Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nagłośnienie do 25tys - QSC czy ...?

puzon125 22 Lut 2012 13:45 3665 24
  • #1 22 Lut 2012 13:45
    puzon125
    Poziom 8  

    Witam wszystkich, mam kapele chałturniczą z którą gramy przede wszystkim wesela ale także różne imprezy plenerowe takie do 600osób na otwartej przestrzeni. Nasz sprzęt wymaga wymiany dotyczy się to nagłośnienia czyli kolumn. Posiadamy perkę akustyczną nagłośnioną pgmk 6 shure oraz sm57 werbel, basowy piec ashdown, gitara solowa piec Fender + sm57, klawisze oraz sax, mamy dylemat co do kupna zestawu nagłośnieniowego renomowanej firmy QSC jest to seria KW 153 x 2szt oraz KW 118 x 2szt razem 4KW mocy. Wiem że kolumny są profesjonalne i naprawdę można z nich wiele wycisnąć (mieliśmy je na imprezie) lecz cena tego zestawu jest szokująca ale "coś" za "coś". Pytanie do zainteresowanych tematem czy można zbudować coś tańszego i bardziej mniejszego bo wiadomo na wesele im mniejsze tym wygodniejsze. Zastanawiałem sie jeszcze nad górami aby kupić KW 12 ale czy na plener wytrzyma? Zapraszam do komentowania...

    0 24
  • #2 22 Lut 2012 17:43
    Brodzin15
    Poziom 12  

    Polecam nagłośnienie LDM. Na weselach i plenerówkach sie sprawuje ładnie :)

    0
  • #3 22 Lut 2012 18:01
    kobi
    Poziom 22  

    Doniosły mnie słuchy, że LDM planuje podwyżki wiec jeżeli chcecie coś dostać w dobrych cenach to się spieszcie. Jedźcie do jakiegoś sklepu posłuchajcie. Ja polecam 2x(lub nawet 4) GST1218S i do tego 2xGDP1012S To na pewno nie będzie kosztowało 25tyś a jakością i skutecznością na pewno was zadowoli.

    0
  • #4 22 Lut 2012 18:07
    ba18
    Poziom 11  

    QSC jak najbardziej polecam, ale spójrz także na firmę rcf. Jeżeli wziąłbyś paczki 2x art722 + 2x art905as. To masz po pierwsze super jakość dźwięku, po drugie bardzo dużą moc i skuteczność, po trzecie wymiary tych paczek i waga nikogo nie przestraszą. Można spojrzeć też na serie 4pro, tam bas jest na 18 calowym głośniku, jednak jak wiadomo wtedy wymiary i waga wzrastają. Ten pierwszy zestaw jest w stanie nagłośnić bardzo duże sale i także nieduże plenery :)

    0
  • #6 22 Lut 2012 20:09
    puzon125
    Poziom 8  

    Tak jak myślałem paczki ldm to my już mamy 7lat na głośnikach eminence 2x15' i driver 1,75' driver zabezpieczony żarówką... żarówka wymieniana już chyba z 30 razy bo nie wytrzymuje tej mocy którą podajemy końcówką Jolly&Roger 2x750W przy 4 Ohm, jeśli chodzi o brzemienie kolumn ldm jak dla mnie nie zadawalajace choc nie slyszalem nowych seri jak graja. Dalej prosze o propozycje.

    0
  • #8 22 Lut 2012 23:00
    DjMapet
    Poziom 43  

    Nowa seria LDM jest konstruowana przez K. Jasińskiego na przetwornikach B&C.
    2x15"+1" (1,75 to średnica cewki), to niezbyt fortunna konfiguracja głośników (ze względu na dziurę w środkowej części pasma), szczególnie dla zespołu.

    puzon125 napisał:
    żarówka wymieniana już chyba z 30 razy bo nie wytrzymuje tej mocy którą podajemy końcówką Jolly&Roger 2x750W przy 4 Ohm

    Te LDM to PDP-615?
    Ciesz się że paliły się żarówki a nie drivery. Z tego tylko wynika, iż drivery są dobrze zabezpieczone a żarówki paliły się z powodu podanego na głośniki przesterowanego sygnału z końcówki mocy, lub mocno sprzęgających się mikrofonów.

