Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Akumulator Varta Blue Dynamic czy Silver Dynamic?

05 Sep 2012 12:58 30366 10
  • User removed account  
  • Level 39  
    Moim zdaniem - nic się nie stanie.
  • Level 16  
    lordpakernik wrote:
    Witam, który akumulator wybrać. Fabryczny jest 60Ah prąd 640A. Czy jak włożę 70Ah 680A to nic się nie stanie z instalacją?


    Jest kilka norm określajacych pomiar w/w parametrów ten sam akumulator będzie miał różne wartości pojemności i prądu. Przypilnuj że porównujesz parametry mierzone wg tej samej normy.
  • Helpful post
    Level 39  
    lordpakernik wrote:
    ... Czy jak włożę 70Ah 680A to nic się nie stanie z instalacją?
    Nic się nie stanie.
  • User removed account  
  • User removed account  
  • Helpful post
    Level 39  
    Nie dopuszczaj do głębokiego rozładowania.
  • User removed account  
  • Helpful post
    Level 39  
    lordpakernik wrote:
    Wyciągnać czy codziennie przepalać silnik? Jak ładować.

    Na tym codziennym przepalaniu więcej stracisz niż zyskasz. W zimie, jak mało jeżdżę i na krótkich odcinkach, profilaktycznie, co jakiś czas (mniej więcej co trzy tygodnie, a przy dużych mrozach częściej - z reguły jak napięcie na akumulatorze obniży się poniżej 12V), podłączam akumulator pod prostownik i ładuję. Jaka częstotliwość tego doładowywania u kolegi byłaby wskazana zależeć będzie od tego, jaki prąd jest pobierany z akumulatora w czasie postoju samochodu.
  • User removed account  
  • Level 39  
    lordpakernik wrote:
    jak obliczyć ile akumulator potrzyma

    Ja nie podejmuję się podać jakiegoś wzoru na to, bo to zależy od wielu czynników, nie tylko od tego ile jest pobierane z akumulatora w stanie postoju (czuwania) i wg mnie nie jest to prąd upływu (ja prądem upływu nazwałbym ubytek ładunku w wyniku samorozładowywania się akumulatora).
    Wracając do w/w czynników to należą do nich między innymi:
    1. Stan naładowania akumulatora przed odstawieniem na dłuższy postój, a tego nie da się dokładnie określić, tak jak z tego powodu nie można określić ile godzin należy ładować akumulator o określonej pojemności - tej papierowej.
    2. Pojemność faktyczna akumulatora jest na pewno różna od tej nominalnej oraz spada z upływem czasu i też nigdy nie wiemy jaka jest faktycznie.
    3. Temperatura samego akumulatora, jego wydolność też maleje ze spadkiem temperatury.
    4. Prąd samoroazładowania (upływu - też rosnący z wiekiem akumulatora) też trudny do określenia, chociaż można go w przybliżeniu określić jako prąd końcowy ładowania (nie zmieniający się co do wartości z upływem czasu ładowania) przy ładowaniu odpowiednio dobranym prostownikiem.
    Dlatego u mnie kryterium czy ładować akumulator jest wartość napięcia na jego biegunach.
    W lecie to napięcie jak spadnie do 11.5V, to akumulator jest jeszcze wstanie odpalić sprawny silnik - mam na myśli swój egzemplarz, ale w zimie przy 20 stopniowym mrozie, to przy 12V nawet nie próbuję odpalać, tylko od razu podłączam pod prostownik i ładuję do momentu aż napięcie na biegunach akumulatora nie osiągnie 14.2-14.4V.
    Może dlatego u mnie akumulatory dożywają wieku 6-7 lat.