Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alfa Romeo 159 - 1.9 JDTM co sądzicie o modelu.

05 Paź 2012 13:29 9585 9
  • Poziom 26  
    Tak jak w temacie. Planuje zakup, bardzo mi się podoba ten model. Myślę nad silnikiem 1.9 150hp. Czytałem bardzo dużo opinii, większość na plus, ale sporo było też tych negatywnych. Chciałem się dowiedzieć jakie jest Wasze zdanie odnośnie, ekploatacji, wyboru tego silnika. Chętnie wysłucham też alternatywy dla tego modelu.
  • Poziom 30  
    Miałem do czynienia z Fiatoskim dieslem 1.9 i powiem jedno: na tą chwilę jeden z najlepszych (jak nie najlepszy) diesel na świecie. Jest to obecnie na tyle bezawaryjna i dobra konstrukcja jak stare 1.9TDI (oczywiście obecne TDI są dużo gorsze niż jednostki JDTM - moim zdaniem).
    Co do samego samochodu to świetnie wygląda, zazwyczaj dobrze wyposażony i jako Alfa uchodzi ogólnie za jedną z najmniej awaryjnych.
    Jednak priorytetem jest tu, aby szukać auta zadbanego i regularnie serwisowanego (jeśli auto było katowane, a wymiana części eksploatacyjnych była "od święta" to z takim samochodem zawsze będą problemy).
  • Poziom 13  
    Posiadam już drugiego Fiata JTD i nie można narzekać (nie jeden właściciel szajswagena i audika już się przeliczył) :) Jeżeli był zadbany przez poprzedniego właściciela to będzie się sprawiał. Ja akurat za drugim razem jak kupiłem to znalazło się parę niespodzianek. Ale teraz za to wiem co mam zrobione i na czym stoje :) Nie warto szukać taniego bo może się okazać że będziesz musiał sporo dołożyć (poza nielicznymi okazjami)... Jeżeli już będziesz kupował to zrób porządne oględziny :)
  • Poziom 14  
    Kup z dobrym zawieszeniem bo doznasz szoku jakbyś musiał wymienić amortyzatory .Alfa ma drogie cześci.
  • Poziom 13  
    Jerzy mechanik napisał:
    Kup z dobrym zawieszeniem bo doznasz szoku jakbyś musiał wymienić amortyzatory .Alfa ma drogie cześci.


    Kończ waść wstydu oszczędź. Poco takie brednie wygadujesz? porównaj ceny tych samych części od alfy i np bmw

    ceny z allegro np amortyzator przód
    210zł kyb i tej samej firmy do bmw 230zł ale to tylko przykład bo trzeba popatrzeć dokładnie na wersje pojemność i takie tam.
    osobiście jeżdżę 159 1,9 8v bardzo fajne auto ale troszka mało mosy w tej pojemnosci (120km) polecam ale oszczędzane modele
  • Poziom 21  
    Również mogę powiedzieć, że silnik 1.9JTD jest bardzo dobrym i ekonomicznym silnikiem. Jedyne co mu można zarzucić to trochę odbiegająca już od nowoczesnych jednostek kultura pracy.
  • Poziom 9  
    Po pierwsze i najważniejsze to szukaj egzemplarza bez DPF, wiadomo o co chodzi. Co się zaś tyczy samego silnika to jego największą bolączką jest 'wynalazek' Fiata pt. klapy wirowe w kolektorze ssącym produkowanym przez firmę Pierburg. Przed 2007 r. klapy były 'ruszane' przez siłownik przy pomocy listwy, która lubi się urywać co skutkuje tym, że klapy stoją sobie w miejscu i tyle. Oczywiście jak to w Fiatach bywa komputer nic nie kuma i trzeba się domyślać po parametrach EGR-u i przepływki lub zajrzeć między silnik a gródź i zobaczyć czy listwa gdzieś tam się nie wala ;) Po 2007 r. wprowadzono modyfikację w kolektorze zmieniając sposób sterowania klapami i problem już nie występuje. Dodam tylko, że wyjęcie kolektora zgodnie z zaleceniami producenta = rozpięcie rozrządu i demontaż pompy wysokiego ciśnienia.
    Zawieszenie w Alfach zużywa się proporcjonalnie do ilości dziur w naszych drogach czyli tak jak w innych autach. Inną kwestią jest sposób użytkowania tych samochodów przez kierowców, którzy myślą, że Alfa jest autem stricte sportowym i można nim wyczyniać nie wiadomo co. Takie egzemplarze faktycznie mają zawieszenie wychlastane do granic możliwości.
    Samo użytkowanie samochodu, koszty eksploatacji itp. stoją na bardzo przyzwoitym poziomie.
  • Poziom 13  
    Witam ,ja jako alternatywe moge ci smialo polecic saaba 9-3 z tym samym silnikiem 1,9tid /to jest taki sam dokladnie silnik co v oplach i fiatach /autko ladnie wyglada nie lata ich tak duzo jak opli zawsze jest swietnie wyposazone wszystkie podzespoly jak klocki ,filtry ,amorki ,wahacze ,sprezynki sa takie same jak w oplu wiec ceny czesci normalne /autko fajnie jezdzi / Kolega takie wlasnie ma jedyne co to przy okolo 100tys km padla dwumasa ale nie wiem czy to wina materialu czy poprzedniego wlasciciela -wymienialismy sami dwumase i zestaw do saaba na angielskim ebay byl okolo 500 zl drozszy jak ten sam z napisem do vectry ,oczywiscie dwa identyczne zestawy:D :D :D tak wiec mysle ze nawet jak kupisz alfe z niby drogimi czesciami to szukaj w innych modelach np fiatach sporo bedzie tych samych -pozdrawiam i daj znac jak kupisz
  • Poziom 2  
    Na forum alfaholicy.org znajdziesz wiele informacji o eksploatacji i usterkach tego modelu (po usunięciu kilku felernych rozwiązań staje się tanim w eksploatacji wozidełkiem), jeśli chodzi o oznaczenie silnika to jtdm (nie jdtm) - taka tam literówka :).
    Także jeżdżę alfą 159 tyle że 2,4 200KM - i powiem rewelacja :) i banan na twarzy, przy 1,9 chip wydaje się niezbędny :) ze 120 KM na ok 160 KM, a w wersji 16V ze 150KM (lub 136KM na rynek belgijski) na ok 180 KM
  • Poziom 39  
    Silnik 16V 150 KM nie jest juz taki niezawodny i tani w utrzymaniu. Słabe punkty to klapy w kolektorze ssącym i dwumas, EGR jak w innych nowych dieslach. Altrenatywa w i mocnych dieslach fiata to 2,4 JTD i D5 volvo.
    Osobiście wolałbym ostatnie modele 166 ze starszyn silnikiem 2,4 JTDM- sprawdzony i dopracowany model i klasę wyżej. Silnik 175, albo 185 KM a pali tyle samo co ten wysilony 1,9 150KM.
    Moja propozycja w tej klasie to MG ZT ( rover 75 bez głupich chromów i wszechobecnego plastikowego drewna- brrr) Dobre silniki diesla od BMW , albo V6 2,5 190KM.