Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C5 2,0 HDi sprzęgło

06 Kwi 2012 19:37 8403 9
  • Poziom 2  
    Mam problem ze sprzęgle W Citroen C5 2,0 HDi.
    W momencie wysprzęglania na pedale czuję "mrowienie" lekki drgania, co może być przyczyną.[/film]
  • Poziom 10  
    Ja mam Volvo S40 2.0D i po wcisnieciu na max pedalu sprzegla rowniez czuje lakkie wibracje. Dodam ze mam nowy dwumas i sprzeglo. Jezeli sa to tylko lekkie wibracje, bez zadnego dzwieku chrobotania i stukania to ja bym sie nie przejmowal. Niestety wykonanie elmentow, nie jest juz takie same jak kiedys. Luk,czy na Valeo mowia walnelo.
  • Moderator Samochody
    Jan Wojtasiewicz napisał:
    Mam problem ze sprzęgle W Citroen C5 2,0 HDi.
    W momencie wysprzęglania na pedale czuję "mrowienie" lekki drgania, co może być przyczyną.[/film]


    "Zestaw naprawczy" sprzęgła kiepskiej jakości i tyle. I Ciężko tu dochodzić, czy to łożysko, czy słoneczko, tarcza.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Prawdopodobnie to początek końca łożyska wyciskowego.
    Właśnie w XP 2,0HDI wymienialiśmy sprzęgło. Też od dłuższego czasu szmery i mrowienia na pedale i ciężko się wysprzęglało. Aż nagle zawyło niemiłosiernie w trasie. Z przymusu auto przejechało jeszcze ok 1000 km, aż następnego dnia brakło sprzęgła, tzn jazgot i strach było to używać. Po rozbrojeniu tego diagnoza:
    Tarcza jeszcze ok, łożysko zatarte na amen, przez zatarte łożysko uszkodziła się także tuleja prowadząca to łożysko. Ostatecznie części:
    Sprzęgło kompletne: 400 zł
    Tuleja prowadząca 60 zł
    litr oleju 28 zł.
    Mechanik 200 zł.
    Na obecną chwilę zaraz po świętach do wymiany linka sprzęgła- 150 zł

    Więc, jeżeli nie chcesz się dobijać wydatkami po całości sugeruję- o ile masz możliwość i czas- zrzucić skrzynię i sprawdzić łożysko. O ile sprzęgło samo w sobie działa dobrze i okaże się, że tarcza i docisk są w dobrym stanie to warto zmienić łożysko i ewentualnie tuleje prowadzącą z uszczelniaczem- to jeden element.
    Ta tuleja ( kominek jak mówią u mnie w sklepie) oryginalna 60 zł. To jest powszechna częśc łatwo dostępna. Ta sama występuje w 90% Citroenach i Peugeotach. Jako ciekawostkę podam, że zamiennik , który znalazłem w internecie TOPRAN wycenili na 69 zł + porto :).
    łożysko SKF to 45 zł, Sachs 80 zł. I też jest to samo montowane prawie we wszystkich skrzyniach PSA.
    Więc relatywnie koszt zamknie się w kwocie ok 100 zł+ mechanik.
    To mój pt. widzenia.
    Do kompletu podam, że sprzęgło kompletne w każdym "kiosku" dostaniesz za ok 400-490 zł. Sprzęgło już możliwej, czy dobrej jakości.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 12  
    Witam panowie, mam podobne objawy " mrowienia" na pedale sprzęgła a do tego takie dzwieki tzn zaczelo mi " ćwierkać " sprzęgło ze tak powiem, ale wystarczy delikatnie dotknac pedału sprzęgła i te " cwierkanie" ustepuje. Cóż to moze być ? dolacze filmik zeby mozna bylo posłuchac..
    z gory dzieki za zainteresowanie auto to Citroen C4 1.6 HDi 110KM z dwumasa i FAP

    m.youtube.com/watch?v=67UBoeCRL0w&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3D67UBoeCRL0w
  • Poziom 9  
    Ćwierkanie też jest raczej od łożyska oporowego (wyciskowego)

    Jeszcze jest dwumasa, ale to na to nie brzmi ;)
  • Poziom 30  
    Często pęka tuleja prowadząca łożyska oporowego jak się rozbierze odrazu to do wymiany tylko tuleja jak się będzie z tym jeździć to niestety docisk i łożysko też do wymiany. Oczywiście mogą być inne powody np. dwumas, pęknięty docisk itp.
    Trzeba rozebrać i będzie wiadomo.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    Po demontażu okazało się , że łożysko i tuleja do wymiany jak również zużycie tarczy spowodowało, że zdecydowałem o wymianie całego sprzęgła.