    Brodzin15 napisał:
    Te JBL dobre sa

    Mnie jakoś nie przekonuje 1" driver cięty w okolicy 1800Hz w paczkach JBL MRX 525

    puzon125 napisał:
    dotyczy się to nagłośnienia czyli kolumn.

    Tzn. zasilaniem do nich dysponujesz i chcesz tylko kupić pasywne paczki? Jakie masz końcówki oprócz tego
    puzon125 napisał:
    Jolly&Roger 2x750W przy 4 Ohm


    Pozdrawiam.

    0
  • #9 22 Lut 2012 23:21
    ba18
    Poziom 11  

    Co do LDM, to krótko powiem nie, a co do tych JBL, to nie uważam zeby były super, za tą cene można coś lepszego kupić. Pozdrawiam :)

    0
  • #10 22 Lut 2012 23:59
    kobi
    Poziom 22  

    Ale się zapędziliście. Na plener subbasy powinny być w konstrukcji tubowej lub podobnej a nie w BR jak art905as i http://www.thomann.de/pl/jbl_mrx_6_system.htm No to teraz moja kalkulacja
    4x basy GST1218S 12400zł (nie uwzględniając rabatów) + do tego 2 x ADS PLX2400 (7400zł) + nadstawki GDP1012SS 3000zł do tego wasz Jolly&Roger. To jest 25800zł (na pewno dostaniecie rabaty, ja liczyłem po najdroższemu :) )
    Na plenery trzeba kopa i żadna kolumna, szczególnie w dolnym paśmie, czyli BR nie zastąpi tuby. Przy 4x GST będzie SPL116dB i SPLmax 153dB. Kolumny GDP 1012S mają potwornego kopa w średnio wysokim paśmie dlatego wystarczą tylko 2. Co do waszych propozycji. Niech mi ktoś wyjaśni dlaczego JBL MRX 528 S (sub z linku) ma SPL 103dB a przy 1000W SPLmax wynosi 139dB? Mi z obliczeń wychodzi SPLmax 133dB. Czyli co ? Kto się walnął w pomiarach? Bo praw fizyki nie da się oszukać. Ale licząc dla JBL SPLmax (mojego) wychodzi 135dB. No i gdzie tu do 153db z GST? Te LDM zabiją takiego JBLa Wracając do RCFa art905as On ma tylko SPLmax 131dB czyli przy dwóch to wyniesie 137dB, które nawet polotu nie będzie miało do GST LDMa. Co do jakości to proponuję się przekonać na własnej skórze w jakimś sklepie albo nawet w głównym zakładzie produkcyjnym w Żurominie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    DjMapet napisał:

    Nowa seria LDM jest konstruowana przez K. Jasińskiego na przetwornikach B&C.

    A kto Ci takich głupot naopowiadał?;)

    0
  • #11 23 Lut 2012 00:26
    ba18
    Poziom 11  

    Kolego kobi, powiedz mi czy w ogóle słyszałeś jak gra cały zestaw RCFa, czy tylko opierasz się na swoich wyliczeniach ? Poza tym koledzy nie grają tylko plenerów. Poza tym porównanie jakości dźwięku subów będzie na strone RCFa. I nie sztuką jest zagrać głośno, czasem jest lepiej może nawet odrobine ciszej :)

    0
  • #12 23 Lut 2012 16:34
    puzon125
    Poziom 8  

    Panowie raczej sklonny jestem aktywne kupic bo pasywny zestaw mnie nie satysfakcjonuje bo wesel gramy ok 20 w roku a plenerow max do 10 nie chce nam sie taszczyc duzego sprzetu po weselach potrzebujemy cos malego zgrabnego ale dajacego kopa. Przedstawilem Wam paczki QSC KW122 i nikt sie nie wypowiedzial ta mala paczka ma 1000W i skutecznosc 131SPL i napewno o niebo lepsze brzemienie niz LDM wiec jest czym zagrac i co posluchac. Co do JBL nie miałbym nic przeciwko jesli byloby to drzewo. Prosze o dalsze wypowiedzi. Pozdrawiam

    0
  • #13 23 Lut 2012 17:19
    ba18
    Poziom 11  

    A czemu kolega chce aż tak bardzo drzewo ?

