Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Który olej lepszy? Olej mineralny czy pół-syntetyczny?

16 Sty 2005 14:21 3326 11
  • Poziom 9  
    mam samochod z silnikiem diesel'a (1.7td) i "zalany" olejem mineralnym firmy esso. Przyszedl czas na zmiane i mechanik poleca mi, czy radzi abym tym razem zalal silnik olejem lotos półsyntetyczny więc moje pytanie co zrobić pozostać przy tym co mam czy lepiej zmienić na lotos?
  • Poziom 13  
    Syntetyki są lepsze, tylko kwestia czy zmieniając z minerala na pół-syntetyk nie rozszczelni Ci minimalnie silnika ( przy przebiegach ponad 200 - 250 tys km nie jest zalecane takie eksperymentowanie bo mogą pojawić się wycieki oleju ). Przy mniejszych warto zmienić ... niekoniecznie Lotosa. Można sięgnąć po lepsze oleje typu Castrol itp ...
  • Poziom 25  
    witam
    zalej silnik zwykłym mineralnym Castrolem GTX
    i bedziesz jezdził do śmierci (Twojej albo silnika)
    pozdro
    T
  • Poziom 28  
    Trzeba zalewać takim olejem jaki jest zalecany i nie ma co wlewać olejów lepszej klasy niż zalecił producent autka. Co do marki to już wybór należy do Ciebie. Oleje powinny odpowiadać zadeklarowanej klasie.
  • Poziom 21  
    Witam.
    Kolega waldekel ma racje.Do silnika należy wlać olej takiej jakości jaką zaleca producent samochodu masz to napisane w instrukcji obsługi a wybór marki zależy od Ciebie.
    Nie suchaj mechanika bo ten mechanik to plecie co mu ślina na język przyniesie i widocznie jest to samozwaniec nie znający tematu.
    Pozdrawiam
  • Poziom 22  
    zalej LOTOSem POLSYNTETYCZNYM.nie bedzie zadnych problemow.dla spokojnosci kup wiecej lotosu i najpierw przeplukaj nim motor a pozniej zalej go na dobre.
  • Poziom 16  
    Adam700 napisał:
    zalej LOTOSem POLSYNTETYCZNYM.nie bedzie zadnych problemow.dla spokojnosci kup wiecej lotosu i najpierw przeplukaj nim motor a pozniej zalej go na dobre.


    No i badz przygotowany na remont kapitalny.
    Oleje mineralne pozostawiaja osady na czesciach takich jak np. panewki. Po wyplukaniu ich przez polsyntetyk powstaja luzy, potem stuki i wymiana panewek staje sie koniecznoscia.
    ZADEN producent olejow nie zaleca zmiany na bardziej rzadki po przejechaniu ok 200 tys km. A polsyntetyk jest mniej gesty niz mineralny.
    Ja osobiscie odradzam zmiane klasy oleju. A mechanik, ktory Ci polecil taka zmiane albo ma problem ze zbytem polsyntetycznego Lotosa albo liczy na wiekszy zysk z drozszego oleju.
    Pozdrawiam
  • Poziom 21  
    Nic nie wiadomo o przebiegu w/w samochodu a ponadto silnik posiada turbosprezarke i w tym wypadku dla jej trwalosci jest lepszy olej "rzadszy".Ale jak silnik ma duzy przebieg to lepiej pozostac przy mineralnym a kierowac sie klasa jakosci.Nie polecam lotosa.
  • Poziom 9  
    auto ma przejechane 165 tys km, i jestem zdania zeby nie zmieniac oleju; specjalista od aut nie jestem ale widze czytajac posty ze mam racje.
  • Spec od samochodów
    Moja rada nie zmieniaj oleju na inny pozostań przy tym który był poprzednio,za parę lat nie będziesz żałował.
  • Poziom 11  
    lotos osobiscie polecam ale jaki to silnik nowy czy stary jak nowy - syntetyk, jak stary to mineralny