Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

PEUGEOT 306 2.0 HDI kontrolka check engine , chodzi jeszcze chwile po zgaszeniu

damiankonto509 26 Sty 2017 13:27 4614 13
  • #1 26 Sty 2017 13:27
    damiankonto509
    Poziom 3  

    Witam. Mam problem z peugeotem 306 2.0 hdi . Auto chodziło normalnie dopóki nie nastały mrozy. Mianowicie stało w garażu (nie ocieplanym) 3 dni na mrozie i nie było odpalane. Po Tych trzech dniach auto zostało odpalone z trudem ze względu na słaby akumulator. Po odpaleniu auto gasło na wolnych obrotach jak i po dodaniu gazu, gasło także w czasie jazdy. A silnik chodził jeszcze chwile po wyłączeniu zapłonu. Wieczorem tego samego dnia zapaliła się kontrolka check engine. Auto zostało zaprowadzone do serwisu citroena gdzie wymieniono elektrozawór przy pompie paliwa , nowy filter paliwa, i wyczyszczony cały układ paliwowy . Auto jeździło normalnie przez 1 dzień gdyż znowu zapaliła się kontrolka silnika , auto wkręcało się max do 2.5 tys. obrotów i chodziło jeszcze chwile po wyłączeniu zapłonu . No i kolejna wizyta w serwisie gdzie auto zostało podłączone pod komputer i wykazało błędy( w załączniku raport z diagnostyki), błędy zostały usunięte i auto znowu normalnie chodziło tzn. miało moc i nie chodziło po wyłączeniu zapłonu ale po jednym dniu od wizyty w serwisie problem znowu się pojawił. Czy może ktoś z forumowiczów miał podobny problem i wie jak go rozwiązać??

    0 13
  • Metal Work Pneumatic
  • Pomocny post
    #2 26 Sty 2017 16:40
    pepe150
    Poziom 33  

    Oddaj im samochód skoro zapłaciłeś a go nie naprawili.

    Jeżeli pracuje do 2,5 tyś obrotów to komputer przeszedł w tryb awaryjny.
    Praca przez kilka sekund po wyłączeniu zapłonu to typowy objaw dla regulatora ciśnienia paliwa na pompie WC. Ale regulator może być nieuszkodzony, a pompa która może się łuszczyć i zabija sitko które jest w regulatorze.

    Zapłaciłeś dla mechanika, to niech naprawiają.
    Moim zdaniem wytrąciła się parafina z paliwa i pompa WC się łuszczy.

    0
  • #3 03 Lut 2017 16:51
    damiankonto509
    Poziom 3  

    Auto wróciło do mechanika. Sprawdzili wtryski i się okazało że jeden mocno leje a trzy pozostałe też są do wymiany lub regeneracji . Wtryski zostały zmienione na sprawne używane a auto dalej nie chodzi jak trzeba. Sprawdzono także czujniki i wyglądają na sprawne. Wygląda na to że to może być coś z pompą tak jak kolega napisał.

    1
  • Pomocny post
    #4 03 Lut 2017 17:36
    KotBury2
    Poziom 18  

    damiankonto509 napisał:
    Wygląda na to że to może być coś z pompą tak jak kolega napisał.
    No, niestety, nie diagnozuje się nowoczesnego turbodiesla na "wygląd". Skoro silnik jeździ jakiś czas normalnie, po czym po zatrzymaniu i wyjęciu kluczyka ze stacyjki, pracuje jeszcze chwilę, to jakim cudem pompa wc jest zepsuta? Czy po wykasowaniu starych błędów i pojawieniu się kontrolki check engine podłączano komputer sterujący do diagnoskopu celem odczytania kodów usterek? Jeśli tego nie zrobiłeś, non stop zgłaszaj reklamację aż do skutku, w przeciwnym razie kasa do zwrotu.

    Moim zdaniem należy skupić się na następujących rzeczach:

    1. Czy drożny jest przelew paliwa do zbiornika (7 - schemat działania zrwc poniżej). Jeśli tak jak piszesz
    Cytat:
    wymieniono elektrozawór przy pompie paliwa,
    to powinien on prawidłowo działać, upuszczając nadmiar paliwa w momencie wyłączenia silnika.
    PEUGEOT 306 2.0 HDI kontrolka check engine , chodzi jeszcze chwile po zgaszeniu
    Przyczyną niedrożności przelewu może być zablokowanie jakimiś zanieczyszczeniami rurki giętkiej przelewowej, także jej zagięcie, co uniemożliwia szybki upust paliwa do zbiornika. W zasobniku panuje nadal wysokie ciśnienie, co komputer "widzi" przy pomocy czujnika ciśnienia paliwa. W związku z tym wciąż zasila elektrycznie wtryskiwacze przez kilka sekund po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, starając się "spalić" nadmiar paliwa. Udrożnienie przelewu przywraca silnik do pełnej sprawności.