    0
  • #14 23 Lut 2012 17:28
    sebap
    Poziom 39  

    DjMapet napisał:
    Nowa seria LDM jest konstruowana przez K. Jasińskiego na przetwornikach B&C.


    Pan K. Jasiński współpracuje z p. Kamilem Kiecą czyli z firmą NAW. Nie wiem skąd masz informacje o robieniu kolumn dla LDM ale są błędne.

    0
  • #15 23 Lut 2012 18:44
    puzon125
    Poziom 8  

    Bo nigdy plastik nie odda tego co drzewo. Ciekawy jestem co dalej w tym temacie.

    0
  • #16 24 Lut 2012 04:19
    Granat :)
    Poziom 34  

    puzon125 napisał:
    Przedstawilem Wam paczki QSC KW122 i nikt sie nie wypowiedzial ta mala paczka ma 1000W i skutecznosc 131SPL i napewno o niebo lepsze brzemienie niz LDM wiec jest czym zagrac i co posluchac.

    Na 1000W RMS/AES z 12" głośnika cewka 3" nie ma co liczyć. To może być co najwyżej tzw. moc program w impulsie.
    Mam takie kolumny u siebie, z tym że ponad 2x tańsze i mogę się założyć, że nie ustępują brzmieniem tym QSC. W razie czego mogę udostępnić do posłuchania. Kupiłem cały zestaw, tzn. wspomniane kolumny, 4 18" doły, skrzyneczkę z końcówkami i procesorem którą jestem w stanie sam nosić, statywy, kable - za niespełna 15kzł.

    0
  • #17 24 Lut 2012 09:34
    przecin11
    Poziom 14  

    Witam,
    Jak widać polacy przywiązali się do dużych paczek, wielkich mocy i ogólnie "polecanych" firm, bo inni polecają. Właśnie też jestem na drodze do zmiany sprzętu, bo mi kręgosłup nie wytrzymuje dźwigania paczek, subwooferów, końcówek. Niespodziewanie zainteresowałem się systemem Bose L1 II. Pierwsze myśli - odpada, za małe, pewnie pierdzi a nie gra. I tu moje zaskoczenie! Pojechałem posłuchać za namową znajomego zespołu, który na tym gra wesela, jednego takiego słupka z jednym basem w sklepie i szczena mi spadła! To zabija dźwiękiem! Jak gość rozkręcił taki jeden słupek z jednym modułem basowym, to nie uwierzyłem że to właśnie TO tak gra! Znajomy zespół, który gra na dwóch słupkach i czterech modułach basowych chwali sobie wagę, mobilność i przede wszystkim dźwięk. Plusy - słychać każdy szczegół każdego muzyka. Jedyny minus - słychać każdą pomyłkę instrumentalistów. U nas to jest tak mało popularny system i tak gabarytowo mały, że każdy kto to zobaczy (a nie usłyszy) to mówi, że to amerykański badziew. Moc jednego słupka z basem to 750W. Czyli dwa słupki i 4 moduły basowe (bo 2 to mało zwłaszcza jak gra basista, czy stopa perki) to niecałe 2kW. Uwierzcie - wystarczające. Na plenery można się podeprzeć jedną odwrotką. Na YT znalazłem filmik jak gość jednym słupkiem z czterema modułami basowymi nagłaśnia event na 600 osób. To nie żart. Zastanów się nad takim czymś. A już dla Dj, to na pewno super sprawa. Znam z autopsji.

