Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

chrysler - Żarzy się kontrolka od ładowania aku

mateuszyo 05 Aug 2012 21:51 3609 12
  • #1
    mateuszyo
    Level 11  
    Witam jestem nowy na tym forum.
    Mam problem z Chryslerem Sebring 3.0 coupe. często podczas jazdy bylo widoczne żarzenie się kontrolki od ladowania akumulatora jednak wczesniej nie mialo to wplywu na jazdę. ostatnio na większym dołku samochód zaczął wariowac. zapalila sie kontrolka od ladowania akumulatora i zaczął się przerzucac sam z gazu na benzyne. dodam ze klimatyzacja i radio w tamtej chwili przestaly działać. po zgaszeniu silnika i próbie ponownego odpalenia rozrusznik praktycznie nie dawał znaku życia jakby akumulator był rozładowany a stało się to po trasie okolo 500 km. na kablach odpalil normalnie ale sam z siebie nie chcial, dopiero po zostawieniu go na okolo 2h odpalil sam z siebie po przekreceniu kluczyka(z lekkim problemem jakby akumulator tylko ze troche bardziej podladowany) i wszystkie problemy zniknely. jechał na gazie normalnie kontrolki czasem zazyly ale wszystko chodzilo. dzisiaj i wczoraj na trasie problem znowu się ponowił. po zgaszeniu go i odpaleniu po 10 minutach znowu jakby akumulator rozladowany. dodam że wczesniej ten akmulator wytrzymywał kolosalne obciążenia. kilka godzin słuchania radia prawie na full i odpalał jak by nigdy nic. kontrolki od alternatora tylko się żarzą i to tez nie przez cały czas. czy możliwe jest że ma słabą mase? a moze to alternator juz siada? dodam ze dzis nie chcial zapalic w warunkach deszczowych moze to ma jakis zwiazek, choc dostanie sie wody pod maske silnika wykluczam. proszę o pomoc mamy tu jakiegos elektronika?
  • #2
    DziadzioMiecio
    Level 27  
    Jak się żarzy kontrolka od ładowania to lądowanie jest słabe.Nie pamiętam czy twój model ma taki mini woltomierz na desce powinien pokazać napięcie wskazówka na środku skali jak nie to musisz pomierzyć. Jeśli ładowanie akumulatora na postoju po przez prostownik pomaga to nie masz ładowania z silnika i alternator do przeglądu naprawy co wcale nie znaczy ze masz akumulator sprawny tez należy go zmierzyć.
  • #4
    mateuszyo
    Level 11  
    napiecie na akumulatorze to okolo 12.5 (pomiar miernikiem).wtedy ladnie odpala. na wlaczonym silniku nie mierzylem. ale takie wariacje podczas jazdy to wskazywaly by na alternator? dziwne jest tez to ze po tym jak mu odbija i po zgaszeniu silnika nie odpali a szyby w srodku sie ladnie szybko nawet osuwaja radio i swiatla tez sie wlaczaja.
  • #6
    mateuszyo
    Level 11  
    13.5 na wylaczonym silniku? jutro sprobuje przelozyc akumulator od innego auta byc moze to jego wina
  • #7
    DziadzioMiecio
    Level 27  
    Sprawdza się na włączonym silniku powinno być koło 14,0-14,4 a przy włączonych światłach nie powinno być mniejsze jak 13,7-13,9 jeśli jest mniej to alternator . Jak rozrusznik kręci w miarę dobrze masy bym się nie czepiał. zanikanie ładowanie może być spowodowane kilkoma czynnikami na początek szczotki do sprawdzenia.
  • #8
    adam.1.1
    Level 17  
    Kiedy coś takiego ma miejsce - pierwszy strzał :
    sprawdzam czystość klem akumulatora , masy silnika , połączenie aku - rozrusznik - alternator .
    Drugi strzał :
    Jeśli wszystko ok , sprawdzam szczotki , stan naładowania akumulatora , gęstość elektrolitu . Naładowany akumulator ma napięcie powyżej 12,6V , a napięcie ładowania ma się zawierać pomiędzy 13,9 - 14,5V .Przy rozładowanym akumulatorze i włączonych wielu odbiornikach napięcie może spaść nawet do 13,5V i niżej . Nie biorąc pod uwagę wyjątków takich jak Skoda Felicia.
  • #9
    mateuszyo
    Level 11  
    zmierzyłem napiecie podczas ładowania wynosi 14.5 na wyłączonym silniku miedzy 12.7 a 13.0. po włączeniu klimatyzacjii i radia na wlaczonym silniku wskazuje 14V. po kilku minutach pracy silnika zaczely zarzyc sie kontrolki od alternatora silnik zaczal nierowno pracowac i napiecie spadlo do okolo 11.5V. klemy wyzczyszczone polaczenia i masa wygladaja dobrze. ma ktos jakies pomysly
  • #10
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ja mam, napraw alternator.
  • #11
    DziadzioMiecio
    Level 27  
    To może zanim rozkręcisz alternator sprawdź naciąg paska napędzającego jeśli ok to jeszcze podstaw akumulator jeśli dalej ok to alternator siedzi . Akumulator raczej dobry jednak należy wykluczyć "głupie" usterki dodatkowy kabel masowy by sie przydał na czas prób.
  • #12
    mateuszyo
    Level 11  
    witam ponownie. według ceniącego się elektronika poszedł regulator napięcia. po wymianie kontrolki przestały się żażyć. jednak na wolnych obrotach rzędu 500-600 kontrolka się zapala na okolo 5 s potem gasnie. i od tej pory nie ma ładowania. po uruchomieniu silnika przez okolo 15s jest ładowanie po czym obroty spadają silnik zaczyna inaczej pracowac i znów ładowania nie ma. po dodaniu gazu również. proszę o jakieś konkretne podpowiedzi
  • #13
    adam.1.1
    Level 17  
    Daj już zarobić elektromechanikowi samochodowemu te 50 zł , za diagnozę , i w 5 minut będziesz wiedział co padło , a co najmniej gdzie jest problem .

    Ceniącego się elektronika , zmień na cenionego przez klientów elektromechanika .