Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zafira B 1.9cdti - Długo kręci zanim zapali-

irex1 31 Jan 2012 12:02 32565 15
Buderus
  • #1
    irex1
    Level 2  
    Witam szanownych forumowiczów.Mój problem polega na tym,że trzeba dosyć długo kręcić rozrusznikiem zanim zapali.Po uruchomieniu silnika żadnych innych objawów,obroty regularne,moc również wydaje się w porządku,żadnych błedów komputer nie wykazuje.Poniżej dane z bloków pomiarowych:

    Napięcie akumulatora,14.2 V
    Status zapłonu,Zał 12V
    Przekaźnik Rozrusznika,Nieaktywny
    Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny
    Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny
    Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.96 V
    Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.47 V
    Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %
    Pożądane jałowe,800 obr/min
    Prędkość silnika,796 obr/min
    Prędkość obrotowa wałka rozrządu,375 obr/min
    Zmodyfikowana prędkość obrotowa biegu jałowego,NO
    Obliczany przepływ powietrza,41 kg/h
    Przepływomierz powietrza,42 kg/h
    Temperatura Otoczenia,6 °C
    Temperatura powietrza zasilanego,39 °C
    Temperatura powietrza zasilanego,2.48 V
    Temperatura cieczy chłodzącej,79 °C
    Temperatura cieczy chłodzącej,1.48 V
    Poziom oleju,Normalne
    Ciśnienie oleju,Normalne
    Status poziomu oleju silnika,Okay
    B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1),116 °C
    B1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1),1.1 V
    B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2),88 °C
    B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2),1.0 V
    Ciśnienie atmosferyczne,98 kPa
    Ciśnienie atmosferyczne,3.89 V
    żądanie ciśnienia ładowania,120 kPa
    Ciśniemnie ładowania,98 kPa
    Ciśniemnie ładowania,1.60 V
    Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania,73 %
    Zlecona pozycja EGR (Recyrkulacja Spalin),100 %
    Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),4 %
    Sygnał serwo PWM położenia przepustnicy,5 %
    Wymagane ciśnienie szyny paliw. Common Rail,27.00 MPa
    Common Rail ciśnienie paliwa,27.03 MPa
    Common Rail ciśnienie paliwa,1.09 V
    Sygnał PWM elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,0 %
    Prąd elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,0.00 a
    Elektrozawór odmierzania paliwa PWM,35 %
    Prąd elektrozaworu odmierzania paliwa,1.36 %
    Temperatura paliwa,19 °C
    Temperatura paliwa,3.38 V
    Przełącznik informacyjny A/C,Nieaktywny
    Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji,System OK
    Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),480 kPa
    Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0.8 V
    Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
    Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
    Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny
    Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny
    Prędkość pojazdu,0 km/h
    Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nieaktywny
    Przyspieszenie pojazdu,0.0 m/ s2
    Tempomat (Cruise Control),Nieaktywny
    Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nieaktywny
    Moment obrotowy silnika,12 Nm
    Kontrola momentu obrotowego,Nieaktywny
    Wymagany moment obrotowy (ukl. przeciwposlizg. TC),0 Nm
    Pozostały stan oleju,73 %
    Kontrolka wymiany oleju silnikowego,Nieaktywny
    Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI),Wył
    Serwisowa lampka kontrolna (SVS),Wył
    Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania,Nieaktywne 12V
    Lampka kontrolna czasu żarzenia,Wył 12V
    Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego,Nieaktywny
    Glówne taktowanie wtrysku,-0.1 CA
    Ostateczna dawka paliwa,7.1 mm3/stk
    Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel,-2 kPa
    Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel,0.39 V
    Nasycenie filtra cząstek paliwa Diesel,36 %
    Przebieg od ostatniej regeneracji DPF (Przebieg),150 km
    Regeneracja DPF,0 %
    Wartość przebiegu,134 527 km
    Sensor zbiornika paliwa,0.00 V
    Wentylator 1 stopień regulacji,Nieaktywny
    Wentylator 2 stopień regulacji,Nieaktywny
    Wentylator 3 stopień regulacji,Nieaktywny
  • Buderus
  • #2
    autoas
    Level 42  
    Tak się napracowałeś naprzepisywałeś i lipa...
    Myślisz że interfejs i jakiś przypadkowy hold odczytu załatwi sprawę?
  • Buderus
  • #3
    kajaba autoserwis
    Level 29  
    Tu nie masz podstawowych i jednych z ważniejszych informacji.
  • #4
    murzyn_87
    Level 12  
    Filtr paliwa do wymiany. Świece żarowa do sprawdzenia/wymiany. Od tego trzeba w dieslu o nieznanej historii zacząć.
  • #5
    irex1
    Level 2  
    Wszystkie filtry nowe,rozrząd nowy,myśle,że jakby świece niegrzały to przy ujemnych temperaturach by nie zapalił,interesują mnie te wskazania:Sygnał PWM elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,0 %
    Prąd elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,0.00 a
    Porównywałem z odczytem w innych pojazdach i nigdzie nie ma zerowych.Z góry dziękuję za zainteresowanie problemem, do kolegi 'autoas' jak nie chce pomóc to lepiej niech się nie wypowiada.
  • #6
    murzyn_87
    Level 12  
    W oplu nie ma pompki niskiego ciśnienia w baku ? (nie siedzę w dieslach to zaznaczam). W niektórych autach jest tak że pompa wtryskowa sama musi pociągnąć paliwo z baku. Jeżeli w baku jest elektryczna która poda paliwo do pompy wtryskowej to nie ma problemu. Jeżeli u Ciebie byłą by taka pompka w baku i by padła, to mogło by się to objawiać w ten sposób. Pokręcisz pokręcisz, pompa na silniku pociągnie paliwo i będzie chodził. Jak by działała elektryczna do byś odpalił normalnie.
  • #7
    autoas
    Level 42  
    Po prostu uważam, że siedzenie w ciepełku w środku w samochodzie z laptopem na kolanach i "biegiem" na forum to za mało...
    Trzeba podnieść maskę i się trochę upaprać, sprawdzić rurki, przelewy itp
    Twoje wyniki są na odpalonym i ciepłym silniku więc co ma z nich wynikać o kłopotach z odpalaniem na zimno?
  • #8
    irex1
    Level 2  
    Kolego 'autoas' ale czy te wskazania są prawidłowe;Sygnał PWM elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,0 %
    Prąd elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,0.00 a
    Podglądałem u innych użytkowników i żaden z nich nie miał wartości zerowych.Który czujnik odpowiada za te wskazania?
  • #9
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Widzisz Panie Informatyk, nas bardziej interesują logi z chwili kiedy auto nie chce odpalić, test przelewowy nas interesuje, te dane, które podałeś nic a nic nie wnoszą. Zacznij myśleć. Tak samo i co do pytania o sterowanie zaworem ciśnienia na listwie, jak myślisz, który czujnik odpowiada? Czujnik ciśnienia w ogumieniu zapewne nie. Więc na przyszłość trochę szacunku dla doświadczonych użytkowników tego forum.
  • #10
    kitafras
    Level 11  
    Witam
    Miałem podobny problem moja zafira kręciła kręciła i nie mogłem odpalić szczególnie na mrozie. Wymiana świec żarowych załatwiła sprawę.
  • #11
    autoas
    Level 42  
    kitafras wrote:
    Witam
    Miałem podobny problem moja zafira kręciła kręciła i nie mogłem odpalić szczególnie na mrozie. Wymiana świec żarowych załatwiła sprawę.

    A czy ta twoja zafira to ma może silnik 2.0DTL (DTI/DI/DTH)
  • #12
    kitafras
    Level 11  
    Moja ma 1.9 CDTI

    Moderated By Pawel wawa:

    To po co się wypowiadasz w tym temacie? To całkiem inne silniki.

  • #13
    Sel
    Level 15  
    Należy sprawdzić ciśnienie paliwa podczas rozruchu. Powinno szybko osiągać około 300 barów. Regulator ciśnienia lub uszczelniacze zamontowane na nim dość często są przyczyną usterki.
  • #14
    kitafras
    Level 11  
    Paweł Wawa przeczytaj sobie temat to sie dowiesz po co
  • #15
    ociz
    Moderator of Cars
    irex1 wrote:
    ,interesują mnie te wskazania:Sygnał PWM elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,0 %

    Bo to pewnie jakieś inne parametry i źle przetłumaczone opisy. Język polski w oprogramowaniu diagnostycznym to zło, należy go unikać i uczyć się angielskiego.
  • #16
    piotrekwoj1
    Level 41  
    Jakie ecu widzi obroty podczas kręcenia rozrusznikiem.