    0
  • #18 24 Lut 2012 11:14
    kobi
    Poziom 22  

    przecin11 jednemu wystarczy Maluch a drugiemu nie wystarczy Mercedes. Tak się składa, że słyszałem ten system i sorry ale to się nadaje do nagłaśniania jakiś konferencji, imprez dla przedszkolaków lub bali dla seniorów (nie ubliżając nikomu). http://www.youtube.com/watch?v=ybVli3Whr4g&feature=related
    Na tym filmiku mają 6 słupków i chyba z 8 modułów basowych i słychać, że to za głośno nie gra W tej odległości od kamery powinno ja przesterowywać po za tym spokojnie przebijają się głosy innych ludzi.
    Co nie którzy nigdy nie zrozumieją że praw fizyki nie da się oszukać a teksty, że komuś kręgosłup siada znaczy, że powinien iść do lekarza albo zrobić coś dla muzyki i zacząć malować.

    ba18 napisał:
    A czemu kolega chce aż tak bardzo drzewo ?

    Tego nawet nie skomentuję.
    puzon125 napisał:
    Bo nigdy plastik nie odda tego co drzewo.

    Amen
    puzon125<< jak jeszcze nie masz klapek na oczach i nie widzisz nic innego oprócz QSC to idź do sklepu i po prostu posłuchaj. No chyba, że już działa u Ciebie efekt placebo i wolisz zapłacić za znaczek. Na wesela wam wystarczą 2 suby (nie mówcie, że 4 kolumny to dużo do noszenia). Na plenery 4 suby do tachania może to już dużo ale nagłośnienie będzie z jajem i nie będziecie się martwić, że czegoś zabraknie. Tak dla wiadomości nie zdziwcie się jak przy tych QSC (i wogóle przy konstrukcjach BR) w odległości 10m od sceny zniknie wam gdzieś bass.

    0
  • #19 24 Lut 2012 11:41
    przecin11
    Poziom 14  

    No racja. Ja tam wolę malucha. A co do jakości Bose jestem przekonany. Może słyszałeś Bose Compact? Bo nie mów mi, że Bose L1 model II jest słaby przy 2 slupkach i 4 modułach, bo albo jesteś już głuchy, albo po prostu chcesz innym słuch zepsuć. Ale twoja sprawa. Nie sztuka jest grać głośno tylko czysto i na poziomie nie rozwalajacym głowy.
    No cóż. Polecam w takim razie Linea Array sobie kupić, ściana dźwięku. :) Na pewno ci nie braknie.

    0
  • #20 24 Lut 2012 22:31
    stz3
    Poziom 20  

    Ja słyszałem Bose L1 i przypomina to mi kino domowe, a nie nagłośnienie estradowe. Zarówno wyglądem jak i soundem.

    0
  • #21 24 Lut 2012 22:41
    przecin11
    Poziom 14  

    Widać, że nie słyszałeś. Piszecie bzdury, a nawet tego nie dotknęliście. Kino domowe Bose wyglada jak zabawka a trzęsie podłogą. Ale widzę, że do tego trzeba dorosnąć. Jak miałem 20 lat to też patrzyłem na to żeby mieć ścianę kolumn za sobą. Niestety teraz myślę inaczej. Ale spokojnie. Za niedługo kupuję ten zestaw, tak więc zapraszam na odsluch. Z drugiej strony, znajomy zespół Adehade grał niegdyś na Hk Audio alpha lucas i zmienił na Bose L1 system II i mają inne zdanie niż ty, a rownież grają wesela. Ale jeden lubi coca-colę a inny polo-coctę.

    0
  • #22 24 Lut 2012 23:01
    stz3
    Poziom 20  

    Słyszałem nie raz. Kiedyś grało się na 100 watowym eltronie i też wystarczało. Ba niektórzy grali po weselach na domowych tonsilach. Jak może głośnik o małej średnicy głęboko zagrać basem? Dla niektórych to nawet moje głośniki komputerowe Creative też grają super basem i głośno. No cóż znam coraz więcej takich zespołów co puszczają full playback i jeszcze im się sprzętu nie chce nosić. Kolega niech spróbuje nagłośnić takim Bose perkusję. Zamiast stopy będzie słychać takie mlaskanie.

    0
  • #23 24 Lut 2012 23:10
    przecin11
    Poziom 14  

    Dziwne, bo kolega z zespołu (perkusista) grał koncert "na skoczka" i był mile zaskoczony jakością nagłośnienia perki. Nie wiem gdzie to słyszałeś, ale widać, że osoba która to obsługiwała nie umiała tego po prostu dobrze ustawić. Tyle w tym temacie, bo odbiega od rzeczywistości. Dziwne tylko, że w stanach tego używa dużo zespołów i nie narzekają. Tak samo jak u nas pól polski używa rcf, ldm, a nawet próbują profesjonalnie nagłaśniać na stx'ach.

    0
  • #24 13 Mar 2012 03:27
    kosster
    Poziom 12  

    Dorzucę swoje 3 grosze. Grubo od ponad 10 lat grywam na różnych imprezach w większości nie przekraczających 500 osób. Bardzo rzadko zdarza się zagrać coś większego na otwartej przestrzeni ale zazwyczaj wtedy jest firma nagłośnieniowa. Grywam na garach. Grywałem na różnych nagłośnieniach i różnie to też bywało. Wiec ogólnie można to przyjąć w następujący sposób: jeśli otwarta przestrzeń to doły na bass refleksie można sobie na odsłuch postawić. Tutaj sprawdzają się tylko odwrotki. Natomiast na zamknięte imprezki BR jest wyśmienity. Dlaczego dlatego że odwrotka musi mieć kopa żeby ładnie pompowała, natomiast BR gra bardzo ładnie przy mniejszym poziomie głośności i lepiej sprawdza się w "zamknięciu". Druga sprawa, jeśli nagłaśniana jest perkusja to na basach zbudowanych na 12" to można sobie kwiatka postawić żeby ładnie wyglądał. Tutaj tylko sprawdzają się większe gabaryty. Być może fenomen Bose w jakiś sposób to załatwia (nie słyszałem - nie wypowiadam się) ale prawie jestem na 99% pewien że większość łącznie z QSC, JBL czy LDM na głośnikach mniejszych od 18" nie nadają się do nagłaśniania kapeli grającej na żywo. Owszem DJ będą zafascynowani, bass jest fenomenalny, pięknie brzmiący pomimo małych gabarytów, ale nie da rady sobie rady z wysoką dynamiką żywych instrumentów (sprawdziłem to na własnej skórze).
    Odnośnie satelit to ważną rzeczą jest to aby dźwięk oprócz odpowiedniej głośności pokrywał w miarę równomiernie salę odsłuchową. Więc ważna jest tutaj kierunkowość driverów a dokładnej ich obszar pokrycia przy nieznacznych odchyleniach głośności. tyczy to się zarówno imprez zewnętrznych jak i zamkniętych w pomieszczeniu.
    Więc nie widzę zbyt rozsądnego rozwiązania na użycie tego samego nagłośnienia na eventy i np wesela. Występuje tutaj inny obszar pokrycia dźwiękiem, przeważnie też inna głośność, inna moc. Wiec najrozsądniejszą rzeczą było by albo zlecenie tego firmie która się tym zajmuje (firma sprawdzona, uwaga na firmy "krzak"!!!) albo kupić sobie niezależne nagłośnienie na takowe imprezy.
    Ktoś powie, ale przecież "jak się nie da!". Pewnie że się da, wszystko się da, tylko czy to ma sens i czy zależy nam na tym abyśmy dobrze i profesjonalnie brzmieli czy żebyśmy chałturzyli (zresztą wszystko zależy od wielkości jaką mamy nagłośnić - bo jak lotnisko to...) Ale dużo nabazgrałem!!
    Co bym wybrał mając 25k. Pewnie dobrej jakości aktywne nagłośnienie na imprezy zamknięte na 18" basach. A za resztę, dokupił odwrotki i pomalutku kompletował resztę sprzętu.

    0
  • #25 13 Mar 2012 03:46
    Granat :)
    Poziom 34  

    kosster napisał:
    wszystko się da, tylko czy to ma sens i czy zależy nam na tym abyśmy dobrze i profesjonalnie brzmieli czy żebyśmy chałturzyli

    W końcu napisał ktoś, kto faktycznie się tym zajmuje i oprócz tego rozumie o co chodzi :)
    Odnośnie pleneru - nie tylko odwrotki. Wszystko zależy co konkretnie i w jakiej ilości. Wiadomo, tuby są bardziej ekonomiczne i wystarczy ich mniej, ale różnie to jest.

    0