Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
MetalWorkMetalWork
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

PEUGEOT 306 2.0 HDI kontrolka check engine , chodzi jeszcze chwile po zgaszeniu

26 Jan 2017 13:27 7941 15
  • Level 6  
    Witam. Mam problem z peugeotem 306 2.0 hdi . Auto chodzi³o normalnie dopóki nie nasta³y mrozy. Mianowicie sta³o w gara¿u (nie ocieplanym) 3 dni na mrozie i nie by³o odpalane. Po Tych trzech dniach auto zosta³o odpalone z trudem ze wzglêdu na s³aby akumulator. Po odpaleniu auto gas³o na wolnych obrotach jak i po dodaniu gazu, gas³o tak¿e w czasie jazdy. A silnik chodzi³ jeszcze chwile po wy³±czeniu zap³onu. Wieczorem tego samego dnia zapali³a siê kontrolka check engine. Auto zosta³o zaprowadzone do serwisu citroena gdzie wymieniono elektrozawór przy pompie paliwa , nowy filter paliwa, i wyczyszczony ca³y uk³ad paliwowy . Auto je¼dzi³o normalnie przez 1 dzieñ gdy¿ znowu zapali³a siê kontrolka silnika , auto wkrêca³o siê max do 2.5 tys. obrotów i chodzi³o jeszcze chwile po wy³±czeniu zap³onu . No i kolejna wizyta w serwisie gdzie auto zosta³o pod³±czone pod komputer i wykaza³o b³êdy( w za³±czniku raport z diagnostyki), b³êdy zosta³y usuniête i auto znowu normalnie chodzi³o tzn. mia³o moc i nie chodzi³o po wy³±czeniu zap³onu ale po jednym dniu od wizyty w serwisie problem znowu siê pojawi³. Czy mo¿e kto¶ z forumowiczów mia³ podobny problem i wie jak go rozwi±zaæ??
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj siê
  • MetalWorkMetalWork
  • Helpful post
    Level 35  
    Oddaj im samochód skoro zap³aci³e¶ a go nie naprawili.

    Je¿eli pracuje do 2,5 ty¶ obrotów to komputer przeszed³ w tryb awaryjny.
    Praca przez kilka sekund po wy³±czeniu zap³onu to typowy objaw dla regulatora ci¶nienia paliwa na pompie WC. Ale regulator mo¿e byæ nieuszkodzony, a pompa która mo¿e siê ³uszczyæ i zabija sitko które jest w regulatorze.

    Zap³aci³e¶ dla mechanika, to niech naprawiaj±.
    Moim zdaniem wytr±ci³a siê parafina z paliwa i pompa WC siê ³uszczy.
  • Level 6  
    Auto wróci³o do mechanika. Sprawdzili wtryski i siê okaza³o ¿e jeden mocno leje a trzy pozosta³e te¿ s± do wymiany lub regeneracji . Wtryski zosta³y zmienione na sprawne u¿ywane a auto dalej nie chodzi jak trzeba. Sprawdzono tak¿e czujniki i wygl±daj± na sprawne. Wygl±da na to ¿e to mo¿e byæ co¶ z pomp± tak jak kolega napisa³.
  • MetalWorkMetalWork
  • Helpful post
    Level 1  
  • Level 6  
    Dodam jeszcze ¿e wczesniej gdy przekrêci³o siê pare razy kluczykiem od stop do zap³onu to auto odpala³o i chodzi³o normalnie tzn. pali³a siê kontrolka silnika ale po jakim¶ czasie gas³a ale drugiego dnia znowu siê zapala³a i silnik gas³ w czasie jazdy i komputer wprowadza³ tryb awaryjny. Krêcenie kluczykiem pomaga³o przez oko³o 3 dni a pó¼niej ju¿ nawet to nie pomaga³o.


    Pozdrawiam
  • Level 1  
  • Level 6  
    Auto wróci³o od mechanika 5dni temu w czasie powrotu raz zgas³o po czym normalnie odpali³o i nie wy¶wietli³a siê ¿adna kontrolka. Pare godzin pó¼niej zapali³a siê ¿ó³ta kontrolka silnika i auto chodzi³o znowu w trybie awaryjnym. Po chwili kontrolka zgas³a i wszystko wróci³o do normy tzn. auto do dzi¶ dzia³a jak nale¿y prócz tego ¿e czasami silnik delikatnie sobie przyfaluje obrotami na postoju. Mechanik wymieni³ wszystkie cztery wtryski na inne u¿ywane i zauwa¿y³em ¿e z pod jednego wtrysku delikatnie ucieka powietrze bo by³ oblany rop± i robi³y siê pêcherzyki powietrza . Czy to mo¿e byæ powodem falowania silnika co jakis czas?
  • Level 6  
    Ju¿ mam do¶æ tego samochodu. Dzisiaj zacz±³ ciê¿ko paliæ nie zale¿nie od tego czy silnik jest zimny czy ciep³y. Po oko³o 5-7 sekundach krêcenia dopiero odpala
  • Level 1  
  • Level 6  
    Okaza³o siê ¿e regulator paliwa przy pompie jest do wymiany a pompa wysokiego cisnienia igie³kuje bo w miejscu regulatora by³o du¿o opi³ków. Po pod³±czeniu drugiego regulatora wszystko jest w porz±dku prócz tego ¿e silnik delikatnie czasami przyfaluje obrotami i mechanik jest w trakcie ustalania przyczyny tego falowania. Czyli wnioskuj±c pompa wysokiego cisnienia i regulator jest do wymiany a tak¿e ca³y uk³ad pewnie bedzie do czyszczenia. A i dodam jeszcze ¿e wtryski zosta³y sprawdzone i maj± prawid³owe przelewy.
  • Level 10  
    Pompê wysokiego ci¶nienia te¿ mo¿na regenerowaæ. I wyjdzie Ci to na pewno taniej. Bosch CP?
  • Level 1  
    Winny jest regulator ci¶nienia na pompie WC oczy¶ciæ uk³ad filtr paliwowy i usun±æ sitko z regulatora to przez te dziadostwo regulator przestaje dzia³aæ zabija siê syfem i opilkami
  • Level 35  
    Kapizion wrote:
    Winny jest regulator ci¶nienia na pompie WC oczy¶ciæ uk³ad filtr paliwowy i usun±æ sitko z regulatora to przez te dziadostwo regulator przestaje dzia³aæ zabija siê syfem i opilkami

    A opi³ki dalej s± w uk³adzie i uszkadzaj± dalsze elementy uk³adu paliwowego (wtryskiwacze).
    Szkodliwa porada!