    2. Czy stacyjka jest wyłączona w momencie wyjęcia kluczyka, czy też odwrotnie - "sklejają się" styki i silnik nadal chodzi, ponieważ jest w pozycji "zapłon", a nie "stop"?

    3. Czy prawidłowo działa podwójny przekaźnik (w czarnej plastikowej skrzynce razem z komputerem wtryskowym)? Zwykle przestaje on pracować w momencie uszkodzenia. Niekiedy trzeba go "zachęcić" do spełniania swojej roli za pomocą... agrafki jak na fotce poniżej.
    PEUGEOT 306 2.0 HDI kontrolka check engine , chodzi jeszcze chwile po zgaszeniu
    Jednak bywają przypadki, podobnie jak w stacyjce, że styki w przekaźniku "sklejają się" w pozycji "aktywnej" i zrwc, a także pompka elektryczna w zbiorniku nadal pracują z pełną wydajnością, mimo wyjęcia kluczyka. Obwód wysokiego ciśnienia paliwa ciągle jest "pełny", więc komputer musi go jakoś opróżnić, o czym mowa.

    Pzdr KotBury2

    0
  • Metal Work Pneumatic
  • #5 03 Lut 2017 20:18
    damiankonto509
    Poziom 3  

    Dodam jeszcze że wczesniej gdy przekręciło się pare razy kluczykiem od stop do zapłonu to auto odpalało i chodziło normalnie tzn. paliła się kontrolka silnika ale po jakimś czasie gasła ale drugiego dnia znowu się zapalała i silnik gasł w czasie jazdy i komputer wprowadzał tryb awaryjny. Kręcenie kluczykiem pomagało przez około 3 dni a później już nawet to nie pomagało.


    Pozdrawiam

    0
  • #6 03 Lut 2017 22:42
    KotBury2
    Poziom 18  

    damiankonto509 napisał:
    silnik gasł w czasie jazdy i komputer wprowadzał tryb awaryjny.
    O gaśnięciu silnika w czasie jazdy nie było mowy, tylko że nie chciał zgasnąć po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Zmienia to całkowicie postać rzeczy, gdyż wtedy inne elementy ponoszą winę, niż te, które wymieniłem odnośnie niegaśnięcia.

    W pierwszej kolejności idzie zatem pompa elektryczna w zbiorniku (tylko system BOSCH). Jeżeli ona nie dostaje zasilania elektrycznego na kable i/lub wtyczkę, albo są "styki chwiejne", silnik będzie gasł, albo nie będzie odpalał, w zależności od tego, czy styk będzie, czy nie.

    Problem zaś niegaśnięcia może pochodzić, jak wspomniałem, od wadliwej stacyjki, być może kluczyka (czy próbowałeś kluczykiem zapasowym?). Może być również uszkodzony komputer sterujący. Masz więc w zasadzie trzy podejrzane elementy: pompka elektryczna, stacyjka, a także komputer sterujący silnika.

    Ten ostatni może powodować objawy, jakie przedstawiłeś, z prostego powodu. Mianowicie, jeśli jest niepewny styk na masie komputera, albo zasilanie elektryczne, będzie on działał w takt owych przerw i połączeń na masie lub + zasilania. Czyli silnik będzie gasł podczas jazdy lub pracował nadal po wyjęciu kluczyka.

    Pzdr KotBury2

    1
  • #8 08 Lut 2017 17:41
    damiankonto509
    Poziom 3  

    Auto wróciło od mechanika 5dni temu w czasie powrotu raz zgasło po czym normalnie odpaliło i nie wyświetliła się żadna kontrolka. Pare godzin później zapaliła się żółta kontrolka silnika i auto chodziło znowu w trybie awaryjnym. Po chwili kontrolka zgasła i wszystko wróciło do normy tzn. auto do dziś działa jak należy prócz tego że czasami silnik delikatnie sobie przyfaluje obrotami na postoju. Mechanik wymienił wszystkie cztery wtryski na inne używane i zauważyłem że z pod jednego wtrysku delikatnie ucieka powietrze bo był oblany ropą i robiły się pęcherzyki powietrza . Czy to może być powodem falowania silnika co jakis czas?

    0
  • #9 08 Lut 2017 18:13
    kortyleski
    Poziom 41  

    Może albo i nie może. Ale trzeba to szybko poprawić bo wypalisz gniazdo i będziesz głowicę wymieniał

    0
  • #10 09 Lut 2017 19:39
    damiankonto509
    Poziom 3  

    Już mam dość tego samochodu. Dzisiaj zaczął ciężko palić nie zależnie od tego czy silnik jest zimny czy ciepły. Po około 5-7 sekundach kręcenia dopiero odpala

    0
  • #11 09 Lut 2017 20:03
    KotBury2
    Poziom 18  

    damiankonto509 napisał:
    Mechanik wymienił wszystkie cztery wtryski na inne używane i zauważyłem że z pod jednego wtrysku delikatnie ucieka powietrze bo był oblany ropą i robiły się pęcherzyki powietrza . Czy to może być powodem falowania silnika co jakis czas?
    Czy zrobiono coś w powyższej sprawie? Jeżeli masz jakieś przedmuchy na wtryskiwaczach, nadto wymieniono wszystkie cztery i usterka powraca ta sama, oznacza, że wymiana wtrysków była potrzebna jak rybie ręcznik! Czy myśli tam ktoś cóś?

