Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

C5 2,0 HPI wyskakują błędy Antipollution + Esp/Asr not functioning...

schymoo 28 Feb 2012 10:52 9725 7
  • #1
    schymoo
    Level 2  
    Witam,

    Mam prośbę, od dłuższego czasu borykam się z Citroenem C5 2001r. 2,0HPI. Wyskakują komunikaty "Antipollution fault" i "Esp/Asr Not functioning" kody błędów zdefiniowano jako (P1414 + P1162 + P1162 + P1291 + P1288 + P0303 + P0313 + P0571). Co robić? Co wymieniać - w auto wpakowałem już ponad 2000 i dalej nic. Po uruchomieniu silnika oba błędy wyskakują od razu i silnik nie może przekroczyć 1000 obrotów. Wymieniona była sonda lambda (nie wiem która) i coś tam wysokiego ciśnienia - i nic.... Proszę o pomoc...
  • #2
    autoas
    Level 42  
    schymoo wrote:
    Witam,
    Co robić? Co wymieniać - w auto wpakowałem już ponad 2000 i dalej nic.

    Sam to naprawiasz?
    Jaki masz sprzęt i wiedzę?
    Jak podajesz kody to podawaj ich znaczenie
  • #3
    schymoo
    Level 2  
    p1414 Katalizator wiążący NOx. Zakłócenia działania
    p1162 Zawór recyrkulacji spalin. Niewłaściwa pozycja zaworu
    p1291 Wtryskiwacz wysokiego ciśnienia (cylinder 2) brak/błąd sygnału ciśn. paliwa
    p1288 Wtryskiwacz wysokiego ciśnienia (cylinder 1) brak/błąd sygnału ciśn. paliwa
    p0303 Przerywacz zapłonów, cylinder 3 Rozpoznano wypadanie zapłonów
    p0313 Różne cylindry Rozpoznanie przerywań-brak paliwa
    p0571 Tempomat obwód hamowania A Poza zakresem dopuszczalnym

    Rozpoznawane to było BOSCHem
    Naprawić chcę u mechanika - tylko co wymieniać, gdzie szukać problemu...bo co jeden to mówi coś innego, a co za tym idzie różne kwoty naprawy...a jak pisałem wymieniłem 2 części - wpakowałem 2000 i nic (z brakiem możliwości zwrotu-niestety) ... help
  • #4
    kortyleski
    Level 43  
    Oddaj komuś co sie na tym zna i zapłać ile będzie trzeba. Oczywiście dopiero gdy odbierzesz sprawne auto. Tanio raczej nie będzie...
  • #5
    schymoo
    Level 2  
    Tak chciałbym zrobić - tylko mam nadzieję, że ktoś już miał do czynienia z takimi błędami - zrobił co trzeba - auto działa - i nakieruje mnie co faktycznie naprawiać - może okazać się, że nie zapłacę 4 czy 5 tysięcy a tylko 2.
    No i ta druga część co wymieniałem to "zawór regulacji ciśnienia paliwa", pierwsza to sonda lambda...
  • #6
    trans-serwis
    Level 39  
    schymoo wrote:
    No i ta druga część co wymieniałem to "zawór regulacji ciśnienia paliwa", pierwsza to sonda lambda...
    Sam wymieniałeś te części?
  • #7
    schymoo
    Level 2  
    Nie wymieniałem u mechanika (po jego diagnozach dowoziłem części) - auto po odbiorze prawidłowo przejechało ok 200 km i powtórka z rozrywki...
  • #8
    bartek_j
    Level 35  
    Sonda wymieniona niepotrzebnie. Wiekszość błedów to pewnie jakieś stare błedy albo powstałe przy okazji poprzedniej naprawy. Trzeba wykasowac i jeszcze raz. I podłączyć to pod Pezot Planeta / Lexię.

    Mój typ jest taki, że przy okazji wymiany zaworu ciśnieniowego zanieczyścił się układ i teraz wtryski kaputt.

    ...ale na początek sprawdzenie ciśnienia w magistrali.