Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Trafic - wymiana rozrządu , nie mogę odkręcić śruby na wale korbowym

24 Lip 2012 20:19 10922 12
  • Poziom 15  
    Witam kolegów

Własnie zabrałem się za wymianę kompletu rozrządu w busie Renault Trafic 1,9 CDTI
    100 kM
    Jestem mechanikiem po szkole i 8 lat praktyki na warsztacie , chociaż mam juz od tego czasu 6 lat przerwy , jednak przy moich autach jakie miałem międzyczasie wszystko robię sam.
    Z tym rozrządem napotkałem trudność dość pospolitą na warsztatach - mianowicie nie mogę odkręcić śruby mocującej koło pasowe na wale korbowym. Wiadomo , zawsze jest ona mocna dokręcona. Podchodziłem pneumatem ale pewno za słaby bo ani drgnie.
    Dobrze by było włożyć srubokręt w wieniec zębaty i mocnym kluczem z rurą pociągnąć ale nie widzę by było jakieś miejsce by ten śrubokręt włożyć. Proszę powiedzcie jak robią to warsztatowcy na co dzień walczący z Renaultami. Nadmienię ze silnik ten jest stosowany również w Lagunach disel oraz chyba w Mitsubisi.
    Po drugie - czy czasmi gwint na tej srubie nie jest lewy?
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 32  
    Podobny problem miał mechanik z vw jettą mojego znajomego. Walczył pneumatykiem ponad pół dnia (dosłownie), ale w końcu puściło. Na moje pytanie, czemu nie weźmie odpowiednio długiej rury odparł, że szansa na to, że puści, jest taka sama jak na to, że się urwie.
  • Moderator Samochody
    Albo szukasz takiego klucza pneumatycznego który dysponuje wystarczającym momentem do odkręcenia tej śruby, albo możliwości zablokowania wału. Chociażby hamulcami.
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 20  
    Albo zorganizujesz sobie odpowiedno mocny klucz, albo zdemontujesz miskę olejową i mocnym wkrętakiem zablokujesz wieniec.
    Blokowanie hamulcami nie jest dobre, szybciej rozwalisz sprzęgło lub coś ukręcisz.