Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Zafira A,X20DTL/H P0400-układ krytyczny 2

rob4028 12 May 2012 21:47 13535 21
  • #1
    rob4028
    Level 25  
    Opel Zafira A ,X20DTL/H P0400-układ krytyczny 2, zapala się kontrolka silnika podczas równomiernej,jednostajnej jazdy.
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    rob4028
    Level 25  
    No i nie jest to MAF, pompa podciśnienia,przewody podciśnienia,elektrozawory,EGR,turbo.
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    rob4028
    Level 25  
    Diagnoza TECH2. Podciśnienia sprawdzałem miernikem podciśnienia'MityVac'.
    Kolektor względnie czysty,klapy pracują.
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    rob4028
    Level 25  
    NIe pisałem że szarpie!!!

    Do "Motronic"---czasem przepływ powietrza zgadza się z żądaniem EGR,a czasem jest wyższy o 200 mg/suw, i wtedy wali DTC.
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    rob4028
    Level 25  
    Czyli EGR zbyt mało się otwiera--niestety cały układ SPRAWNY!
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    rob4028
    Level 25  
    rob4028 wrote:
    -czasem przepływ powietrza zgadza się z żądaniem EGR,a czasem jest wyższy o 200 mg/suw, i wtedy wali DTC.

    te wartości odczytałem właśnie podczas migawki.
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    rob4028
    Level 25  
    P0400 Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 2 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki)

    Rzeczywista ilość recyrkulacji spalin jest zbyt niska
    Temperatura czynnika chłodzącego w zakresie od 40 °C do 100 °C
    Temperatura powietrza wlotowego w przedziale między -5 °C i 45 °C
    Ciśnienie atmosferyczne w przedziale między 880 hPa ( 0,88 bar) i 1100 hPa ( 1,1 bar)
    Powyższe warunki muszą być spełnione na przynajmniej 5 s
    Następstwo:

    Maksymalna moc została zredukowana.
    Zawór układu recyrkulacji spalin zostanie wyłączony
  • #18
    User removed account
    User removed account  
  • #19
    rob4028
    Level 25  
    Panowie.
    Pisałem na początku ,żę sprawdziłem prawie wszystko.
    Prawie,bo coś pominąłem i usterka jest nadal.
    26 lat na rynku i 15 lat w ASO....
  • #20
    User removed account
    User removed account  
  • #21
    rob4028
    Level 25  
    Idę COŚ jesze sprawdić.
    Jak to będzie TO, to się wk........ę!!!!

    Dodano po 25 [minuty]:

    Motronic wrote:
    rob4028 wrote:

    26 lat na rynku i 15 lat w ASO....

    Nie rozumiesz, że na coś jesteś ślepy? Czegoś nie dostrzegasz, bo cię coś zaślepiło? Szukasz poważnych spraw a problem może być banalny? Inaczej- jesteś leśniczym, masz 40 lat praktyki , wszedłes do lasu i nagle drzew nie widzisz. Ktoś ma ci je pokazać.


    PANOWIE!!!!!!!
    Nie dacie wiary!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Tulejka "przylgnia" grzyba EGR,fabrycznie wprasowana do kolektora dolotowego przesuwała się w gnieździe.Raz było OK,bo została na swoim miejscu i przepływ się zgadzał,a w przypadku,kiedy wysuwała się za grzybem EGR,zamykała dopływ spalin i przepływ był większy od żądanego i wszystko się zgadza.

    Dziękuję za przypomnienie o banałach.
    "Jeżeli zabrnąłeś za daleko,i nie wiesz co robić--wróć do początku"
    Rutyna GUBI!!!!!!!!!!!!!


    Zamykam temat.
    Niech będzie to podpowiedzią do całej strategii diagnostycznej.
  • Helpful post
    #22
    User removed account
    User removed account