logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Ricoh FT-4618 – czarne paski i nadmiar tonera na wałku po czyszczeniu optyki

rysiull54 19 Kwi 2012 20:14 1824 7
REKLAMA
  • #1 10812632
    rysiull54
    Poziom 11  
    Moje ksero Ricoh 4618 zaczerniało kartki.Po przeczytaniu wielu postów na tutejszym forum wyczyściłem lustra i optykę.No i pomogło częściowo.Kartki kserowane były super ale na dole ubarwione czarnym paskiem szerokości 3 cm.Wpadłem na pomysł
    wymontowania całego podzespołu z developerem i zauważyłem że wałek jest pokryty
    grubą warstwa tonera na szer tych 3 cm reszta wałka byłą czysta.Wyczyściłem wałek myśląc że problem zniknie ale niestety po włożeniu podzespołu kserowane kartki zamiast czyste wychodzą całe czarne.Wałek jest cały pokryty tonerem .Czy znajdę tutaj pomoc w usunięciu tego problemu.
    Jestem nowicjuszem wiec proszę o wyrozumiałość.
  • REKLAMA
  • #2 10812781
    cefram
    Poziom 31  
    Ocena: 92
    Witam

Prawdopodobnie brak masy bębna (w otworze w bębnie od strony napędu powinna być blaszka stykająca się z ośką w maszynie).
    Co dokładnie robiłeś jak wyjąłeś moduł - rozkręcałeś go, czym czyściłeś bęben, czy długo był oświetlony bęben ?
    Toner tu nie ma nic do rzeczy.

Pozdrawiam
  • REKLAMA
  • #3 10812790
    cezar80
    Poziom 27  
    Ocena: 67
    Albo przepuszcza ci listwa bębna albo bęben nie ma styku (wewnątrz zębatki)
    Stawiam na listwę...
    ten wałek to miałeś na myśli bęben?
  • #4 10813139
    rysiull54
    Poziom 11