Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Super nowy kompresor wasztatowy

bizon_126 17 Jul 2015 13:28 10935 20
Wago
  • Super nowy kompresor wasztatowy
    Witam.
    Chciałbym pochwalić się swoja konstrukcją - kompresorem na bazie sprężarki Ikarus i butli po LPG.
    - Sprężarka kupiona na złomie wraz z kołem pasowym za 20 zeta [bo tyle zaważyła].
    Do sprężarki powędrował zestaw uszczelek i pierścieni tłokowych + szlif głowicy.
    -butla 70 litrów zakupiona u gazownika stan jak nowa tylko homologacji brak też 20 zeta
    -Silnik 3 KW 380V 1400 obr/min był w domu, miał być do cyrkularki ale za słaby
    -Przełożenie 1:1
    -Przeniesienie napędu 2 paski 13 mm
    -Całość osadzona na 4 odbojach kupionych w sklepie z częściami do ciężarówek gwarantuje to nie przenoszenie wibracji na posadzkę i nie przemieszczanie się urządzenia po garażu
    -Zawór bezpieczeństwa 8 bar nowy
    -Silnik stop 7,5 bar
    -Silnik start 6 bar
    -Zawór zwrotny 1 cal z mosiężnym grzybem
    -Spust wody na dole
    -Kątowniki, płaskowniki, blacha na osłonę ze złomu z wagi.
    -Wszystko spawałem sam migomatem.
    -Resztę oceńcie sami.
    Super nowy kompresor wasztatowy Super nowy kompresor wasztatowy Super nowy kompresor wasztatowy Super nowy kompresor wasztatowy
    Super nowy kompresor wasztatowy
    Powłoka lakiernicza nakładana pędzlem.
    Wykonał już konserwację podwozia w oplu, poniżej 6 bar nie spadał.
    Sprzęt używany sporadycznie, gdyż jest on w drugim garażu, a tam nie mam 380V.

    Cool? Ranking DIY
    About Author
    bizon_126
    Level 31  
    Offline 
    bizon_126 wrote 2188 posts with rating 497, helped 108 times. Live in city Olkusz - Jangrot. Been with us since 2008 year.
  • Wago
  • #2
    bew2
    Level 17  
    Witaj,
    Gdybym natrafił na "moim" złomie taką sprężarkę, to już bym wiercił dziury w butli LPG 80l którą trzymam na te okazję :)
    Znasz może model i/lub parametry tej sprężarki aby policzyć wydajność chociaż orientacyjną?
    Ładnie wygląda, jest miękka miedź i jest osłona na paski, ode mnie okejka!
  • #4
    elektryku5
    Level 39  
    Ładnie, ale postaraj się o termik, bo z doświadczenia (własnego niestety) wiem, że czasem się przydaje.
  • #5
    bizon_126
    Level 31  
    elektryku5 wrote:
    Ładnie, ale postaraj się o termik, bo z doświadczenia (własnego niestety) wiem, że czasem się przydaje.

    W pracy przez 10 lat funkcjonował fabryczny rzekomo włoski kompresor bez żadnych zabezpieczeń, pracował by dalej, tylko korbowód urwało i tłok zmieliło.
  • Wago
  • #7
    kortyleski
    Level 43  
    Sam mam taką sprężarkę. Tez zapytam o chłodzenie?
  • #8
    bizon_126
    Level 31  
    bizon_126 wrote:
    Na złom powędrowała pewnie dlatego że płaszcz wodny głowicy przecieka na szczęście na zewnątrz

    Chłodzenie wodą odpada
    Myślałem na wentylatorem ale od zasilacza komputerowego trochę mały od od nawiewu 126p przesadzony -nic innego nie posiadam na stanie
    Używam sporadycznie wygląda to tak ze raz na godzinę sie włączy dobije i spokój nawet zagrzać sie nie zdąży
    Jak by ktoś miał sprawną głowicę w rozsądnych pieniądzach to nagrzewnica od opla i pompka od pralki leżą w garażu
    Swoja drogą znalazłem kiedyśLink
  • #9
    elektryku5
    Level 39  
    bizon_126 wrote:
    elektryku5 wrote:
    Ładnie, ale postaraj się o termik, bo z doświadczenia (własnego niestety) wiem, że czasem się przydaje.

    W pracy przez 10 lat funkcjonował fabryczny rzekomo włoski kompresor bez żadnych zabezpieczeń, pracował by dalej, tylko korbowód urwało i tłok zmieliło.


