Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chrysler Voyager 3.3 lpg Check Engine co 2 min P0171 i szapnięcie

sqadan 18 Maj 2012 22:15 14729 18
  • #1 18 Maj 2012 22:15
    sqadan
    Poziom 8  

    Witam
    Problem taki - Wyskakuje mi check engine na dosłownie sekundę co 2 minuty z zegarkiem w ręku . Objawy są takie że jest szarpnięcie samochodem przy jeździe ponad 100km/h wskazówka prędkości wariuje w górę i w dół a na włączonym tempomacie rozłącza go aż on/off nie tylko że gubi prędkość zadaną.Jest szarpnięcie. Na zwykłym VAG-u Komputer odnotowuje Błąd P0171 czyli jak czytałem czujnik tlenu mac itd. A u kolegi USA Olkusz na jakimś mądrzejszym czytniku wyskakuje ten sam błąd tylko odnosi się do sondy 1 (BAnk1) jednak po wizytach u Gazownika który już go ustawiał na wszelkie sposoby On uważa że sonda pulsuje dobrze (od 0,1V do 0,8V). Co mam robić???dodam że po skasowaniu błędu mam spokój jakieś 50km. Wymieniłem świece kable filtr stożkowy ....podmieniałem mac-a podciśnienia sprawdzone dolot ok przepustnica czyszczona i dalej to samo masakra...Czasami po zapaleniu checka silnik nie wkręca się na ponad 3 tys a jak depnę mocniej to potrafi strzelić czy kichnąć muszę zgasić i później ok check znowu się zapala ale moc jest.... co się dzieje???

    chrysler voyager 3,3l pr 96'

    0 18
  • #2 21 Maj 2012 21:09
    virus123456
    Poziom 16  

    ktorej generacji jest instalka LPG?

    1
  • #3 21 Maj 2012 22:48
    sqadan
    Poziom 8  

    Witam:)
    Instalacja jest zwykła tj mikser reduktor i tyle przełączanie po 28'C po przekroczeniu 2000obr Czyli albo I albo II zakładana jakieś 3 tygodnie temu wtedy jeszcze nic się z fura nie działo.

    0
  • #4 22 Maj 2012 08:55
    virus123456
    Poziom 16  

    objawy wskazuja na uboga mieszanke.jakiej mocy reduktor?zaloz z powrotem filtr fabryczny i regulacja od poczatku.
    na odleglosci ciezko uleczyc,wiec musisz podjechac do "zalozyciela" instalki.skoro po odlaczeniu aku jakis czas jest OK,to znaczy ,ze podczas zasilania gazem mapa bezyny rozjezdza.

    1
  • #5 22 Maj 2012 18:52
    sqadan
    Poziom 8  

    Ok rozumiem ale nie sądze że jest to od gazu bo od kilku dni jeździłem cały czas na benzynie w ramach testu po skasowaniu błędów i tez wyskakuje instalka lpg jest pominięta , z tym filtrem też myślałem ale skoro autko ma sondę o2 , czujnik MAP i krokowca to niema znaczenia jaki jest dopływ powietrza ma dostosować mieszankę i tyle któraś z tych rzeczy będzie dupnięta i pewno coś jeszcze . Reduktor firmy shark do 200KM potężny.
    Dodam że po ostatniej diagnostyce pokazały się błędy od sondy , czujnika MAP oraz selenoidu spalin tego stukacz po prawej obok zbiorniczka płynu i faktycznie po skasowaniu zaczął pracować. Ale za każdym razem pierwszym błędem jest sonda.
    Jutro ją wymieniam.

    0
  • #6 22 Maj 2012 19:16
    virus123456
    Poziom 16  

    sqadan napisał:
    z tym filtrem też myślałem ale skoro autko ma sondę, czujnik o2 i krokowca to niema znaczenia jaki jest dopływ powietrza ma dostosować mieszankę i tyle

    sonda i czujnik O2 to jest to samo.
    jesli bedzie za duzy przelot w mixerze,to zaden krokowiec ci tego nie dostosuje.
    zrob na poczatku porzadek z PB,a dopiero LPG.

    0
  • #7 23 Maj 2012 06:55
    sqadan
    Poziom 8  

    Dlatego piszę że wszystkie rzeczy robię na Pb bo z lpg mija się sprawa , a co do o2 i sondy to czujnik w kolektorze ssącym to jakie ma określenie bo słyszałem o MAP sensorze czujniku o2 a w sumie to chyba już niekt do końca nie wie jak to jest...
    Mam schemat podciśnień i to nazywa się map...
    Chrysler Voyager 3.3 lpg Check Engine co 2 min P0171 i szapnięcie

    0
  • #8 23 Maj 2012 08:56
    virus123456
    Poziom 16  

    kolego,z tymi czujnikami i ich nazwami tak namieszales,ze chyba nikt ci nie bedzie w stanie pomoc.

    0
  • #9 23 Maj 2012 19:14
    sqadan
    Poziom 8  

    virus123456 napisał:
    objawy wskazuja na uboga mieszanke.jakiej mocy reduktor?zaloz z powrotem filtr fabryczny i regulacja od poczatku.
    na odleglosci ciezko uleczyc,wiec musisz podjechac do "zalozyciela" instalki.skoro po odlaczeniu aku jakis czas jest OK,to znaczy ,ze podczas zasilania gazem mapa bezyny rozjezdza.


    Wiem że to uboga mieszanka bo tak wykazuje błąd ale skoro kolega ma w voytku stożek miałęm jeepa 4.0 też na stożku więc myślałem że tu też tak zrobie i będzie ok ,zreszta w miejscu filtra ma włożony reduktor i całą instalkę lpg ciężko było by tylko dla próby się tym bawić ...ale jeśli sonda nie pomorze zacznę od kabli i sprawdze ten dolot założę filtr jak w oryginale.

    0
  • #10 30 Maj 2012 23:14
    sqadan
    Poziom 8  

    Czy posiada ktoś może rozpiskę wtyczek do ecu???

    0
  • #11 07 Cze 2012 00:34
    sqadan
    Poziom 8  

    Witam:)
    O to co mądrego napisał mi mądry komputer u kolegi którego byłem Smile

    "PCM wylicza niezbędne paliwo dla objętości powietrza wchodzącego do silnika.PCM kontroluje O2 czujnik celu ustalenia, czy kwota ta wymaga regulacji, i śledzi kwoty korekty i ustawi DTC, jeśli jest w nadmiarze ustalonej kwoty."

    Chrysler Voyager 3.3 lpg Check Engine co 2 min P0171 i szapnięcie
    Chrysler Voyager 3.3 lpg Check Engine co 2 min P0171 i szapnięcie

    Czy ktoś kuma o co tu chodzi???
    Ja już wydałem trochę kasy i nerwów również kolegom z warsztatów, co jeszcze mogę zrobić???
    _________________
    Sqadan- Dodge Caravan 3,3l B+G 96'

    0
  • #12 05 Wrz 2012 13:28
    arthur26
    Poziom 9  

    Witam. Nie wiem czy ten temat został już rozwiązany ale mam te same objawy w swoim voyagerze 96r. 3.8L. Zaznaczam że mój nie chodzi na gazie. Podczas jazdy ma szarpnięcia tak jakby gasł na pół sekundy i wtedy zapala się k. serwisowa, po czym wraca do normy i kontrolka gaśnie. Zaczyna się to nasilać, a czasami zgaśnie podczas szarpnięcia stojąc np.: na skrzyżowaniu. Pierwsze takie objawy miałem 2 lata temu , okazało się że mechanik założył świece na 40 tyś a upierał się że są na 100 tyś. Przejechałem na nich 70 tyś aż padł mi katalizator i komputer. Po wymianie komputera i świec wszystko wróciło do normy, aż do tego roku gdy 2 miesiące temu jadąc samochód zaczął co jakiś czas dostawać szarpnięć. Zgasł mi po drodze 2 razy, przejechałem jakieś 30 km i gdy zgasł 3 raz już go nie odpaliłem. Okazało się że znowu padł komputer.Świece to raczej nie są bo od ostatniej wymiany ma przejechane 30 tyś, a świece teraz są na 100 tyś (ponoć ?) Wymieniłem komputer i wszystko wróciło do normy aż do tej chwili, bo znowu od 2 dni auto dostaje szarpnięć. Obawiam się że coś znowu uszkodzi mi komputer. Wyskakuje przy odczycie kod 51 czy ktoś jest w stanie mi pomóc co to może być?

    0
  • #13 10 Wrz 2012 16:37
    sqadan
    Poziom 8  

    arthur24
    Niestety problem dalej jest jednak u mnie jak sądze jest coś nie tak z przepływem powietrza w przepustnicy ma zmieniony dolot powietrza przez lpg mam wsadzony mikser , ja kombinuję dolotem ostatnio jak ograniczyłem mu powietrze miałęm błąd 52 o tylnej sądzie brak napięcia czyli za mało powietrza jak mu odetkałem troche to znowu 51 o zbyt ubogiej mieszance więc za dużo powietrza.
    Doszedłem do takiego rozwiązania że teraz jak smigam po mieście to zapala mi się jak wczesniej blad ale jak wylece na trase i jade pow 60km/h to wszystko jest ok nie mam checka ani szarpnięc spalanie ok 12l/100km przy ok 110km/h
    Sądzę że to coś od powietrza ale co dodam to to że jak na pb śmigam mam to samo więc sądze że nie jest to przez lpg lecz przez samą instalacje niemam org węża dolotowego bo bym wywalil na jakiś czas mikser allleee... narazie mi to nie przeszkadza i mam inny bol stukanie czegoś w tylnej belce, całę zawiezszenie przejzalem resory tuleje i wszystko ok zostaja mi amorki do wymiany ale watpie aby one tak stukaly ....

