Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

FORD MONDEO II 1.8 Zetec-E - ubytek płynu

25 Paź 2012 12:09 3069 9
  • Poziom 9  
    Dzień Dobry. Posiadam auto Ford Mondeo mk-II 1997r z silnikiem 1800cm zetec-E. Na początku opisze objawy:

    -ubytek płynu chłodniczego (ok. od max do min) w ciągu tyg czyli na blisko 1000km.

    -gdy zaczyna się rozgrzewać zaczyna się wydobywać z rury wydechowej biały dymek (bez gryzącego zapachu), jest go więcej im bardziej jest rozgrzany silnik, ale nie na tyle dużo by uznać jednoznacznie że padła uszczelka pod głowicą.

    -gdy odpalam po dłuższym postoju nie pracuje na jednym tłoku nie wiem na którym bo po ok. 10s wszystko się normuje. Na gazie na wolnych obrotach bardzo szarpie, na benzynie tylko co 2 sek jakby drobne szarpnięcia.

    -kiedy odpalam w sumie za każdym razem słychać bulgotanie w nagrzewnicy, ale w układzie ciśnienia nie robi się jakieś większe ciśnienie, czasami troszkę słychać jak zawór w korku upuszcza ale przewody nie są bardzo twarde wtedy.

    -jeszcze taki jeden objaw 2-3tyg. temu musiałem wymienić przewód taki który idzie pod silnikiem ba zauważyłem rdzę i wilgoć na tej rdzy, w między czasie trochę przed tym zabiegiem zauważyłem że zbiorniczek wyrównawczy płynu zrobił się brązowy. Obecnie go wyczyściłem i nie widzę na razie żeby się znowu brudził. Byłem przekonany że się tak zabrudził przez ten przewód, ale gdzieś natknąłem się na wzmiankę że taki osad to też objaw uszczelki i teraz sam nie wiem...

    co sprawdziłem:

    - nie ma przecieków na zewnątrz

    -ciśnienie na cylindrach na wszystkich równo 13,5 bar

    -olej bez oznak mieszania się z płynem

    -nigdy nie dopuściłem żeby poziom płynu spadł poniżej minimum

    czy jest ktoś w stanie określić na podstawie tych informacji czy to uszczelka pod głowicą skończyła swój żywot?

    jeśli to uszczelka... to jak długo i czy w ogóle mogę się poruszać tym samochodem?

    Z Góry Bardzo Dziękuje za zainteresowanie.
  • Poziom 19  
    Wydaje mi sie ze masz przedmuch na uszczelce do ktoregos z cylindrow (przeciek tylko pomiedzy cylindrem a kanalem chlodzacym) powiedz mi czy jak odkrecisz korek od zbiornuczka wyrownawczego i odpalisz silnik to nadmiarem wraca sam plyn czy pojawiaja sie bombelki. ( sprobuj na zimnym silniku ew na cieplym ale uwazaj zeby sie nie poparzyc przy odkrecaniu
  • Poziom 9  
    trudno powiedzieć czy nadmiarem wraca sam płyn bo zbiorniczek u góry nie jest na tyle przeźroczysty,a zajrzeć tam nie zajrzę bo jest kilku-komorowy, mogę Ci tylko powiedzieć że jak odkręcę korek i go prze-gazuję to widzę jak z dolnego węza do zbiornika wypływa jakby piana albo to są takie malutkie pęcherzyki powietrza??

    Dodano po 3 [minuty]:

    a sorry... jak zgaszę to tak jakby się odpowietrzał wtedy słychać jak powietrze przechodzi przez terostat
  • Poziom 19  
    wiec bedzie tak jak napisalem wyzej. masz przedmuch do kanalu chlodzacego. radzil bym wymienic uszczelke jak najszybciej zeby uniknac planowania glowicy (pozniej to sie moze poglebic i glowica bedzie do remontu lub wymiany.
  • Poziom 9  
    skoro to pewne to nie będę zwlekać z naprawą, głowice i tak dla pewności oddam do sprawdzenia...

    jeszcze mam takie drobne pytanie w zasadzie dwa:)

    nie wiesz czy uszczelki "erling" są dość dobre jakościowo, bo jednak sporo jeżdżę, w samym tym roku już dochodzi 40 tyś km, a nie chciałbym powtórki z rozrywki po krótkim czasie :)

    i czy mogła być jakaś przyczyna tej usterki? tzn czy mogła tak sama z siebie puścić...? nigdy nie przegrzałem silnika, ale przyznam że czasem sytuacja zmusza mnie do agresywnej jazdy:)
  • Poziom 19  
    przyczyn moglo byc wiele, zmeczenie materialu, nieprawidlowa wymiana (jesli byla wczesniej wymieniana) braki materialowe ....

    w kwestii producenta to niestety ostatnio nie jestem w temacie
  • Poziom 9  
    ok Bardzo Dziękuje za to że się zainteresowałeś moim problemem nareszcie mam konkretną odpowiedź, a nie jak taki okoliczny znachor mi powiedział "pojeździj jeszcze trochę jak już całkiem padnie to będzie na pewno wiadomo co to....:)"
    jeszcze raz Dzięki.
  • Poziom 14  
    Erling , Goetze i Victor Reinz to producenci uszczelek które śmiało można uznać ze są wysokiej jakości
  • Poziom 20  
    Jeżeli jest przeciek płynu do cylindra wykręć świece po jeździe i przestudzeniu silnika. Świece są wówczas mokre. Przy większych przeciekach do cylindrów, z rury wydechowej leci biały dym.
    Ubytek płynu może być również w innych miejscach. Np pompa na postoju nie przecieka, ale w czasie jazdy rozpyla wyciekający płyn i trudno to zauważyć.
  • Poziom 9  
    przepraszam że po tak długim czasie. okazało się ze sparciała uszczelka pod głowicą jakby ze starości. Pociła się na trzy pierwsze cylindry.