Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metalwork
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brava 1.9 JTD - Bicie kierownicy tylko przy hamowaniu

ModyFiacik 02 Wrz 2012 20:26 7428 41
  • #31 02 Wrz 2012 20:26
    e.starosta
    Poziom 10  

    Nie spotkałem się z takim autem żeby obwód hydrauliki sprzęgła miał powiązanie z układem hamulcowym . Te układy zawsze miały oddzielne zasobniki płynu i całkiem oddzielna instalację przewodów ,ale na wszelki wypadek prześledź przebieg przewodów aby się upewnić. Jeśli chodzi o kontrolkę od ABS i ręcznego to komputer na pewno nie wiązał tego z brakiem płynu w obwodzie hydrauliki sprzęgła tylko nie rozpoznał nowego modułu elektroniki który zainstalowałeś.

    P.S. Jutro jestem w pracy bez dostępu do internetu więc jeśli dalej będzie problem z tymi hamulcami to może pomoże ktoś inny z nowymi pomysłami.
    W grę może wchodzić czasami jakieś rozwiązanie znane tylko nielicznym posiadaczom tej marki pojazdów i oczywiście serwisantom z ASO.

  • Metalwork
  • #32 02 Wrz 2012 20:35
    sebastian607
    Poziom 16  

    Skoro niedawno Robiłeś przegląd i miało być wszystko w super stanie, to jak można zaufać diagnoście na temat stanu zawieszenia jeżeli nie zauważył braku hamulca w jednym z kół?

  • Metalwork
  • #33 03 Wrz 2012 10:02
    ModyFiacik
    Poziom 13  

    No to już teraz będziesz wiedział że brava w jtd sprzęgło i hamulce są na tym samym zbiorniczku... a co do diagnosty to sam na monitor patrzyłem i obydwa koła brały równo... widocznie po wymianie pompy coś nie tak wyszło jak powinno i gdzieś nadal jest powietrze... Ale za chwile się za to biorę i dam znać co z tego wyszło...

  • #34 03 Wrz 2012 11:39
    trans-serwis
    Poziom 39  

    ModyFiacik napisał:
    Ale za chwile się za to biorę i dam znać co z tego wyszło...
    Jak na razie to tylko tyle wychodzi że bardziej psujesz ten samochód tymi pseudonaprawami.

  • #35 04 Wrz 2012 15:15
    236759
    Użytkownik usunął konto  
  • #36 07 Wrz 2012 00:58
    ModyFiacik
    Poziom 13  

    trans-serwis napisał:
    pseudonaprawami.


    Jeżeli uważasz wymianę przewodów hamulcowych za pseudonaprawy to bałbym się siąść za kierownice twojego samochodu...

    Co do odpowietrzania. konieczna była wymiana elastycznego przewodu w tylnym prawym kole (tam gdzie był brak ciśnienia). Odpowietrzanie poszło migiem i wszystko znów bezproblemowo działa. Co do kontrolki to zgasła (wymieniłem na poprzednią kość tzn. ten kontroler abs-u). Kontrolka się zaświeciła gdyż była niezgodność elementu... Dziękuje wszystkim za pomoc :)

    A co do bicia to po wymianie klocków na nowe wszystko wróciło jak na razie do normy. Brak bicia na kierownicy po parudniowych testach.

  • #37 22 Lis 2012 15:47
    ModyFiacik
    Poziom 13  

    bicie powróciło. Więc postanowiłem zmierzyć bicie tarcz. Okazało się że takowe nie występuje. Jednak podczas sprawdzania zawieszenia okazało się że końcówka drążka kierowniczego jest wyeksploatowana + felga była zwichrowana. Felgę zamieniłem lecz nie zdążyłem wymienić jeszcze końcówki drążka... zakres bicia kierownicy jest od prędkości 110 do 70. powyżej ani poniżej nie ma takich objawów.Diagnosta stwierdził że to jest przyczyna bicia kiery podczas hamowania...
    Co wy na to?

  • #38 23 Lis 2012 15:02
    autopoldi
    Poziom 23  

    Lampka ręcznego może mrugać gdy jest zbyt niski poziom płynu w zbiorniku na pompie hamulcowej.
    Sprzęgło bierze płyn hamulcowy z tego samego zbiornika co hamulce - trzeba sprawdzić koniecznie wycieki jeżeli brak płynu .
    e.starosta napisał:
    Płyn wraca po odpuszczeniu hamulca bo wypiera go rozprężające się powietrze w układzie.

    Płyn wraca do zbiornika bo musi , gdy nie wraca to koła są zablokowane!

    Pojazdy z abs-em odpowietrza się przy włączonym zapłonie i od koła najbliższego a nie najdalszego jak przy hamulcach bez abs-u.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Co do lampki abs - trzeba podłączyć kompa ,bo bez tego nie ruszysz tematu.

    Dodano po 12 [minuty]:

    Co do bicia hamulców nie ruszysz tematu bez sprawdzenia bicia tarcz.
    Dobrze też pomierzyć bicie piasty koła.
    Ważne jest też aby przy montażu tarcz i klocków odtłuścić tarcze a po montażu przez jakieś 100 do 200 km unikać gwałtownego i częstego hamowania a także długich hamowań prowadzących do zbytniego nagrzewania się tarcz . trzeba dać zahartować się powierzchniowo tarczom i ,,ułożyć"- moje doświadczenia z praktyki.
    Tak jak ktoś tu już pisał ważne aby nie wpadać w kałuże na mocno rozgrzanych tarczach- ,,wichruje" nawet najlepsze

  • #39 23 Lis 2012 17:57
    orzel-jak
    Poziom 15  

    ModyFiacik napisał:
    Jednak podczas sprawdzania zawieszenia okazało się że końcówka drążka kierowniczego jest wyeksploatowana + felga była zwichrowana.
    Co wy na to?

    Końcówka drążka to chyba najprostrza awaria do zdiagnozowania a ty się z tym bujasz i bujasz. Jeśli chodzi o felgę to sam powinieneś wiedzieć skoro gdzieś przywaliłeś.

  • #40 24 Lis 2012 02:24
    ModyFiacik
    Poziom 13  

    Samochód odkupiłem, ja nigdzie nie przywaliłem. Co zrobił poprzednik to nie wiem. Drążek będę w najbliższym czasie wymieniał jak tylko będzie trochę czasu.

  • #41 25 Lis 2012 10:28
    BABILON13
    Poziom 1  

    Witam wszystkich. W moim aucie to samo było. Koło z prawej strony przy hamowaniu biło i też wymieniłem tarcze i klocki hamulcowe:!: Po kilku dniach okazało się że to był wahacz przedni, jak go wymienili poprawiła się jazda... spróbuj i ty. Może ty też masz to co ja. Pozdrawiam :D

  • #42 25 Lis 2012 11:54
    ModyFiacik
    Poziom 13  

    No na wahaczu jest również przednia tulejka wyrobiona, to też będę wymieniał. Jak wymienię to dam znać jak wygląda sytuacja.