Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

peugeot 1,6 hdi fap anti-pollution system faulty

kubuś1 03 Feb 2012 10:10 46244 15
phoenixcontact
  • #1
    kubuś1
    Level 16  
    Witam,
    jak w temacie błąd wykasowany w serwisie jezdzil 1 dzien.
    najlepsze paliwo w miescie nowy filtr paliwa, gdzie jest problem ?

    co dokladnie oznacza ten blad ?

    z gory dzieki

    pozdawiam

    Moderated By Pawel wawa:

    3.1.13. (10.9, 15) Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.

  • phoenixcontact
  • Helpful post
    #2
    ZAZ-y
    Level 17  
    Witam.
    Na nasze to "Usterka układu oczyszczania spalin".
    Podłączyć PP2000 i odczytać błędy.
    Przyczyny: zapchany filtr FAP (filtr cząstek stałych), brak płynu w zbiorniczku systemu FAP (jeśli jest "mokry FAP"), złej jakości paliwo, może uszkodzony czujnik różnicowy ciśnienia.
    Poczytaj: http://www.peugeot-klub.pl/index.php?topic=39125.0
    http://www.peugeot-klub.pl/index.php?topic=39065.0
    http://www.peugeot-klub.pl/index.php?topic=39719.0
    Najlepiej podjechać do kogoś, kto ma PP2000 i zna się na odczycie błędów.
    Podałeś zbyt mało danych: model, rocznik, jakość paliwa, sposób eksploatacji...
  • phoenixcontact
  • #3
    autoas
    Level 42  
    "ZAZ-y" przecież był w serwisie, myslisz że czym był "czytany", no i niby co my mamy jeszcze pomóc?
  • #4
    ZAZ-y
    Level 17  
    Witam.
    Znam "serwisy", które czytają różnymi wynalazkami, kasują, pobierają $... potem na nowo usterka. Kubuś1 pytał,odpowiedziałem najlepiej jak umiałem. Podał jednak zbyt mało danych do rozwiązania tego równania, nie podał nawet co serwis odczytał, co w/g nich było przyczyną powstania błędu, czy wypalali FAP. Przy tak małej ilości danych to i Kula Kryształowa nic nie powie. Możemy Kolegę tylko wspierać duchowo i nakierowywać odpowiednimi pytaniami.
    Pozdrawiam
  • #5
    kubuś1
    Level 16  
    hej,
    a wiec kilka konkretów podam
    307 2007 r. 1,6 hdi 110 KM FAP, przebieg 160 tys. km paliwo shell vpower od 10 tys. km
    filtr paliwa ma 10 tysiecy i nie jest to filtron tylko oryginalny - nazwy nie pamietam
    wczoraj na dystansie 50 km zgasł 20 razy
    diagnostyka - kasowanie bledy, uszlachetniacz do paliwa 100km bez problemu
    20 godz parking garaz noc
    dzis 6 rano temp. -23*C 15 km bez problemu, po czym to samo, ten sam błąd
    nastepne 50km - 20 awarii, gasnie, sciagam kleme, i ok. 2 km jade spokojnie, nastepnie tryb awaryjny, polowa mocy 1km i tak non stop, po godz jazdy, po ktoryms tam kasowaniu - pelna moc, zero problemu oprócz swiecacej diody awarii silnika

    czy jest mozliwe, ze paliwo sie nagrzewa i nie sprawia juz klopotu?
    co z tymi 15km z samego rana

