Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 306 HDI - NIe odpala, brak ciśnienia na listwie

SEED_29 27 Lip 2012 10:04 8769 13
  • #1 27 Lip 2012 10:04
    SEED_29
    Poziom 17  

    Witam! Auto podczas jazdy nagle zgasło i nie można go uruchomić. Paliwo z baku jest podawane 4,5bar, tyle samo jest na wyjściu pompy wysokiego ciśnienia, podejrzewałem regulator ale zaślepiłem przelew pompy i dalej nic nie pojawia się na wtrysku, czy to wskazuje na uszkodzenie mechaniczne pompy czy można ją jakoś inaczej sprawdzić bez specjalistycznego sprzętu, zasilanie cewek wtryskiwaczy jest ok
    Jeżeli pompa WC jest zasilana, a jest bo przelewa przez nią ciśnienie 4,5bar czyli te z pompki zasilającej, zaślepiając powrót z pompy WC można wyeliminować regulator bo całe ciśnienie powinno pojawić się na wyjściu (zasilaniu listwy) a nie dzieje się nic i czy w związku z tym można stwierdzić mechaniczne uszkodzenie pompy WC (urwany wałek, ścięty klin czy co tam jeszcze jest) czy moje rozumowanie idzie w dobrym kierunku? proszę o odpowiedź

    0 13
  • Pomocny post
    #2 27 Lip 2012 12:52
    zeimp
    Moderator Samochody

    Taką masz tą pompę?:
    Peugeot 306 HDI - NIe odpala, brak ciśnienia na listwie

    2
  • #3 27 Lip 2012 13:59
    SEED_29
    Poziom 17  

    Tak dokładnie, Bosch

    Dodano po 3 [minuty]:

    dodam jeszcze że podejrzałem od strony rozrządu i koło obraca się z wałkiem także wykluczam zerwanie klina

    1
  • #4 27 Lip 2012 14:03
    zeimp
    Moderator Samochody

    A silnik da się uruchomić, kiedy odepniesz/odłączysz wtyczkę z czujnika na listwie (kolektorze wtrysku)? Powinien przejść w tryb awaryjny i cały czas powinno być na wyjściu z pompy ok. 350bar. Poza tym, dlaczego nie zrobisz mu diagnostyki? Przecież to o wiele ułatwia sprawę a czasami wręcz bez tego nie "zgadniesz" co jest nie halo...
    Ja stawiam na kłopoty z regulatorem...

    0
  • #5 27 Lip 2012 14:19
    SEED_29
    Poziom 17  

    diagnostyka podobno była robiona i nic nie pokazało, a co do regulatora to właśnie chciałem się dowiedzieć czy po zaślepieniu powrotu na pompie całe ciśnienie nie powinno pojawic się na wyjściu, bo jeżeli paliwo dochodzi a nie ma gdzie odejść nawet przy uszkodzonym zaworze to gdzieś musi wyjść

    0
  • Pomocny post
    #6 27 Lip 2012 14:32
    zeimp
    Moderator Samochody

    Nie, regulator musi być na swoim miejscu.

    0
  • #7 27 Lip 2012 14:43
    SEED_29
    Poziom 17  

    regulator jest na swoim miejscu zaślepiam wyjście "i" według podanego przez Pana rysunku i czy wtedy eliminuje regulator?

    0
  • Pomocny post
    #8 27 Lip 2012 15:41
    zeimp
    Moderator Samochody

    Podpowiedź masz tutaj:
    Peugeot 306 HDI - NIe odpala, brak ciśnienia na listwie

    1
  • #9 27 Lip 2012 19:16
    SEED_29
    Poziom 17  

    czyli według tego rysunku po zaślepieniu przelewu całe ciśnienie idzie na smarowanie pompy ale chyba one powinno być wysokie a tam nic się nie dzieje 4,5 bar i nic więcej

    Dodano po 19 [minuty]:

    dzięki zeimp co do pomocy to naprawdę naciskam "pomógł" z tego co pamiętam Toboe też już naciskałem ale narazie nie mam odpowiedzi

    0
  • Pomocny post
    #10 27 Lip 2012 20:26
    kybernetes
    Poziom 39  

    Co to za dziwaczne metody diagnostyczne? Podpinaj komputer, odczytaj defekty, sprawdź ciśnienie na rampie i synchronizację wału z wałkiem.

    0
  • #11 29 Lip 2012 10:45
    SEED_29
    Poziom 17  

    Stosuje takie dziwne metody bo wszyscy mechanicy w mojej okolicy udają że coś wiedzą i zawsze są pewni na 99% kupiono wtryskiwacze za 1500pln, po czym mechanik stwierdził że to jednak nie wtryski, może jakiś tam czujnik, no i wkońcu stwierdził że nie wie dlaczego nie odpala. Komputer był podpinany i nic nie wykrył, na wtryskiwacze jest podawany sygnał jak i na zawór

    0
  • Pomocny post
    #12 29 Lip 2012 20:55
    jurekk55
    Poziom 34  

    "Za górami za lasami" potrafią zapytać inne sterowniki czy ich coś nie boli?

    0
  • #13 09 Sie 2012 11:17
    SEED_29
    Poziom 17  

    przekażę informację co stwierdził kolejny mechanik, wtryski sprawne popa też działa prawidłowo, podobno auto odpala i po kilku sekundach gaśnie, mówi cos że sterownik jakby tracił pamięć bo co go zaprogramuje odpali po czym zgaśnie i okazuje sie że sterownik nie pamięta tego co przed chwilą zaprogramował. Czy to aby nie immo blokuje sterownik? podkreślam że ja tego nie naprawiam to jest auto mojego szwagra a ja przekazuje tylko wiadomości które przekazuje mu mechanik. Czy dużo jest pracy aby ominąć immo?

    0
  • #14 16 Gru 2012 00:06
    SEED_29
    Poziom 17  

    Witam ponownie! auto w końcu odpaliło i pracuje prawidłowo. Przyczyna leżała w paliwie, co zdiagnozował kolejny mechanik, mianowicie syf dostał się do układu zasilania który powodował zapiekanie się wtryskiwaczy, wyczyszczenie całego układu i wymiana kolejnych wtryskiwaczy załatwiła sprawę, poza tym trzeba był naprawić sterownik który uszkodził jeden z poprzedników szukając tam nie wiadomo czego, nakłaniając do wymiany kolejnych niepotrzebnych elementów. dziękuję wszystkim za udział w dyskusji, nie zamykam bo auto jest w trakcie testowania, także jeszcze troszkę poczekam zobaczymy co będzie dalej. pozdrawiam

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo