logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zbudować prostego robota jeżdżącego sterowanego komputerem – wskazówki dla początkujących

gandzia 31 Gru 2004 21:57 3736 15
  • #1 1101333
    gandzia
    Poziom 12  
    Ocena: 8
    Chciałbym zbudować robota który by tylko jeździł i byłby sterowany zapomocą komputera.ja jestem w tym zielony i prosil bym o porady luyb o jakies wskazówki. Bardzo prosze o wyrozumiałość.
  • Pomocny post
    #2 1101336
    Misholotti
    Poziom 15  
    Ocena: 6
    A mógłbyś sprecyzować jaki chcesz zastosować napęd - bo to ma znaczący wpływ na całą resztę!
  • #3 1101350
    gandzia
    Poziom 12  
    mi chodzilo o jak najtańszy.

Dodano po 1 [minuty]:

a jaki jest najlepszy bo ja nie chcialbym aby niebyl to kroczacy robot
  • Pomocny post
    #4 1101378
    Misholotti
    Poziom 15  
    Witam!
    Najtańszy to taki jaki najłatwiej TOBIE jest zdobyć!
    A jeśli już koniecznie chcesz by ktoś Ci narzucił jakiś konkretny, to chociaż sprecyzuj jakieś wymagania jakim ten napęd ma sprostać (np. max obciązenie, max czas pracy ciągłej, dostępne napięcie, wydajność zasilania, itp....)!
  • #5 1101383
    gandzia
    Poziom 12  
    Mi pasuje taki przy obciążeniu 15 kg i na na 12 V
  • Pomocny post
    #6 1101391
    Misholotti
    Poziom 15  
    15 kilo to całkiem dużo!
    Jeśli ma chodzić na 24V to właściwie polecam silnik krokowy (prądu stałego może być za słaby- jeśli w ogóle taki znajdziesz) i to z jakimś nadzorem czy nie gubi kroków!
    No, i taki silnik musi być całkiem słusznej siły - a to nie obniży ceny...
  • #7 1101398
    gandzia
    Poziom 12  
    A czy ty posiadasz jakiegos robota??????? Mi tak dokładniej chodzi o pojazd który jeżdzi i nosi na sobie mala kamerke to nie wiem jak to zrobic czy moglbys mi pomuc. Nie musi być duży może być bardzo mały najważniejsze tylko żeby udzwignął kamerke a z tymi 15 kg to przesadzilem.