie taniej i szybciej bedzie podjechac do kogos kto ma StarDiagnose zeby oblookal co i jak??
  • Poziom 9  
    ja mialem taki sam przypadek tylko ze u mnie migala a nie swiecela sie!!!


    mercedes 350 tourismo 381KM 1997r
  • Poziom 9  
    no dobra , miałeś i co takiego było?
  • Poziom 9  
    To nie jest rozwiazanie , ale ja tez odpialem kleme i wszystko wrocilo do normy!
    jak narazie tylko raz mi sie to zdazylo!
  • Poziom 9  
    Doszedłem co było bo wcześniej naprawiałem go na odległość przez tel bo byłem na wyjeździe, ale też nie tak do końca.Kierowca sprawdzał bezpieczniki 2 razy i powiedział że wszystkie są ok.Przejrzałem wczoraj cała instalację ale na końcu jeszcze raz dal pewności sprawdziłem sam bezpieczniki. Troche mnie dziwiło bo V-ka tylko sie żarzyła a nie świeciła jasno. Spalony był bezpiecznik na module M czyli moduł silnika w głównej skrzynce bezpieczników. po włożeniu bezpiecznika 5A czyli taki jak powinien byc i zakręceniu silnikiem spalił sie ponownie. Włożyłem 15A i na razie jest ok. Zobaczymy jak dalej.
    Czasem odpięcie klemy nic nie daje. U mnie w drugiej 350ce jak zaczyna wariować to trzeba komputer resetować na włączonym kluczyku odpiąć wtyczke od komputera nad prawym tylnym nadkolem.a swoją drogą może miał ktos taki przypadek bo serwis też nie pomógł. Autobus sam wchodzi na obroty ale tylko czasami i tylko gdy jest tem powyżej 20 stopni na dworze. Czasem gaśnie i trzeba wtedy zresetować komputer . W zimę problem znika jak ręką odjął.
    Sporo mam praktyki z różnymi samochodami ale czasem są rzeczy niewytłumaczalne :)
    A swoja drogą to chyba trzeba na elektrodzie utworzyc osobna działke dla autobusów :)
  • Poziom 9  
    Masz racje! Ja mam problem ze wspomaganiem opisuje go na forum moze ty co pomozesz?
  • Poziom 9  
    W tym autobusie musi być przewód nad skrzynią biegów gumowy z dławikiem i z taką skrętka spiralną. Jeżeli go wywaliłeś to na 100% olej będzie sie troche pienił i wspomaganie będzie głośno pracowało
  • Poziom 9  
    Jest zamontowany! nie wywalalem go, bo gosc z Servisu merc. wyslal mi caly schemat wspomagania i zobaczylem ze tak ma byc
  • Poziom 9  
    Może nie ma na nim dławika tzn takiej obejmy metalowej zaciśnietej na środku gumowego przewodu. Może też być na przelotkach którymi są przykęcone przewody do kolumny kierowniczej jakieś przewężenie w postaci sitka. A od początku jak go kupiłeś już tak było?
  • Poziom 9  
    Od poczatku jak go kupilem uklad sie piepszyl!
    Ten dlawik jest. zrobili mi nowego weza a to co bylo w srodku to wsadzili do weza taka metalowa rurka!!
    Ale wiesz co zauwazylem! jeden przewod z przodu przy kolumnie (zasilajacy) (cisnieniowy) nie jest oryginalny! A powrotny jest ogyginalny bo znaczki merc. są,
    i on ma na srodku taka zacisnieta tulejke! Myslisz ze na zasilajacym tez powinna byc?
  • Poziom 9  
    Zobacze u siebie i dam znać. Dobrze żebys zrobił zdjęcie tego i wtedy porównamy
  • Poziom 9  
    Ok juz ide zrobic zdjecie

    Dodano po 19 [minuty]:

    podasz meila? to wyśle zdjecia
  • Poziom 9  
    biuro(malpa)omni-bus.pl
  • Poziom 9  
    Witam znowu:-)
    Tym razem problem z elektroniką
    Jechalem sobie normalnie i zaswiecila mi sie kontrolka "V!" no i silnik zgasl !
    przekrecilem kluczyk wszystkie kontrolki sie swicą, silnik kreci ale nie odpala
    zaczalem sprawdzac bezpieczniki i znalazlem spalony w sektorze "M" drugi bezpiecznik od dolu 5A. Wlozylem nowy silnik odpalil na kilka sekund i znowu zgasl i spalil sie bezpiecznik. zaholowalem do elektryka twierdzi ze to modul
    Czy mielisce podobny przypadek?
  • Poziom 9  
    Kolego jak odkręcisz tablice bezpieczników to za modułem M od jednej w wtyczek wielopinowych odchodzi przewód który sie rozdziela na dwa czarną wtyczką. Wypnij ją i wsadź bezpiecznik jeśli się nie będzie palił to napisz to napisze Ci co masz sprawdzić. Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Odebralem go wczoraj wieczor od elektryka powiedzial mi ze zwarly sie jakies obwody
    kolo skrzyni biegow co tam jakis sygnal daja do modulu on je rozdzielil i wszystko teraz gra!
    nie mialem czasu sprawdzic dokladnie gdzie to jest! i do szkrzynki bezpiecznikow popatrze w poniedzialek to napisze
    pozdro
  • Poziom 9  
    No właśnie ten przewód idzie do skrzyni biegów i przez to pali sie ten bezpiecznik
    Przewody są z prawej strony skrzyni biegów i jak sie oberwą i dotkną do skrzyni to pali się ten bezpiecznik. Wystarczy odkręcic tablice bezpieczników i wypiąć ten jeden przewodzik który mówiłem i można dalej jechać

    Dodano po 1 [minuty]:

    ile CIe to kosztowało?
  • Poziom 9  
    A tak by było za darmo :) Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    No moze i tak! Ale jak sie ma za soba 50 dzieci i wrzeszczace nauczycielki to wiesz jak jest...... pozdrawiam