Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Focus 1.8 TDDI - Nierówna praca silnika po naprawie pompy wtryskowej vp-30

08 Sep 2012 00:45 5313 2
  • Level 1  
    Uszczelniałem pompę wtryskowa w focusie bo ciekło pojechałem do pompiarza we Wrocławiu i uszczelnił lecz nie zlikwidował całkiem nierównej pracy silnika mianowicie silnik pracuje nie równo jak odpalam go i do momentu przejechania jakiś 8 km przestaje nie równo pracować lecz tylko słychać nie równą prace na wolnych obrotach lecz jak lekko przygazuje to silnik na moment pracuje poprawnie i wraca na nierówną prace . Bylem u tego pompiarza już 3 razy z reklamacją lecz koleś za każdym razem coś tam zrobi samochód popracuje normalnie jakiś 1 dzień i sytuacja z nierówną pracą silnika powtarza się następnego ranka . Pytanie = macie jakieś pomysły jak to naprawić ? By jak pojadę tam 4 raz by coś im podpowiedzieć jak to definitywne zlikwidować. Poza tym spala więcej niż jak był dobry .
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 27  
    Napisałeś "Bylem u tego pompiarza już 3 razy z reklamacją lecz koleś za każdym razem coś tam zrobi samochód popracuje normalnie jakiś 1 dzień."..
    Może czas się dowiedzieć co mu nie wyszło, na początek proponuje go zapytać w czym jest problem że usterka się powtarza. Myślę że to najprostszy sposób by zacząć temat od strony rozwiązania problemu.

  • Level 15  
    Jeśli samochód zaczął więcej palić to prawdopodobnie zaciera się tłoczek od regulacji kąta wtrysku. Druga sprawa to że po rozłożeniu pompy i jej ponownym złożeniu powinno się kalibrować pompę. A tego byle pompiarz nie zrobi, bo potrzebny jest stół probierczy EPS815. Nie wykluczony jest też sam sterownik czy czujnik obrotów. Dodatkowo nie wszystkie sterowniki maja wolne pola kalibracyjne. Można też metodą prób i błędów regulować w minimalnym zakresie czujnikiem obrotów pompy wtryskowej. Czujnik ma minimalny luz co przekłada się na 2 stopnie w regulacji kąta wtrysku. Zluzować go docisnąć w stronę chłodnicy lub bloku silnika i dokręcić. Jak nie pomoże to odwrotnie. Tym tanim i prostym sposobem parę pomp się uratowało.