Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Varta Silver Dynamic - 100 Ah rozładowuje się tak szybko jakby miał tylko 10 Ah.

eurotips 26 Kwi 2017 21:25 984 6
  • #1 26 Kwi 2017 21:25
    eurotips
    Poziom 33  

    Tak się złożyło że w dwóch swoim autach wymieniłem tej zimy akumulatory na fabrycznie nowe Varta Silver Dynamic rok produkcji 2017 jeden 74 Ah drugi 100 Ah. Instalacje na bank sprawne bo poprzednie akumulatory służyły po kilka lat. I jeden i drugi zachowują się gorzej niż 10-letnie trupy ze szrotu. Do tego stopnia są słabe że aż zrobiłem testy pojemności tzn wyjmowałem aby rozładować i ponownie ładować na full. O co się okazało, że na żarówce H7 wystarczy 0.5h aby napięcie spadło poniżej 12V. Ładowałem prostownikiem CC/CV przy napięciu odcięcia 14.4V oraz prądzie ograniczonym do max 8A. ładowanie wyglądało mniej więcej tak: zaraz po podłączeniu ładowarki napięcie na akumulatorze rozładowanym skokowo rozło na 13.2V a potem przez około 10 min stopniowo rosło aż do 14.4V czyli książkowo tyle tylko że trwało 10 min a nie 10 h jak należało oczekiwać. Dalej też nie było lepiej, 2-3 minuty trwało ładowanie na ograniczeniu prądowym (przy 14.4V zadanym) i znowu niby książkowo prąd zaczynał spadać aby po 10 min spaść poniżej 1A. To wszystko działo się na aku 100 Ah. że coś z nimi ewidentnie jest nie tak świadczy fakt że napięcie spada na jednym poniżej 12V przy godzinie słuchania radia a na drugim po pół godziny włączonego ogrzewania postojowego auto już nie ma sił zakręcić rozrusznikiem.

    O co tu chodzi ? dlaczego oba akumulatory zachowują się tak samo? ktoś może przerabiał podobny temat ?
    żeby była jasność, jeden aku wymieniony został w ASO, drugi kupiłem w sklepie,
    nie była to żadna superokazja na Alle... każdy kosztował mnie kilkaset złotych więc nie dziwcie się że chcę poznać przyczyny takiego stanu rzeczy. Zrobię zdjęcia jak ładuję i rozładowuję, mogę nakręcić nawet film, czy to ja czegoś nie wiem czy ... ??

  • #2 26 Kwi 2017 22:16
    wzielonymgaju18
    Poziom 17  

    Akumulatory kupione tej zimy, czyli minęło ok 5 miesięcy od daty zakupu. Jeżeli nie trzymają pojemności to jest to towar niezgodny z umową, i zgodnie z art.8 Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej przysługuje ci nie odpłatna naprawa/wymiana na nowy oraz pokrycie wszelkich kosztów demontażu, montażu i wysyłki.

  • #3 26 Kwi 2017 22:24
    kwok
    Poziom 38  

    eurotips napisał:
    każdy kosztował mnie kilkaset złotych
    i każdy z nich na pewno nie został wyprodukowany w 2017. Varty do tanich nie należą i długo leżakują w magazynach/sklepach bez konserwacji czyli okresowego doładowywania. Na 100% są zasiarczone i już nigdy nie odzyskają swojej fabrycznej sprawności. Jeśli nie chcesz reklamować to możesz je ładować małym prądem praez kilka godzin żeby niezbyt intensywnie gazowaĺy, zabieg trzeba powtòrzyć kilka razy co kilka dni. Potrzebny jest do tego najzwyklejszy prostownik bo napięcie do tego trzeba ponad 15V i trzeba aku pilnować żeby nie bąblował zbyt intensywnie. Prąd takiego ładowania to cirka 0,5A dla mniejszego i max 1A dla większego.

  • #4 26 Kwi 2017 23:11
    eurotips
    Poziom 33  

    No właśnie, jak i czy w ogóle można ustalić datę produkcji akumulatora ?
    Temat odsiarczania znam, nie warto w to się bawić, w jednym aucie, benzyniaku, mam elektryczne wspomaganie i tam siedzi 74 Ah, setka siedzi w Volvo z e-Turbiną i Eberspacherem i tu mnie najbardziej boli bo choinkę mam na desce po każdym spadku napięcia poniżej 10.8V a niestety po dwóch dniach postoju już mam taki efekt.
    Sam już nie wiem czy to moja wina że za mało jeździłem zimą czy teraz akumulatory są takie delikatne, ewidentnie oba mam do wymiany po kilku miesiącach jazdy, to co kupić żeby nie było potem takich jaj ?
    Temat reklamowania akumulatorów znam, ten większy waży 22 kg więc wolę wydać następny tysiąc zł niż bujać się z nimi bo odzyskanie kasy za niesprawny akumulator graniczy niemalże z cudem.

  • #5 26 Kwi 2017 23:33
    kwok
    Poziom 38  

    Co kupić.... Z akumulatorami nie wiadomo niestety, data prod zakodowana, ja kupiłem to co stało w sklepie metodą "na wagę" w nie wygurowanej cenie. Wiem że ten sklep sprzedaje paletę aku na mies więc przynajmniej w sklepie nie stoi przez pół roku a w razie reklamacji mam po drodze. Kupiłem topla, naładowałem, zamontowałem i jeździ, nie rozładowywałem, po dobie w nie ruszanym aucie napięcie 13,2V. Dobrze kręci, o pojenmości się nie wypowiem bo nie rozładowywałem. Czy to twoja wina? Trudno powiedzieć ale wiadomo że te silvery nie lubią być rozladowane a głeboko rozładowane potrafią sie juz nie naładować.

  • #6 26 Kwi 2017 23:37
    wzielonymgaju18
    Poziom 17  

    Sprzedawca obowiązany jest zapłacić za koszty demontażu i transportu, więc nic nie trzeba dźwigać. Wystarczy napisać email do sprzedawcy i określić swoje żądania. Jak dla mnie to jest wada fabryczna tych egzemplarzy lub całej partii. Mam akumulator VARTA 100A w ciągniku już 5 lat i nie ma problemu z uruchamianiem nawet zimą, a uruchamiam ciągnik kilkanaście razy dziennie, ale zdarza się też że jest nie uruchamiany przez 2 tygodnie, i zawsze kręci, bez doładowania.

  • #7 27 Kwi 2017 08:42
    eurotips
    Poziom 33  

    No dobrze ale ja mam fakturę (kupiłem na firmę) z ASO za naprawę , bo tam kupiłem ten akumulator i tam został wymieniony,
    więc bez problemu mi wymienią na nowy ale potem mi go wyfakturują bo pokażą mi kwit że moja reklamacja została rozpatrzona negatywnie. I zostanę wtedy już z dwoma identycznymi aku czego się najbardziej obawiam. Jakbym kupił jako osoba fizyczna mógłbym powalczyć, a tak to szkoda nawet czasu. Po prostu chcę kupić inny który nie padnie tak szybko w aucie który ma elektryczną turbosprężarkę, bo chyba w tej turbinie leży problem, a pewno ten akumulator nie był rozładowany poniżej 12V więc stawiam raczej na degradację niż zasiarczenie. Jeszcze zrobię test samorozładowania, wyjmę z auta i zobaczę, jak szybko się rozładuje to zasiarczony,
    otworzyć i zmierzyć gęstość nie idzie w tym modelu.

    PS Poprawiłem tytuł tematu bo mógł być niezrozumiały.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME