Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Samsung SmartTV + router - podłączenie Internetu

jeden5a 23 May 2012 22:56 68188 36
SterControl
  • #1
    jeden5a
    Level 9  
    Witam,

    Mam problem z odpaleniem Internetu w telewizorze Samsung SmartTV ue32es5500.
    Podłączam go kablem utp do routera.
    Telewizor pobiera wszystkie adresy z dhcp, ale po sprawdzeniu polaczenia z siecia pojawia sie komunikat "Polaczenie z siecia przewodowa nie powiodlo sie".
    Oczywiscie na tym samym kablu i porcie routera przetestowalem polaczenie na laptopie i Internet dziala bez problemu.
    Po zalogowaniu na routerze widze zarejestrowany telewizor w "device list".
    Z poziomu kazdego komputera dzialajacego w sieci pinguje telewizor z odpowiedzia kilku ms.
    Po wpisaniu w telewizorze adresow recznie ten sam efekt - brak polaczenia.
    Dlaczego nie dziala internet w telewizorze?
  • SterControl
  • #2
    jimasek
    Moderator of Networks, Internet
    Może to problem z DNS-ami? Jeżeli jest możliwość dopisz DNS ręcznie (8.8.8.8 i 8.8.4.4)
  • #3
    jeden5a
    Level 9  
    Probowalem wpisywac recznie DNSy, nawet takie ktore podaje na porcie WAN routera (od uslugodawcy), ale w niczym to nie pomaga - dalej brak polaczenia z Internetem.
  • #4
    jimasek
    Moderator of Networks, Internet
    Jaki masz router, od kogo i jak dostarczony internet?
  • SterControl
  • #5
    jeden5a
    Level 9  
    Router Netgear WNR3500L.
    Internet 8mb od uslugodawcy radiowego.
    Na wszystkich innych urzadzeniach rownoczesnie podlaczonych do routera Internet dziala bez problemu.
    Nie filtruje adresow MAC na routerze.
    Chce podlaczyc telewizor kablem, aby ominac zakup adaptera wifi.
  • #6
    parzy25
    Level 2  
    witam. podczepiam się z tym samym problemem. Podłączyłem internet wczoraj kablem przez router. pierwsze użytkowanie było poprawne. dziś chciałem instalować dodatkowe aplikacje i wyskoczył mi błąd ERROR_MODEL_BIND. gdy sprawdzam ustawienia sieci wszystko jest w porządku a tak naprawdę nie działa....
  • #7
    gexix
    Level 9  
    Mam ten sam problem! wczoraj wszystko działało, a dzisiaj od rana tak jak u kolegi parzy25...wyskakuje blad ERROR_MODEL_BIND.

    Moze Samsung wypuscil jakas trefna aktualizacje ?

    moj model TV to SAMSUNG PS51E8000
  • #8
    jimasek
    Moderator of Networks, Internet
    Telewizor dostaje adresację?
  • #9
    parzy25
    Level 2  
    dziwna sprawa ale u mnie zaczął działać. nic poważnego nie zrobiłem tylko pozamieniałem wtyczki w routerze i z tym kontem Samsung jakieś ponowne logowanie. Moj model to UE46ES5500
  • #10
    gexix
    Level 9  
    U mnie takze zaczelo dzialac, a nic nie robiłem :) Widocznie po stronie Samsunga jakis blad...Smart TV pewnie laczy sie z jakims serwerem...
  • #11
    indicus
    Level 2  
    Witam mam ten sam problem:/ mój model tv to UE32EH5300W podłączyłem tv bezpośrednio z routerem, na routerze oświecają się lampki, w tv widzi kabel, ale połączenia z internetem brak:/ próbowałem też wpisywać adres ręcznie ale nic z tego, nie mam już pomysłów, proszę o pomoc... Pozdrawiam!!
  • #12
    mklos1
    Level 25  
    Mam te same problemy. To nie błąd aplikacji. TV loguje się poza naszą wiedzą do serwerów samsunga. Jeżeli nie może się zalogować (z bliżej nie określonych powodów) połączenie z siecią pada... Telewizor UE46ES7000. Czasami Smart Hub chodzi jak burza... Czasami są poważne problemy...

    Znalezione podobne wątki na sieci:
    http://forums.cnet.com/7723-13973_102-574200/un40es6100-network-connection-problem/
    http://forums.whirlpool.net.au/archive/1986401
    http://forums.cnet.com/7723-13973_102-538966/smart-hub-not-connecting-to-the-internet/
  • #13
    Gordon80
    Level 10  
    Ja mam stv ue40es7000 i mam w tv internet po kablu, a jak odłącze kabel, to nie widzi wifi. Właściwie dlatego, że nie widział wifi to podłączyłem kabel. Zrobiłem też aktualizacje (dziś była dostepna, dalej jednak nie widzi wifi. mklos1, czy ty tez masz kłopot z wifi, czy zkablem?
  • #14
    mr.ludzik
    Level 13  
    Jest już po naprawie serwerów samsunga i u mnie śmiga (46es6100 wifi), czy u koleżeństwa też?
  • #15
    Josey
    Level 13  
    u mnie działa wifi choć z przerwami bo router mam daleko (około 22 metrów od telewizora).