    chaotycznie ale mam nadzieje, ze wystarczajaco
    z gory wielkie dzieki
    pozdrawiam
  • #6
    Anonymous
    Anonymous  
  • #7
    autoas
    Level 42  
    Jak to jaki, cały czas ten sam pewnie "anti-pollution system faulty"
  • #8
    kubuś1
    Level 16  
    tak, cały czas powraca błąd "anti-pollution system faulty"
  • #9
    autoas
    Level 42  
    No i wracamy do punktu wyjścia
    Wiesz nie będę się denerwował....przetłumaczę dla ciebie ten błąd = "natychmiast oddaj do naprawy"
    Był kiedyś taki skecz:
    T: siema, dokąd idziesz?
    J: Do kina
    T: a na co?
    J: na "Quo vadis"
    T: a co to znaczy?
    J: dokąd idziesz?
    T: do kina
    J: a na co?
    T: na "Quo vadis"
    J: a co to znaczy?
    T: dokąd idziesz?
    J: Do kina
    T: a na co?
    J: na "Quo vadis"
    T: a co to znaczy?
    J: dokąd idziesz?
    T: do kina
    J: a na co?
    T: na "Quo vadis"
    itp. itd.
  • #10
    Anonymous
    Anonymous  
  • #11
    kubuś1
    Level 16  
    Witam.
    Teraz to nawet kontrolka awarii sama zgasła bez diagnostyki i kosztów
    Napiszę jutro
    pozdr
  • #12
    zdziber
    Level 11  
    nie jestem pewien czy akurat jest to samo ale szukaj przyczyny w niskich temperaturach i paliwie . Dolej dobrego paliwa i staraj się mieć nie mniej niż około 1/2 zbiornika. Ewentualnie dolej uszlachetniacza. Rozumiem że samochód parkujesz na dworze . Miałem podobne objawy - uruchomiłem silnik pochodził dosyć długo na wolnych obrotach jak przepompował i nagrzał paliwo i problem znikł .
  • #13
    kubuś1
    Level 16  
    Witam.
    Mam nadzieje że to problem paliwa i minie. tego vpowera z shella zostało mi 1/2 zboirnika kupiłem w sklepie z częściami do francuzów jakiś koncentrat. Pojechałem na statoil i dolałem do pełna ich golda zobaczę jutro.
    ZAZ-y jesteś gość, tak właśnie rozumiem elektrodę, usterki przecież sam nie naprawię jak jest poważna ale jeżeli mogę wyeliminować np paliwo czy coś jeszcze to po co mam zaraz do mechanika u którego zresztą już raz byłem. W serwisie czekaj człeku trzy dni, nie wiem który fachowiec jest dobry, jaki ma sprzęt itd. Widzę to tak usterka w kserokopiarce taka a taka to proszę podajemy kilka przyczyn możliwych i szukajmy po kolei i tak samo rozumiem Wasze serwisy. Wyswietla się błąd to napiszcie1. paliwo 2 filtr 3 wtryski itd 100% macie wiedzę co najczęściej w takich modelach się dzieje i o taką pomoc chodzi a nie pokazywanie że ktoś jest laik temacie. Nie mam czasu na dłuzsze przerwy w pracy, płacę pajacom za lepsze paliwo a tu chyba lipa, dwa lata temu zamarzła mi verwa z orlenu
    teraz shell lipa? Olej wymieniam co 20K stale Total Quartz 5 lub 0 W 50 filtry drogie oryginały, nie chcę lipy.

    autoas - złożę Ci życzenia "Aby wszyscy byli Ci tak pomocni w każdej innej dziedzinie życia jak ty pomagasz innym w swojej-amen"
    Pozdr
  • #14
    kybernetes
    Level 39  
    Kubuś1, Ty się nie stresuj i racz zrozumieć zniecierpliwienie kolegów, którzy setny już raz z rzędu odpowiadają na takie same pytania. Objawy jakie opisujesz wskazują na problem z paliwem, szkoda, że nie podałeś kodów defektów - jako serwisant powinieneś wiedzieć jakie to jest ważne dla zidentyfikowania usterki! To co Ci się pokazuje na wyświetlaczu to, tak jak koledzy wyżej Ci napisali - ogólna informacja dla laika, że jest jakiś problem z silnikiem, który może się odbić na czystości spalin i taka informacja dla kierowcy jest wymagana przepisami homologacyjnymi pojazdu. Prawdziwe kody usterek odczytuje się diagnoskopem.

    Na moje oko to na 95% masz tam kody P0093 i P0087 - problem z utrzymaniem ciśnienia paliwa na rampie wtryskowej spowodowany częściowym zablokowaniem filtra paliwa. Przyczyny - w czasie mrozów niewłaściwe paliwo (parafina), zawilgocenie filtra paliwa, dawno nie zmieniany filtr paliwa. Jeśli sama wymiana paliwa na zimowe + ew. dodatek uszlachetniacza nie daje rezultatu to można, we własnym zakresie, wymienić jeszcze sam filtr paliwa. Jeśli i po tym problem będzie się utrzymywał - pozostaje serwis. Tu mała uwaga - aby te wszystkie dodatki i zimowe paliwa zadziałały to filtr musi być przez nie solidnie przepłukany, czyli kawałek trzeba przejechać.

    Pozdrawiam.
  • #15
    autoas
    Level 42  
    No dzięki kubuś, ale widzę że pomału rozumiesz jakby, o co kaman... i zrozumiałeś moją aluzję ze skeczem
    Żadne podpowiedzi nic ci nie dadzą puki nie zrobisz diagnostyki (chociaż większość kojarzy diagnostykę z odczytem kodów błędu w pseudoserwisie)
    Życie cię wyprostuje, aczkolwiek zima obnaża wiele niedomagań w samochodach...
    Nic jeszcze nie rozumiesz, ale niedługo się dowiesz,..... dowiesz się tyle ile klient powinien wiedzieć
  • #16
    kubuś1
    Level 16  
    Witam.
    Cała sobota od rana bez problemu (ok. 100km). Po akcjach z dopalaczami i paliwem chyba pomogło.
    Właściwe testy nastąpią w poniedziałek.

    Dlaczego wczesniej tego nikt nie napisał jak jest to 95% przypadków przy takich mrozach zaoszczędziło by mi to nerwów i czasu pewnie też.
    Pozdr