    Należy wracać z reklamacją do mechanika, niech ustali na 100% sprawność wtryskiwaczy, a nie na 50%. Nie wystarczy wymienić wtryski, skasować pieniądze i wyrzucić kierowcę za bramę z poradą: "radź sobie odtąd sam". To jest partactwo, a nie solidna naprawa!

    Wyliczono Ci przyczyny inne niż wtryskiwacze, czemu się nimi zajął, a nie tym, co wskazano? Co z zaworem regulacyjnym wysokiego ciśnienia (zrwc) (6) takim jak na rysunku poniżej?
    PEUGEOT 306 2.0 HDI kontrolka check engine , chodzi jeszcze chwile po zgaszeniu
    Sprawdź od początku te dwie rzeczy i jeśli są bez zarzutu, zajmiemy się dalszymi - o ile oczywiście chcesz pomocy?

    Co to jest za system wtryskowy? Czy jest to BOSCH z pompą elektryczną zasilającą niskiego ciśnienia, czy SIEMENS bez tej pompy? W miejsce pompy elektrycznej powinna być wówczas pompka ręczna ("gruszka"). Co widać więc pod maską? Może kawałek zdjęcia?

    Są to bardzo ważne informacje, ponieważ w systemie boschowskim panuje w obwodzie niskiego ciśnienia nadciśnienie, a siemensowskim podciśnienie.

    Z powyższym wiąże się kluczowa kwestia, a mianowicie, czy pompa wysokiego ciśnienia (pwc) otrzymuje z niskiego ciśnienia dokładnie paliwo pod ciśnieniem 2,5-6 bar (kolor zielony - rysunek poniżej)?
    PEUGEOT 306 2.0 HDI kontrolka check engine , chodzi jeszcze chwile po zgaszeniu
    Jeżeli otrzymuje np. 1-1,5 bar, bo filtr paliwa (19) jest zapchany opiłkami metalu, albo system jest zapowietrzony - to choćbyś się zesmarkał, silnik nie zapali i nie będzie pracował prawidłowo. Ponieważ ani pwc (10), ani wtryskiwacze (1-4) nie otrzymują ciśnienia startowego 150-200 bar (kolor czerwony), tylko powiedzmy 80-100 bar. Podczas jazdy są też silne zakłócenia, skoki ciśnienia, co przekłada się bezpośrednio na szarpanie, nierównomierne obroty, o czym mowa.





    Wszystkie elementy bardzo wysokiego ciśnienia, tj. pwc (10), zrwc (9) i wtryskiwacze (1-4), czujnik ciśnienia paliwa (7), czujnik temperatury paliwa (6) są w nienagannej kondycji, a panuje kiszka w niskim ciśnieniu. Jednak mechanik odwrotnie jak w samolocie - dobiera się z uporem maniaka do wysokiego ciśnienia, a nie ma jasności co do niskiego ciśnienia.

    Ponawiam więc pytanie, czy zbadano dokładnie przepływ paliwa niskiego ciśnienia na odcinku od zbiornika (24) poprzez filtr wstępny (23), filtr główny (19) (uwaga! w pokrywce filtra może funkcjonować zaworek ciśnieniowy, który uległ awarii lub zanieczyszczeniu - fotka poniżej - czerwona strzałka), a na wejściu do pwc (10) skończywszy? Zrobić to porządnie, a nie po łebkach. Inaczej nie będziesz jeździł, tylko ciągle narzekał, że silnik do d...
    PEUGEOT 306 2.0 HDI kontrolka check engine , chodzi jeszcze chwile po zgaszeniu

    Pzdr KotBury2

    0
  • #12 13 Lut 2017 16:41
    damiankonto509
    Poziom 3  

    Okazało się że regulator paliwa przy pompie jest do wymiany a pompa wysokiego cisnienia igiełkuje bo w miejscu regulatora było dużo opiłków. Po podłączeniu drugiego regulatora wszystko jest w porządku prócz tego że silnik delikatnie czasami przyfaluje obrotami i mechanik jest w trakcie ustalania przyczyny tego falowania. Czyli wnioskując pompa wysokiego cisnienia i regulator jest do wymiany a także cały układ pewnie bedzie do czyszczenia. A i dodam jeszcze że wtryski zostały sprawdzone i mają prawidłowe przelewy.

    0
  • #13 14 Lut 2017 08:07
    EndrjuWiwi
    Poziom 9  

    Pompę wysokiego ciśnienia też można regenerować. I wyjdzie Ci to na pewno taniej. Bosch CP?

    0
  Szukaj w 5mln produktów