    Jak coś poradzisz daj znac problem 51 jest mi dalej nie znany.
    Pozdrawiam

    0
  • #14 15 Wrz 2012 21:58
    adikow
    Poziom 13  

    Powiedzcie Koledzy jakie macie przebiegi?

    0
  • #15 16 Wrz 2012 01:01
    skiper65
    Poziom 9  

    Miałem podobne problemy w Vectrze 1,6, wymieniłem świece i kable w/n i jak ręką odjął.

    0
  • #16 03 Sty 2013 13:13
    seba197701
    Poziom 8  

    Witam. Mam z moim autkiem podobny problem. Jadąc do NL w pewnym momencie depnołem na gaz by przyspieszyc troche i autko zaczeło dziwnie sie zachowywać, czyli zaczoł zwalniać, komp pokładowy pokazywał norme paliwa kosmiczna i musiałem szybko stanąć. Nie zgasł ale obroty wkrecały się tyko do 3000tyś i silnik przy przygazawaniu zaczoł strzelać w filtr. Chwile postałem i przeszło mu, myslałem że problem zginoł ale po przejechaniu kilku km znów sie zaczoł broblem lecz tym razem bez przyspieszania gwałtownego. W koncu zjechałem na parking i tak dziwnie chodził przez chwile, tak jak bym kable od świec mu pozmieniał. Wyłączyłem silnik i odpaliłem chwile było dobrze ale zaraz opadł z obrotów tak jas np sie włacza wentylator i problem sie powtórzył. Wyłaczyłem go, chwile postał tak jak by musiał ochłanąć, i odpaliłem, ruszyłem dalej i przez jakieś 50km było ok i palma znów mu odbiła ale troche inaczej, tak jak kolega w cześnie opisał przwie cówne co 1,58min kontrolka checksie zapalała i gasła i predkościomiesz opadał i do góry podskoczył i było ok do ok 2min. Więc stanołem na 3godz odpoczoł i się powturzyło po 80km. ale kontolka juz sie nie zapalała regularnie a predkościomierz terz nie wariował czyli powtórka ztego co napisałem na początku. Podłaczyłem kompa błąd bidajze 169 zła mieszanka powiet-paliwa czyt cos takiego. Sonda Lambda pierwsza jak problemów nie ma wydaje mi sie że pracuje ładnie lecz druga sonda niby pracuje ale V pokazuje cały czas 99%. ale pracuje niby. A jak silnikowi palma odbije to obydwie sondy pracuja do 0,020 lub 0,040 a wolty na pierwszym 24% no a na drugim bez zmian. Lecz jeżeli ma nie prawidłowa mieszanke to i mogą te sondy tak pracować, co nie? Zastanawiam się czy czujnik na kolektorze ssącym nie wariuje i przy rozgrzaniu sie siada całkiem. Pomocy może ktoś miał podobny problem i go rozwiązał. Prosze o ODP. Silnik to nie moja działka w sumie lecz skrzynia biegów automat. Pozdrawiam

    Dodano po 2 [minuty]:

    seba197701 napisał:
    Witam. Mam z moim autkiem podobny problem. Jadąc do NL w pewnym momencie depnołem na gaz by przyspieszyc troche i autko zaczeło dziwnie sie zachowywać, czyli zaczoł zwalniać, komp pokładowy pokazywał norme paliwa kosmiczna i musiałem szybko stanąć. Nie zgasł ale obroty wkrecały się tyko do 3000tyś i silnik przy przygazawaniu zaczoł strzelać w filtr. Chwile postałem i przeszło mu, myslałem że problem zginoł ale po przejechaniu kilku km znów sie zaczoł broblem lecz tym razem bez przyspieszania gwałtownego. W koncu zjechałem na parking i tak dziwnie chodził przez chwile, tak jak bym kable od świec mu pozmieniał. Wyłączyłem silnik i odpaliłem chwile było dobrze ale zaraz opadł z obrotów tak jas np sie włacza wentylator i problem sie powtórzył. Wyłaczyłem go, chwile postał tak jak by musiał ochłanąć, i odpaliłem, ruszyłem dalej i przez jakieś 50km było ok i palma znów mu odbiła ale troche inaczej, tak jak kolega w cześnie opisał przwie cówne co 1,58min kontrolka checksie zapalała i gasła i predkościomiesz opadał i do góry podskoczył i było ok do ok 2min. Więc stanołem na 3godz odpoczoł i się powturzyło po 80km. ale kontolka juz sie nie zapalała regularnie a predkościomierz terz nie wariował czyli powtórka ztego co napisałem na początku. Podłaczyłem kompa błąd bidajze 169 zła mieszanka powiet-paliwa czyt cos takiego. Sonda Lambda pierwsza jak problemów nie ma wydaje mi sie że pracuje ładnie lecz druga sonda niby pracuje ale V pokazuje cały czas 99%. ale pracuje niby. A jak silnikowi palma odbije to obydwie sondy pracuja do 0,020 lub 0,040 a wolty na pierwszym 24% no a na drugim bez zmian. Lecz jeżeli ma nie prawidłowa mieszanke to i mogą te sondy tak pracować, co nie? Zastanawiam się czy czujnik na kolektorze ssącym nie wariuje i przy rozgrzaniu sie siada całkiem. Pomocy może ktoś miał podobny problem i go rozwiązał. Prosze o ODP. Silnik to nie moja działka w sumie lecz skrzynia biegów automat. Pozdrawiam