    Mam natomiast ciągle problem z pamięcią. Podczas oglądania filmów z internetu po około 30 minutach wyskakuje zawsze komunikat na telewizorze że brakuje pamięci. Mozna jakoś zwiększyć pamięć bo samsung z tyłu ma sporo wejść różnych...
  • #16
    NOBULA
    Level 2  
    ja posiadam SAMSUNG UE46ES8000S i podobny problem jak wyżej (brak połączenia z internetem ale widziany jest modem) to już parę razy mi się trafiło - poprostu wyłączyłem i włączyłem tv i wszystko zaczeło działać
  • #17
    Josey
    Level 13  
    a problemu z pamięcią telewizora nie masz?
  • #18
    NOBULA
    Level 2  
    narazie problemu z pamięcią telewizora nie mam, nie wiem jak będzie pelna pamięć TV to może wtedy coś będzie się działo
  • #19
    Josey
    Level 13  
    u mnie problem się pojawia gdy oglądam filmu długie na youtubie...a ile masz pamięci wolnej
  • #20
    NOBULA
    Level 2  
    około 200 Mb wolnej pamięci, ale po włączeniu jakiegokolwiek filmu z youtube czy też z ipla, Vod tvp pl, tuba fm, explore 3D itp. najlepiej na moment zapałzować aby się przez chwię buforowało.
    jeszcze jedno zależy od neta jaki jest transfer ja mam 4Mb i też nieraz się zacina ale podpisałem na 30Mb od połowy kwietnia i wtedy zobaczę ???
    pozdro...
  • #21
    adamasi
    Level 1  
    Witam,
    Jestem szczęśliwym posiadaczem Samsunga UE55ES7000 (od dwóch dni) i nie potrafię sobie poradzić z podłaczeniem go do internetu, tzn. telewizor łaczy sie z routerem, ale z siecia już nie. Router i internet Cyfrowego Polsatu.
    Zmiana IP i DNS-u z automatycznego na reczny nie pomogło.
    Czy ktoś ma jakiś pomysł jak to rozwiązać?
  • #22
    sp8alc
    Level 10  
    adamasi wrote:
    Witam,
    Jestem szczęśliwym posiadaczem Samsunga UE55ES7000 (od dwóch dni) i nie potrafię sobie poradzić z podłaczeniem go do internetu, tzn. telewizor łaczy sie z routerem, ale z siecia już nie. Router i internet Cyfrowego Polsatu.
    Zmiana IP i DNS-u z automatycznego na reczny nie pomogło.
    Czy ktoś ma jakiś pomysł jak to rozwiązać?


    Mialem podobne problemy - w routerze wlacz DHCP i wpisz adresy DNS np. 8.8.8.8
    oraz 8.8.4.4. (lub inne te od dostawcy internetu).Ja mam urzadzenie WN743ND pracujace jako Client z DHCP i DNS jak wyzej polaczone kablem z TV. WN740N to AP przy komputerze. Pozdrawiam
  • #23
    seboludek
    Level 2  
    przede wszystkim za daleko router od TV-albo po kablu albo bardzo blisko przez wifi.
    Dopóki nie przeniosłem routera pod sam TV to było niekończące się buforowanie.No i nie można porównywać odbioru WiFi w TV, a laptopem komórką czy innymi urządzeniami.
  • #24
    jimasek
    Moderator of Networks, Internet
    seboludek wrote:
    przede wszystkim za daleko router od TV-albo po kablu albo bardzo blisko przez wifi.
    Dopóki nie przeniosłem routera pod sam TV to było niekończące się buforowanie.No i nie można porównywać odbioru WiFi w TV, a laptopem komórką czy innymi urządzeniami.

    Router routerowni nie równy, podobnie z telewizorami, więc nie ma co generalizować.
  • #25
    jacek1234
    Level 11  
    Gordon80 wrote:
    Ja mam stv ue40es7000 i mam w tv internet po kablu, a jak odłącze kabel, to nie widzi wifi. Właściwie dlatego, że nie widział wifi to podłączyłem kabel. Zrobiłem też aktualizacje (dziś była dostepna, dalej jednak nie widzi wifi. mklos1, czy ty tez masz kłopot z wifi, czy zkablem?

    Miałem ten sam problem z wifi naprawa w serwisie awaria anteny od wifi
  • #26
    Hejda
    Level 1  
    Podłącze się, mam trochę inny problem.

    Dane:
    net - UPC (60 mbit) modem cisco 3212 + router tp-link WR841ND
    TV - Samsung ue32es6100
    TV oddalony od routera niecałe 10m (3 ściany), laptop 1,5 metra bliżej.

