Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Xsara Picasso 1.8 - Podłączenie emulatora poziomu paliwa FLE-P

13 Sie 2012 21:25 11364 12
  • Poziom 10  
    Witam,
    czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć gdzie najwygodniej podłączyć emulator poziomu paliwa w Citroenie Xsara Picasso 1.8 z 2003 r.
    Szukałem kostki z sygnałem poziomu paliwa przy BSI ale takowego nie znalazłem (choć pewnie jest w którejś wtyczce).
    Jeśli ktoś będzie tak miły i poda w której wtyczce który to przewód bedę wdzięczny.
    Za pomoc z góry dziękuję.
  • Relpol przekaźniki
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 10  
    Czytałem ten wątek, ale tam nie ma odpowiedzi na moje pytanie.
    Zakupiłem już emulator który resetuje wskazania poziomu paliwa, jednak w dołączonej instrukcji jest schemat podłączenia pod wtyczkę przy pompie paliwa. W Xsarze Picasso by dostać się do pompy paliwa trzeba zdemontować zbiornik, chcąc uniknąć zbędnej roboty szukam przewodów które idą od pompy paliwa w okolicach BSI (zapewne przewód który idzie od pompy właśnie gdzieś w okolicach BSI jest podłączony, czy to do BSI, czy bezpośrednio do licznika). I właśnie takiej informacji poszukuję, który to przewód w której wtyczce. Zapewne ktoś kto ma dostęp do schematów elektrycznych jest w stanie to sprawdzić.
    Wyjaśniając innych zainteresowanym wątkiem, jeżdżąc na LPG na wskaźniku poziomu paliwa ubywają kreski tak jak by paliwo było używane, emulator przy każdym gaszeniu pojazdu resetuje wskazania, więc przy ponownym odpalaniu widzimy faktyczne wskazanie ilości paliwa z zbiorniku.
  • Poziom 10  
    Dla wszystkich zainteresowanych samodzielnym montażem emulatora poziomu paliwa tak by w Citroenie Xsara Picasso uniknąć błędnego wskazywania poziomu paliwa, wyjaśniam: u mnie doskonale spisuje się najtańszy emulator który znalazłem na rynku a mianowicie FLE-P Tank Fopper. Podłączyć można go samemu bezpośrednio przy BSI. Mnie największy problem sprawiło odnalezienie przewodu pod który należy podłączyć te emulator. Dokładnie jest to przewód podłączony pod 15 PIN wtyczki oznaczonej jako EP na BSI. Przewód ten przecinamy i w niego wpinamy emulator, masę i napięcie po zapłonie podłączamy pod przewody przy gnieździe PH2 na BSI.
  • Poziom 29  
    Witam.
    Ja znalazłem schemat BSI od Xsara Picasso i tam sygnał z pływaka poziomu idzie do licznika i dopiero z niego linią VAN idzie do BSI.

    Przeszukałem cały internet :-P i nie znalazłem żadnego schematu ani tematu jak taki emulator działa. Co on robi za magię itd. ze zmusza komputer samochodu do pobrania aktualnego poziomu z pływaka. Czy ktoś wie jak to działa, może sam zrobił takie cudo.
  • Poziom 11  
    Witam. Ja bardziej chciałem poznać jak działa ten FLE-P i stwierdziłem że szkoda mi 80 zł bo to nie może być trudne . Wystarczy kupić mały rezystorek regulowany (potencjometr) i mały włącznik taki co można dyskretnie zamontować gdzieś na tunelu środkowym jest jeszcze opcja z przekaźnikiem ale to trzeba sprawdzić . Jak to działa ? Pływak w zbiorniku jest podłączony do rezystora który zmiejsza swój opór jak poziom paliwa rośnie i właśnie tu trzeba równolegle wpinać rezystor regulowany ale tak około 1kohm wystarczy na wyjętym kluczyku by komputer BSI pomyślał że dotankowaliśmy paliwo i na przykład stajemy pod domem wciskamy guziczek rano przed odpaleniem wyłączamy. Ja sprawdziłem to raz w sumie na pajączku na prędko ale myślę że zrobię to na przekaźniku zamiast włącznika który będzie brał zasilanie z pompki do paliwa i w momencie wyjęcia kluczyka zniknie zasilanie i styki w przekaźniku się zewrą a po włączeniu pojawi się nap. i rozłączy. Opor rezystora należy dobrać doświadczalnie mi wystarczyło 800-- 1200 ohm . Poniżej prosty schemacik. Sprawdziłem to na citroen c5 1,8.



    Po kilku dniach użytkowania stwierdzam ze fajnie się sprawuje. Ten rezystorek dobieramy doświadczalnie. Po zgaszeniu włączamy a przed odpaleniem wyłączamy. Wskażnik pewnie będzie na full ale zaraz spada do stanu prawdziwego. Zamiast włącznika można przekaźnik a zasilanie z pompy i nie trzeba pamiętać.
  • Poziom 2  
    Witam.
    Prośba o sprostowanie jeśli źle rozumiem.
    Pływak zmniejsza opór w miarę wzrostu poziomu cieczy w zbiorniku.
    Dodając opornik - obniżamy poziom cieczy.
    Czy nie powinniśmy sprawić aby samochód po każdym uruchomieniu lub w 15to minutowych cyklach myślał, że jest zatankowany i aktualizował wskazanie na desce rozdzielczej?

    Można to uzyskać poprzez odczytanie wartości oporu pływaka przy pełnym zbiorniku zakładam X ohm. Po czym przekaźnikiem sprawić aby przy każdym uruchomieniu/ cyklu komputer otrzymywał naszą wartość X ohm i aktualizował stan na desce .
    trochę to zawiłe. Czy ktoś zna się na tyle aby ocenić mój pomysł?
  • Poziom 39  
    Panowie, sprawa jest prosta - komputer aktualizuje stan paliwa wtedy, kiedy: a) zmiana ilości paliwa w zbiorniku przekracza co najmniej 10 litrów i b) zmiana nastąpiła w momencie braku klucza w stacyjce (tzn. po włączeniu zapłonu komputer widzi inną wartość jak przed wyłączeniem).
  • Poziom 2  
    Przysiądę do testów w sobotę. Spróbuję podać na przekaźniku wartość X(full zbiornik) na wyłączonej stacyjce. Weryfikacja kiedy należny podać impuls będzie tylko kwestią konfiguracji.
  • Poziom 2  
    Witam. Wiem że to stary temat ale mam problem ze znalezieniem kabelka do podpięcia emulatora paliwa. Czy mógłby ktoś podać oznaczenie? Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Niepamietam ile tam idzie przewodow przy zbiorniku przy wtyczce ale chyba 4 . 2 grubsze i 2 cieńsze . grube sa od zasilania pompki paliwa a cieńkie są sygnałowe od pływaka i te dwa Bsi ma do odczytywania stanu. Ta wtyczka oczywiscie jest pod tynią kanapą pod zaślepka przynajmniej w c5.
  • Poziom 2  
    problem w tym że w picasso nie ma dojścia pod tylną kanapą. Trzeba tylko zdemontować zbiornik dlatego chciałbym zlokalizować te przewody przy BSI
  • Poziom 10  
    Witam serdecznie,
    Czy koledze Ipikula udało się znaleźć przewody przy BSI do podłączenia emulatora? Będę bardzo wdzięczny za informacje.
    Pozdrawiam serdecznie Mariusz