logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

ATmega8 - reset po zasilaniu, działa z STK500 i mkAVRCalculator

xxtomxx88 30 Wrz 2012 22:14 1644 5
REKLAMA
  • #1 11364692
    xxtomxx88
    Poziom 2  
    Witam, jestem początkującym więc od razu proszę o wyrozumiałość. Mam problem z prawidłowym uruchamianiem się mikrokontrolera Atmega8. Problem jest następujący po podaniu zasilania mikrokontroler uruchamia się on na chwilę po czym od razu przestaje działać. Na chwilę zapala się dioda, która powinna świecić się przez cały czas pracy układu. Co ciekawe po podłączeniu programatora stk500 i wygenerowaniu komendy w mkAVRCalculator sprawdź mikrokontroler dioda zapala się powtórnie a cały układ działa prawidłowo. Po tym zabiegu programator może zostać odłączony a układ i tak będzie pracował, dopiero po odłączeniu zasilania i powtórnym podpięciu problem powraca. Podejrzewam jakiś problem z pinem RESET jednak nie wiem na czym może on konkretnie polegać. Pin ten podpięty jest do VCC po przez rezystor 10 kOhm. Sprawdziłem również układ miernikiem pod kontem zwarć ale nic nie znalazłem. Dodatkowo okazało się że gdy zaczynam mierzyć napięcie na pinie RESET za pomocą miernika mikrokontroler zaczyna normalnie pracować, to jest po dotknięciu miernikiem pinu reset dioda się zapala i wszystko działa ok. Proszę o pomoc. Zastanawiałem się jeszcze czy nie zmniejszyć rezystora ?
  • REKLAMA
  • #2 11364842
    danthe
    Poziom 30  
    Ocena: 294
    Podczas pracy z podciągniętym sygnałem reset do Vcc, powinno być na tej nóżce około 5V. Jeżeli nie jest to błąd w programie, ani nie jest padnięty procesor, to jedyne co mi przychodzi do głowy - za szybki start procka, ja zwykle ustawiam 6CK + 65 ms (fusebits).
  • REKLAMA
  • REKLAMA
  • #4 11380856
    xxtomxx88
    Poziom 2  
    ATmega8 - reset po zasilaniu, działa z STK500 i mkAVRCalculator
    Kod: C / C++