Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307 hdi 1.6 110km - "Antypollution fault"

86pawel 29 Paź 2012 18:55 14439 11
  • #1 29 Paź 2012 18:55
    86pawel
    Poziom 7  

    Witam mam problem z komunikatem antypollution fault. Czytalem juz troche postow alnei nie dostalem jednostacznej odpowiedzi z nihc wiec zakladam swoj temat.
    Oto moj przypadek: kupilem auto z informacja ze ma turbine do wymiany. Sprzedający wyglada na sprawdzonego bo znajomi kupili juz 2 auta i nie narzekaja. Obiecal ze zajmie sie ta turbina i ponoc ja wymienil czy tez zregenerowal.
    Po pierwszych 200 km pojawila sie kontrolka silnika z infolmacja "antypollution fault".
    Sprzedajacy dawal gwarancje na to auto ze ma jezdzic wiec od razu wykonany zostal do niego telefon. Jego informacja - popsuta turbina pluła olejem do ukladu i teraz musi sie to oczyscic wiec po prostu mam jezdzic. Przejechalem juz nim ponad 2000 km i kontrolka przez ten okres pojawiala sie i znikala srednio co 200-250 km, nawet w trakcie jazdy.
    Gdy wyskakilwal ten blad auto troche tracilo na mocy i szarpalo nim. Ostatnio gdy nie bylo tej kontrolki w trakcie jazdy przy ok 80 km/h jadac na 4 biegu po wyprzedzeniu, auto na 2-4 sek sie zupelnie wylaczylo od silnika po cala elektryke.
    Postanowilem jechac do salonu pegueta na komputer. Oto bledy ktore wyrzucilo:

    KALKULATOR DODATKU OLEJU NAPEDOWEGO
    staly blad. sygnal korka zbiornika oleju napedowego. uklad rozwarty

    KALKULATOR STERUJACY SILNIKIEM
    stay blad. filtr czastek FAP. osiagnieta maksymalna liczbe niudanych regeneracji
    staly blad. system addytownosci. czujnik obecnosci korka zbiornika
    blad przejsciowy. sygnal predkosci pojazdu. przekroczona maksymalna predkosc
    blad przejsciowy. sygnal cisnienia turbo. wysoki bezposredni sygnal czujnika cisnienia turbo
    blad przejsciowy. regulacja cisnienia turbo. zmierzone cisnienie turbo zbyt niskie
    blad przejsciowy. sygnal odniesienia cylindra. brak sygnalu
    blad przejsciowy. obwod ERG. zmierzony wydatek powietrza mniejszy od wartosci zadanej
    blad przejsciowy. obwod ERG. zmierzony wydatek powietrza wiekszy od wartosci zadanej

    pomiar minimalny dodatku - nie osiagniety
    korek zbiornika paliwa - brak
    calkowita ilosc dodatku wtrysnietego do FAP (1-szy licznik) - 62 gram
    temperatura przed FAP - 255
    calkowita ilosc dodatku wtrysnieta ze zbiornika dodatku (2gi licznik) - 62 gram

    Goscie w peugeocie powiedzieli ze to wszytko przez ten korek i trzeba wymienic czurnij ktory u nich po cudownych znizkach bedzie kosztowal 320 zl. Przez ten czujnik a raczje jego blad czy tez popsucie sie jest nieodpowiednie cisnienie w calym tym ukladie i filtr nie moze sie skutecznie wypalic w trakcie informacji o "antypollution falulty"

    Skontaktowalem sie ze sprzedawca - on mnie odeslal do swojego mechanika. Mechanik polecil wymiane filtra powietrza i filtra paliwa przed zima i kazal mi go przepalic gdy kontrolka sie znow pojawi. Do momentu az sama nie zgasnie w trakci jazdy.
    Jesli to nie pomoze to trzeba bedzie albo wymieniac FAP + dolewka Elyos, albo FAP poprostu usunac ale to sa koszta od 1200 - ok 4000 zl . A czujnik korka paliwa nie ma w ogole wplywu na FAP i powinno sie wypalac samo bez problemu.

