Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B4 Sprzęgło nisko łapie

09 Kwi 2012 19:32 7678 13
  • Poziom 15  
    Witam
    Mam problem z moim paskiem. Mianowicie puszczenie sprzęgła już o parę milimetrów powoduje ruch auta. Sprzęgło (hydrauliczne) wymienione więc na pewno nie jego wina. Skrzynia jest również dobra bo została ostatnio wymieniona razem z wysprzeglikiem więc to też odpada, objawy przed i po identyczne. Macie jakieś pomysły na przyczynę. Nie potrafię określić czy chodzi ciężko bo się już przyzwyczaiłem. Biegi zazwyczaj wchodzą normalnie oprócz wstecznego który czasem potrafi zgrzytnąć.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 13  
    Witaj. Napisałeś, że skrzynia została wymieniona ale w jakim stanie było sprzęgło? Jeżeli też nowe to słabo odpowietrzony układ. Pod pompuj kilka razy z rzędu i sprawdz w tedy czy jest lepiej. Jak nie ma różnicy możesz wymienić pompkę sprzęgła.
  • Poziom 33  
    A według mnie długość wysprzęglika nie gra.
  • Poziom 15  
    Poleciał mi 1 bieg w skrzyni właśnie przez to sprzęgło. Wymieniłem skrzynie do której był inny wysprzęglik i jest identyczna sytuacja. Sprzęgło oprócz koła dwumasowego było upalone wiec je również wymieniłem.

    Dodano po 45 [sekundy]:

    Skrzynia oczywiście używana, ale w dobrym stanie.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie popatrzyłeś na łapę sprzęgła. Jak popatrzysz to będziesz wiedział. Nie interesuje Cię strona od wysprzęglika.
  • Poziom 20  
    A zobacz czy nie puchnie wężyk. Ostatnio kumpel działał nad swoim t4 wymieniał pompe, wysprzeglik. Przyjechał już umawiać się na rwanie skrzyni. Zrobiliśmy na próbe cały miedziany , sprzęgło zaczeło brać jak należy.
  • Poziom 15  
    Pawel wawa a jak poznać po łapie sprzęgła ??
  • Moderator Samochody
    Zaprowadzając auto do mechanika. Po pierwsze - gdzie ty tam mistrzuniu masz koło dwumasowe sprzęgła? o drugie, masz albo zamienione/uszkodzone łożysko wyciskowe, albo zbyt krótki popychacz wysprzęglika.
  • Poziom 15  
    Mistrzuniu, a od kiedy nie ma koła dwumasowego w 1.9TDI 110km AFN
  • Moderator Samochody
    A czemu zabrakło tych informacji w pierwszym poście? Za chwilę się okaże że masz założone sprzęgło od zupełnie czegoś innego, i stąd całe zamieszanie. Pedał stawia oór od samej góry i w stanie spoczynku jest równo z pedałem hamulca?
  • Poziom 15  
    W stanie spoczynku jest równo z pedałem hamulca. Wydaje mi się, że trochę opornie od samego początku chodzi w porównaniu do Audi A6, gdzie w tym samym silniku sprzęgło leciutko chodzi, ale bardzo dużej różnicy nie ma - kwestia przyzwyczajenia
  • Moderator Samochody
    wisnialdz napisał:
    porównaniu do Audi A6, gdzie w tym samym silniku sprzęgło leciutko chodzi, ale bardzo dużej różnicy nie ma - kwestia przyzwyczajenia

    W Syrence 105 jeszcze inaczej chodzi, w 125p też. Co to za porównanie, skoro to całkiem inne auta? Jeśli "bierze" od samej góry, to jeszcze możesz mieć uszkodzony docisk - sprężyna talerzowa straciła swoją charakterystykę. Z reguły sprzęgło które działa "na górze" to zbyt cienka, zużyta tarcza - jak to wynika z zasady działania docisku.
  • Poziom 15  
    Czyli z twojej teorii wynika, że mam dobrą tarczę bo łapie mi przy samym dole. To jak mi wyjaśnisz fakt, że sprzęgło łapie parę mm od podłogi na zużytym przed wymianą i na nowym sprzęgle. Nie przeszkadzałoby mi to gdyby po naciśnięciu pedału wysprzęglał wszystkie biegi, ale jednak tak nie jest bo są problemy z wrzuceniem wstecznego.
  • Moderator Samochody
    Wyjaśnię to w ten sposób - podjedź do pierwszego lepszego mechanika, niech zobaczy, bo sam do niczego nie dojdziesz. Masz podpowiedzi u góry i to tyle. Zamykam.