    Ja mam niestety inne doświadczenie, znajomy musiał wymienić silnik w fabrycznym, a mój przy kompresorze zaczął dymić (choć na razie o dziwo jeszcze kręci).
  • #11
    elektryku5
    Level 39  
    U siebie mam stycznik TSM1 oraz przekaźnik termiczny P-16R, oba elementy mogą być inne, byle dało się je połączyć mechanicznie (m.in chodzi o rozstaw wyprowadzeń), druga opcja to po prostu wyłącznik silnikowy, w obu przypadkach trzeba dobrać pod prąd silnika.

    Elementy jako nowe tanie nie będą, ale możesz poszukać po aukcjach i kilkadziesiąt zł powinno starczyć (gdybyś wybrał opcję ze stycznikiem, to najlepiej z cewką 380V).
  • #12
    fotzsyzrk
    Level 12  
    Ile kosztowały uszczelki i pierścionki, gdzie je kupiłeś? Dziś rozkręciłem sprężarkę, okazało się że pierścień od zgarniania oleju jest pęknięty :(
  • #14
    bizon_126
    Level 31  
    Witam po małej przerwie, wiem ze post pod postem
    Mała aktualizacja- jakiś czas temu zakupiłem sprawną głowice od ikarusa
    Wykopałem w swoich zbiorach nagrzewnicę od cinquecento jakiś zbiorniczek wyrównawczy od peugeota (307 ?)
    Obecnie poluje na jakąś pompkę bo ta od pralki zniknęła w nie wyjaśnionych okolicznościach
    Oczywiście podczas demontażu głowicy uszczelka się potargała ale dorobiłem nową
    Na razie sprzęt stoi czeka na przekładkę kół
  • #15
    roberto7727
    Level 22  
    Nagrzewnica do jednej może wydoła .Jest to jednak problem bo nagrzewnice mają często małe szczeliny powietrzne . Lepiej zastosować wymiennik od chłodziarki często są na szrotach od razu z wentylatorkiem i w obudowie . Pompka od pralki np wiatka jest ok .
  • #16
    bizon_126
    Level 31  
    W wolnej chwili zrobię zdjęcie bo już zamontowane nagrzewnica cinquecento pompka pralki polar luna zbiorniczek wyrównawczy od wspomagania od bravy 1,2 16v
    Wykonanie po kosztach
    Zapłaciłem tylko za przewody gumowe 2 złączki M22 x 1,5 i litrówkę płynu do chłodnic
    Po godzinnym maratonie radiator nagrzał się do ok 50 stopni
    Oto zdjęcia po modernizacji
    Doszły dwa wentylatory przytwierdzone do nagrzewnicy
    Demontaż w razie konieczności podciągnięcia pasków tylko jedna śruba M8 bez puszczania płynu
    Super nowy kompresor wasztatowy Super nowy kompresor wasztatowy
  • #17
    Wiechec
    Level 11  
    Część,
    Wymieniam w swoim kompresorze sprężarka na taką z Ikarusa z chłodzeniem wodnym. Jakich króćców do głowicy użyłeś oraz jakich średnic przewodów.
    Możesz podać namiary gdzie kupić takie króćce.
  • #18
    bizon_126
    Level 31  
    Gwinty od chłodzenia wodą to M22 x 1,5
    Króćce kupiłem w agromie w Miechowie [trochę obrobiłem na tokarce w pracy = free]
    Do pompki wody od głowicy wąż fi 18 od nagrzewnicy bmw a reszta fi 16

    Dodano po 11 [minuty]:

    Możesz popytać lokalnie w sklepach z częściami do maszyn rolniczych
  • #20
    bizon_126
    Level 31  
    Za uszczelki nie pamiętam dokładnie bo zamawiałem również inne rzeczy
    Silnik był w domu jako rezerwowy więc go wykorzystałem
    Przełącznik też się walał
    Przegląd sprężarki, złączki paski, koło pasowe i inne pierdoły wyszło mnie ponad 300 złotych
    Taki jeden go oglądał i powiedział ze widział w castoramie lepszy za 299

    Dodano po 1 [minuty]:

    Wydajności nie sprawdzałem ale jak robiłem konserwacje podwozia to trzymał cały czas 6 barów
    Obecnie pracuje z drugą butlą razem zaledwie 130 litrów