    Dodam ze te wszytkie bledy w salonie peugeota i u tego mechanika byly sprawdzane w momencie gdy akurat "anttypolution faulty" nie swiecilo sie

    Teraz pytanie, co robic, kogo sie sluchac i od czego zaczac?? Peugeot 307 hdi 1.6 110km 2005 przed liftem akutalnie 102 tys km przejechane. (przebieg pewny) bo w 2008 mial 40 tys.

    Prosze o pomoc i wasze opinie
    Pozdrawiam

    Zapomnialem dodac ze temp silnika dochodz max do 80 stopni, gdy ponoc 90 to minimum, a wiatrak chladzacy wlacza sie czesto nawet po przejechaniu paru km typu dom-sklep i chodzi przez ok 5 minut na bardzo wysokich obrotach

    Nie jezdze nim po miescie za wiele , raczek pokonuje dluzsze trasy 100 - 200 km

    Po wymianie filtra paliwa i powietrza kontrolka jeszcze sie nie pokazala ale czuje ze to kwestia czasu. Ostania podroz 29.10.12 czyli dzis. 200 km bez zarzutow - przegonilem go na wysokich obrotach cala droge. wczesniej tankowalem na staoil czy tez orlenie teraz przerzucilem sie na bp.

    POMOCY CO TU ROBIC

    0 11
  • Pomocny post
    #2 29 Paź 2012 19:12
    robi1214
    Poziom 31  

    Skąd kolego zaczerpnąłeś informacje o tym że korek niema wpływu na wypalanie?Otóż ma.Każdy element w układzie fap musi być sprawny .Usterka choćby jednego elementu unieruchamia proces wypalania.

    0
  • #3 29 Paź 2012 22:46
    kybernetes
    Poziom 39  

    86pawel napisał:
    POMOCY CO TU ROBIC


    Na początek naprawić FAP. A potem zobaczymy co dalej.

    2
  • #4 30 Paź 2012 03:45
    misiek-888
    Poziom 35  

    Skoki ciśnienia turbo i egr wydatek spowodowane są nie drożnym Fap-em . Zdecydować musisz sam co z nim zrobić

    0
  • #5 30 Paź 2012 08:28
    bartek_j
    Poziom 35  

    Czujnik korka da się zrobić znacznie taniej niż za 300. Na alledrogo chodzą po 50 a wymiana to też nie jest jakaś nauka o rakietach.
    Niewypalany FAP z czasem się zablokuje zupełnie.

    0
  • #6 31 Paź 2012 14:46
    gumasek
    Poziom 13  

    mialem podobny problem w 2.0 HDi 136 ps. Jedź na wypalanie FAP-u . Ja sie zastanawiam na wyżuceniem FAP-u .koszt 600 zl

    Moderowany przez ANUBIS:

    3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.

    2
  • #7 01 Lis 2012 00:27
    86pawel
    Poziom 7  

    robi1214 napisał:
    Skąd kolego zaczerpnąłeś informacje o tym że korek niema wpływu na wypalanie?Otóż ma.Każdy element w układzie fap musi być sprawny .Usterka choćby jednego elementu unieruchamia proces wypalania.


    to ze nie ma wplywu uslyszalem od tego machanika - natomiast ze trzeba go wymienic i wszytko powinno wrocic do normy to od ludzi z salonu peugeota po diagnostyce

    dziekuje za inf

    Dodano po 1 [minuty]:

    kybernetes napisał:
    86pawel napisał:
    POMOCY CO TU ROBIC


    Na początek naprawić FAP. A potem zobaczymy co dalej.


    no nie pogada - zlota rada .. hehehe

    0
  • #8 01 Lis 2012 08:33
    kybernetes
    Poziom 39  

    86pawel napisał:
    zlota rada .. hehehe

    A przepraszam, czego się spodziewałeś? Że przy niesprawnym systemie dozowania dodatku do paliwa wystarczy pokręcić jakąś cudowną śrubką i FAP przestanie się zapychać? A "napraw FAP a potem zobaczymy" - bo usterka FAPa może maskować inne, obecne w samochodzie usterki. W takich przypadkach naprawia się po kolei to co zepsute, póki pojazd nie będzie sprawny.