    Teraz do rzeczy. Lapek łączy się z siecią i osiąga 25-40 mbit (siła zasięgu między 3 a 5 kresek), wiadomo w bloku sieci pełno i ściany, spadek prędkości musi być. TV widzi moją sieć (2-3 kreski na 5) łączy się z netem i niby jest ok, ale po połączeniu nic nie idzie zrobić, muli przeokrutnie. To może jeszcze bym zrozumiał, że może za daleko itp., ale po połączeniu się TV prędkość neta spada na laptopie drastycznie, do 1-1,5mbit, więc może coś z ustawieniami TV/routera. Wszystkie ustawienia domyślne i automatyczne. Ma ktoś pomysł na rozwiązanie tego problemu?

    Dodam, że wcześniej, przy 20mibt miałem router netgeara (bez anten) od UPC (nie pamiętam modelu) i wszystko chodziło płynnie, filmiki z neta w HD na TV płynne bez ścinek.

    Podłączanie innego sprzętu przez wifi (tablet, telefon) nie zmienia działania neta.
  • #27
    miensko
    Level 1  
    Witam ;)

    Podepnę się pod temat. Moje pytanie dotyczy póki co trochę innej sprawy.

    Właśnie ojciec "uszczęśliwił" mnie zakupem routera, ponieważ niedawno kupił telewizor smart Samsung f5300 aw42 (czy jakoś tak) i uparł się, że absolutnie musi zostać podłączony do neta...
    Kupił router TP Link na razie nie mam nazwy modelu, ponieważ i tak mogę go podłączyć dopiero w nocy (praca itp.).
    Internet mam osiedlowy (LAN) podłączony bezpośrednio do kompa.

    Moje pytanie brzmi: czy prędkość Internetu na kompie po podłączeniu pod router kompa i TV spadnie? Czy tylko jeśli np. ktoś będzie korzystał z sieci na telewizorze lub na odwrót?
    Jak sprawa ma się z otwartymi portami/zewnętrznym IP?

    Jest to dla mnie ważne, bo dużo korzystam z neta i sieci torrent (przypominam, że torrent nie służy tylko do piractwa, jeśli ktoś chciałby teraz krzyknąć że "piratom nie pomagamy!" :roll:).

    Prawdę mówiąc nie znam się na sieciach, jestem chora jak pomyślę że muszę konfigurować jakieś bramki czy inne bzdety...

    Jeszcze jedno pytanie: czy jeśli odłączę główny kabel (ten co "wychodzi ze ściany") i wepnę z powrotem do karty sieciowej w PC to czy automatycznie złapie Internet czy trzeba będzie coś konfigurować? Dotychczas nie musiałam nic takiego robić np. po formacie dysku itp. Sam wszystko łapał. Nie używam żadnych firewalli i innych takich.
  • #28
    Soulful
    Level 1  
    Witam,
    z góry przepraszam za brak specjalistycznych określeń, ale przyznam szczerze,że jestem kompletnie zielona w tej tematyce ;) Nie mam nawet kogo poprosić o pomoc, więc mam nadzieję,że tutaj ją uzyskam.

    Korzystam z modelu SSTV ue26EH4500 ponad dwa lata, dotąd bez problemów łączył się z internetem poprzez wi-fi ,ale od kilku dni przy każdej niemal próbie wyświetla mi się informacja o braku połączenia z siecią i prośba o sprawdzenie ustawień sieci. Kiedy próbuję się połączyć, wyskakuje mi prośba o wpisanie o klucz zabezpieczający.
    W przeszłości wystarczyło wyłączyć TV na chwilę (w najgorszym wypadku),żeby wszystko działało normalnie.

    Jak mogę to naprawić? Boję się zmieniać ustawienia itp. bo znając siebie na 100% coś poplątam i pogorszę tylko sytuację ;)

    Resetowanie routera nic nie pomogło.

    Proszę o pomoc!
  • #29
    baasior1964
    Level 10  
    Witam
    Mam ue40es7000 i podobny problem jak koleżanka wyżej. Po zainstalowaniu nowego softu oraz za kilka dni jeszcze nowszego za każdym razem muszę na nowo konfigurować połączenie interenetowe. Dodam że w drugim pokoju inny samsung działa bez problemu z siecią. Miał ktoś taki problem?
  • #30
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    Soulful wrote:
    od kilku dni przy każdej niemal próbie wyświetla mi się informacja o braku połączenia z siecią i prośba o sprawdzenie ustawień sieci.

    A przy tv jest zasięg sieci?.
    Może ktoś na tym samym kanale włączył swoją sieć, i się zakłócają.
    InSSider zainstalować na komputerze, 2 cm od tv sprawdzić jaki jest zasięg sieci, i wynik wstawić tu na serwer.

    baasior1964 wrote:
    Miał ktoś taki problem?

    A jaki dokładnie - bo piszesz o 2 rzeczach, w tonie informacyjnym?.