    Dodam że autko nie posiada zadnej instalacji gazowej!!!

    0
  • #17 12 Maj 2013 21:16
    podoficer10
    Poziom 10  

    Witam
    MAM ROZWIĄZANIE, miałem podobny problem i myślałem nad wymianą świec, przewodów zapłonowych szukałem problemów w instalacji LPG itp., auto gasło zawsze i wszędzie, czasami szarpało silnikiem jak by nie palił na kilka cylindrów. Przyszedł znajomy uśmiechnął się i mówi, „ jak chcesz wydawać kasę na kable, świece to ja cię nie powstrzymam, ale problemu i tak nie rozwiążesz, wyczyść dokładnie przepustnice a w niedalekiej przyszłości pomyśl nad wymianą MAP sensor-a.
    Roboty na max godzinę, ściągamy linki z przepustnicy i odkręcamy wspornik linek (2 śruby 10ki), wyciągamy rurę od filtra powietrza (2 opaski), odkręcamy przepustnicę (2 śruby chyba 12ki) z przepustnicy wykręcamy elektrozawór NIE CZUJNIK POŁOŻENIA PRZEPUSTNICY kluczem torix (gwiazdka), potem tylko WD40, troszkę szmat jakiś mały pędzelek, i czyścimy wszystko łącznie z tym wykręconym elektrozaworem.
    Auto jak nowe, problemy jak ręką odjął, praca płynna, świeci co prawda jeszcze Engine…. I przy 4000-5000 obrotów lekko przerywa, ale to wina czujnika MAP.
    Pozdrawiam :)

    1
  • #18 13 Maj 2013 15:41
    seba197701
    Poziom 8  

    Witam ponownie. Troche się nie odzywałem ale to przez brak czasu. Doszłem do ładu co mojemu autku dolegało. Zabrałem się od razu za pompke paliwa. Rozebrałem, wyczyściłem a przedewszystkim oringi powymieniałem i problem znikł. Jednak pompka paliwa się rozczelniła i dlatego powietrze znajdowało się w listwie paliwowej. Czeka mnie jeszcze przeczyszczenie przepustnicy gdyż czasami delikatnie faluje na wolnych obrotach ale tak już było od momentu zakupienia autka. Pozdrawiam.

    1
  • #19 17 Lut 2014 17:46
    sliw
    Poziom 10  

    Witam serdeczenie,
    Jestem od niedawna posiadaczem grand voyagera własnie w 3.3 LPG.
    czy ktoś z Was poradził sobie jeszcze w inny sposób z problemem przerywania ?
    U mnie sprawa wyglada tak ze dość regularnie co 2.5 minuty przerywa zapala się check engine i zaraz kontolka gaśnie.

    Dzisiaj odnalazlem ten map sensor zdjąłem i przeczysciłem styki. ale nie pomogło.
    Zauważyłem jednak pewną prawidłowosc ze przez np miesiąc jest ok , po czym wpadnę w jakąs dziórę albo coś nierówno pojade i zaczyna sie z powrotem :(

    może podpowiecie co jeszcze mogę popsprawdzać, bo szkoda mi tego silnika tak szarpiącego.
    Wymieniłem ( bo sie juz należało ) kable i swiece
    poprawiłem kiepsko zrobioną instalację gazową - styki gniazda bezpieczników etc.

    Dodatkwo miałem równiez problem ostatnio z zaciętym elektrozaworem gazu przy parowniku, ale problem dotyczy również jazdy na paliwie.

    Z góry dziękuję za jakieś podpowiedzi

    0