    -1
  • #9 10 Lis 2012 10:05
    86pawel
    Poziom 7  

    Czesc wam.
    Po wymianie filtra powietrza i filtra paliwa blad "antypollution fault" przestal wyskakiwac.
    Po podpieciu pod komputer nadal sa problemy z czujnikiem korka itd...
    Aktualnie auto jezdzi bez zarzutow od ok 700 km

    Walczyc z tym czujnikiem, czy sobie podarowac, skoro komputer pokladowy milczy?

    0
  • #10 10 Lis 2012 23:00
    jurekk55
    Poziom 35  

    86pawel napisał:
    Walczyc z tym czujnikiem, czy sobie podarowac, skoro komputer pokladowy milczy?


    Jak zbierasz na nowy FAP nic nie musisz robić , stary niech się zapcha , będziesz miał powód do brylowania na forum

    0
  • #11 11 Lis 2012 11:35
    kruczek_11
    Poziom 2  

    Czujnik przy korku wlewu ma wpływ na ilość dozowanego dodatku do paliwa i jest potrzebny do prawidłowego działania układu FAP. Chociaż jest wielu użytkowników samochodów PSA którzy mają uszkodzony ten czujnik nawet o tym nie wiedzą i filtr cząstek się nie zapycha, ja bym go wymienił ale niema to bezpośredniego wpływu na wyświetlanei się komunikatu "antypollution fault".

    Komunikat ten wyświetla się jak jest coś nie tak z układem dolotowym i wydechowym mianowicie: przepływka, turbina, filtr cząsek i układ EGR.

    Niema innej możliwościowi jak prześledzenie całego układu pod komputerem. Pierwsza podstawowa rzecz różnica ciśnienia przed i za filtrem cząstek (różnica ciśnienia nie powinna być zbyt duża rzędu 30-60mb) nadmierna różnica świadczy o przytkaniu filtra. Wartość ta musi się zmieniać w zależności od obrotów i obciążenia w przeciwnym razie uszkodzony jest czujnik różnicy ciśnienia.
    Sterownik silnika załącza tryb wypalania filtra gdy wartość różnicy ciśnienia osiągnie pewien pułap. Gdy wypalanie załączy się krótko przed zgaszeniem silnika, to po zgaszeniu chodzi wiatrak przez około 5 min w celu wychłodzenia filtra - to właśnie ci się dzieje. Sprawny filtr powinien regenerować średnio co 700 km.

    Jeżeli filtr jest przytkany można sprawować go wymyć. Należy go wyjąć i przemywać wodą w kierunku przeciwnym jak wlatują spaliny...
    Po zamontowaniu należy auto odpalić bez czujnika różnicy ciśnienia aż wypali się z filtra woda jak dostanie się do czujnika spali się...

    Przypuszczam że u ciebie przytkał się FAP jak turbina lała olejem.... sprawdź różnicę ciśnienia przez i za filtrem i będziesz wszystko wiedzieć...

    Jak to sprawdzisz daj znać...
    Po kodach błędów stawiam na filtr.... a i sprawdź poziom dodatku do paliwa w P307 z boku zbiornika jest skala, pod osłoną od tyłu samochodu bliżej progu.

    Powodzenia

    0
  • #12 24 Gru 2012 11:53
    86pawel
    Poziom 7  

    Naprawa kosztowala mnie dokladnie 970 zl.
    Wymiana czujnika korka paliwa + czyszczenie filtra FAP + dolewka plynu Eloy + wymiana oleju + wymiana filtra oleju + regulacja turbiny jak sie okazalo ze po regeneracji zostala za bardzo podkrecona.
    Chyba tyle co bylo zrobione. Problem rozwiazany. Mialem nadzieje ze mniej to bedzie kosztowalo, ale wazne ze znalazlem specjaliste od peugeotow. Tak sie trafilo ze na miejscu gdzie aktualnie pracuje a jest to Lublin. jakby co to polecam.

    3