Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiesta 1.8d 1991 silnik stuka i dymi na czarno

chycel1 16 Apr 2012 18:56 3738 10
  • #1
    chycel1
    Level 12  
    Witam.
    Posiadam Fiestę 1.8d z 91.
    Problem jest taki jak silnik zimny to autko idzie, po osiągnięciu temperatury zaczyna się dziać cyrk z silnikiem.
    Po do daniu gazu zaczyna stukać w silniku i dymić na czarno na każdym biegu puszczę gaz i nagle dodam to jest okej, nie zawsze się tak dzieje.
    Dodam, że filtr powietrza ominięty. Wtryski sprawdzone, są dobre.
    Nie wiem co dalej robić i gdzie szukać?
    Może ktoś miał taki przypadek.
    Za odpowiedź bardzo dziękuję.
  • #2
    Modern9
    Level 11  
    Sprawdź luzy zaworowe i ciśnienie sprężania w cylindrach na ciepłym silniku...Mocne masz przedmuchy ze skrzyni korbowej jak ciepły?
    Ale "filtr powietrza ominięty" o co chodzi?
  • #3
    chycel1
    Level 12  
    Filtr powietrza wyciągnięty razem z obudową i dalej to samo ciśnienie na cylindrach dobre,zawory maja nawet za duży luz ale lepiej niżeli za mały.Ta jak pisałem nie zawsze się to dzieje myślałem że to paliwo wyjeżdziłem stare i zatankowałem inne.Mechanik mi mówił że może zawieszać się w trysk,tylko że każdy mówi co innego i można dużo kasy władować a rezultatu nie będzie
  • #4
    Modern9
    Level 11  
    A jakie ciśnienie sprężania na cylindrach?
    Sprawdź czy się nie zapowietrza układ paliwowy..
    Jeśli chcesz to możesz ominąć filtr paliwa (zastosuj inny filtr na przewodzie), może masz zanieczyszczony...
    Zostaje jeszcze do weryfikacji pompa wtryskowa....Podmianka?
  • #5
    chycel1
    Level 12  
    Właśnie obawiam się pompy wtryskowej,ale to dziwne bo dzisiaj zagrzałem silnik na maksa i nic się nie działo może to wina paliwa.Zatankowałem znowu na innej stacji i na razie jest spokój.Może pompa łapie powietrze i nie podawać na jeden cylinder.A co do zapowietrzania to wstawiłem nowy zaworek na powrocie i na zasilaniu.
  • #6
    Modern9
    Level 11  
    Takie zaworki to półśrodek. Jeśli masz już dwa w obwodzie, to dodatkowy opór dla pompy..Zaworek jest sens zakładać gdy paliwo się cofa po dłuższym postoju i trzeba kręcić długo rozrusznikiem. Jeśli pompa łapie powietrze to na powrocie idą bąbelki powietrza, widać to gdy przewody są przezroczyste ...trzeba wtedy usunąć przyczynę-zaworek nic nie da.
  • #7
    PSTRYKU
    Level 11  
    kolego moze to byc zawieszajacy sie zawor EGR lub oberwany katalizator i wtedy jak odejmiesz gaz to porcelana sie uklada inaczej i wydech jest drozny
  • #8
    chycel1
    Level 12  
    Tego zaworu nie mam i katalizatora też to zwykły silnik.Dzisiaj jechałem do pracy i zauważyłem taki moment w pedale gazu jeśli przecisnę dalej to jest okej.Objawy są takie jakby się dławił lub nie palił na jeden cylinder i tłok walił o tuleje a z tyłu czarny dym.
  • #9
    robert29475
    Level 12  
    Kolego prawdopodobnie zawiesza się iglica wtryskiwacza, sprawdź odkręcając po kolei rurki wtryskowe, jak się uciszy to masz sprawcę. Oczywiście najlepiej wyjąć wszystkie wtryski i sprawdzić na próbniku ale to są już jakieś koszta. Powodzenia.
  • #10
    chycel1
    Level 12  
    Wszystkie 4wtryski były były sprawdzane na maszynie pod ciśnieniem na rozpylanie.Mogę się zgodzić na wtryski bo po naciśnięciu na maszynie bardzo powoli pojawiały się krople zamiast rozpylania tak było na 3 wtryskach.Owszem wymienił bym wtrysk gdybym wiedział który się zacina,bo na wolnych obrotach tego nie robi i po dodaniu gazu na postoju bez jazdy jest dobrze.Chyba przyjdzie mi wymienić wszystkie.
  • #11
    chycel1
    Level 12  
    Wiem że trudno z diagnozować diesla ale nikt nie miał takiego przypadku, to trzeba zakończyć temat pozdrawiam wszystkich i dziękuje za podpowiedzi.