Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Trafic - wymiana rozrządu , nie mogę odkręcić śruby na wale korbowym

24 Lip 2012 20:19 10922 12
  • Poziom 15  
    Witam kolegów

    Własnie zabrałem się za wymianę kompletu rozrządu w busie Renault Trafic 1,9 CDTI
    100 kM
    Jestem mechanikiem po szkole i 8 lat praktyki na warsztacie , chociaż mam juz od tego czasu 6 lat przerwy , jednak przy moich autach jakie miałem międzyczasie wszystko robię sam.
    Z tym rozrządem napotkałem trudność dość pospolitą na warsztatach - mianowicie nie mogę odkręcić śruby mocującej koło pasowe na wale korbowym. Wiadomo , zawsze jest ona mocna dokręcona. Podchodziłem pneumatem ale pewno za słaby bo ani drgnie.
    Dobrze by było włożyć srubokręt w wieniec zębaty i mocnym kluczem z rurą pociągnąć ale nie widzę by było jakieś miejsce by ten śrubokręt włożyć. Proszę powiedzcie jak robią to warsztatowcy na co dzień walczący z Renaultami. Nadmienię ze silnik ten jest stosowany również w Lagunach disel oraz chyba w Mitsubisi.
    Po drugie - czy czasmi gwint na tej srubie nie jest lewy?
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 32  
    Podobny problem miał mechanik z vw jettą mojego znajomego. Walczył pneumatykiem ponad pół dnia (dosłownie), ale w końcu puściło. Na moje pytanie, czemu nie weźmie odpowiednio długiej rury odparł, że szansa na to, że puści, jest taka sama jak na to, że się urwie.
  • Moderator Samochody
    Albo szukasz takiego klucza pneumatycznego który dysponuje wystarczającym momentem do odkręcenia tej śruby, albo możliwości zablokowania wału. Chociażby hamulcami.
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 20  
    Albo zorganizujesz sobie odpowiedno mocny klucz, albo zdemontujesz miskę olejową i mocnym wkrętakiem zablokujesz wieniec.
    Blokowanie hamulcami nie jest dobre, szybciej rozwalisz sprzęgło lub coś ukręcisz.

    Miałem kiedys taki przypadek, że pomogło dopiero grzanie tej śruby palnikiem aby odpusciła. Nawet pneumat na 3/4 nie dawał rady.
  • Moderator Samochody
    andexp napisał:

    Blokowanie hamulcami nie jest dobre, szybciej rozwalisz sprzęgło lub coś ukręcisz.
    .

    Przelicz sobie moment wygenerowany przez silnik jaki jest w stanie przenieść sprzęgło, a ile wytrzyma ta śruba, zanim urwiesz jej łeb.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Trafic ma 1.9 DCI dla ścisłości, gwint prawy, reszta jak wyżej.
  • Poziom 20  
    robokop napisał:
    andexp napisał:

    Blokowanie hamulcami nie jest dobre, szybciej rozwalisz sprzęgło lub coś ukręcisz.
    .

    Przelicz sobie moment wygenerowany przez silnik jaki jest w stanie przenieść sprzęgło, a ile wytrzyma ta śruba, zanim urwiesz jej łeb.


    Nie zapomnij, że po drodze masz jeszcze skrzynię biegów, a ona uwierz mi nie jest przystosowania do takich obciążeń.
    Może przykład nie jest najlepszy, ale spróbuj w ten sposób odkręcić koło pasowe w 2.5 tdi w T4.
    Problem polega na tym, że w niektórych egzemplarzach w fabryce śruba ta była wkręcona na klej, ale chyba do osadzania łożysk.
    Jeśli chodzi o przeliczanie wytrzymałości śrub na skręcanie to potrafię to robić, ale mamy tutaj pomóc człowiekowi w potrzebie, a nie bawic się w wytrzymałość materiałów.
    Ja, jeśli śruba nie puszcza blokuję wieniec na kole zamachowym. Jeśli nie ma dostępu próbuje uzyć blokady od Fordów, jesli to nie pomaga sciągam miskę.
    Każdy robi to co uważa za słuszne.
  • Poziom 17  
    Kieedyyś prubowałem odkręcić koło pasowe w polonezie , metrową rurą , i hamulce nie były w stanie utrzymać oporu . Pomogło jedno huklięcie kilowym młotkiem , w krótki , solidny klucz .
  • Poziom 15  
    Przecież w tym motorze widać co najmniej w dwóch miejscach wieniec rozrusznika. Zablokować koło, konkretny klucz i musi puścić. Żadne tam hamulce i bieg bo za bardzo wtedy sprężynuje wał, chyba że do pneumata to zgoda.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    jurekj1 napisał:
    Przecież w tym motorze widać co najmniej w dwóch miejscach wieniec rozrusznika. Zablokować koło, konkretny klucz i musi puścić. Żadne tam hamulce i bieg bo za bardzo wtedy sprężynuje wał, chyba że do pneumata to zgoda.



    Wszystkie odpowiedzi są trafne ale ja- jak kiedyś występował podobny problem blokowałem wieniec rozrusznika. To najpewniejszy sposób. Ale podpowiedz kolego w którym miejscu-miejscach widać ten wieniec -chyba ślepy jestem tyle lukama i nic. Może jaka zaślepka jest tam którą trzeba wyjąć - podpowiedz jeszcze proszę.
  • Poziom 30  
    Z tyłu silnika jest taki kawałek blaszki przykręcony na jedną śrubkę na kluczyk 10 bodajże, tam jest dostęp do wieńca.
    pozdr
  • Poziom 10  
    Ja sobie zawsze przed pneumatem dość solidnie uderze parę razy w nią młotkiem i puszcza.