Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprinter 316CDI - Wyjaśnienie funkcji przycisków deski rozdzielczej

Hamman 06 Lis 2012 22:24 7677 8
  • #1 06 Lis 2012 22:24
    Hamman
    Poziom 8  

    Witajcie,

    potrzebuję porady dot. przycisków na desce rozdzielczej Sprintera z 2000r.

    1. Na tym pokrętle, po wciśnięciu zapala się mała czerwona kontrolka. Mechanik wmawia mi, że tj obieg zamknięty nawiewu, a kiedy mówię mu, że po wciśnięciu turbina przestaje pracować, auto znacznie traci na mocy i temperatura dochodzi do 100 st. podczas jazdy (normalnie ok. 80) patrzy na mnie jak na idiote. Do czego służy i jak mam go używać? I skoro nie jest to obieg zamknięty to w ogóle gdzieś jest?
    Sprinter 316CDI - Wyjaśnienie funkcji przycisków deski rozdzielczej

    2. W tym przycisku rozumiem, że chodzi o tzw. dogrzewacz (środkowy - bo tylko taki jest)? Jak mam go używać? Tzn. do czego dokładnie służy i kiedy go używać.
    Sprinter 316CDI - Wyjaśnienie funkcji przycisków deski rozdzielczej

    3. Dla profilaktyki, rozumiem, że to jest podgrzewacz świec? Jeżeli tak to kiedy go używać skoro przed uruchomieniem silnika komputer sam podgrzewa świece?

    Sprinter 316CDI - Wyjaśnienie funkcji przycisków deski rozdzielczej

    Dla orientacji zdjęcie deski:
    Sprinter 316CDI - Wyjaśnienie funkcji przycisków deski rozdzielczej


    Dziękuję za wszystkie pomocne odpowiedzi.

    0 8
  • #2 13 Lis 2012 08:12
    MC CHIPTUNING
    Poziom 12  

    Hamman napisał:
    a kiedy mówię mu, że po wciśnięciu turbina przestaje pracować, auto znacznie traci na mocy i temperatura dochodzi do 100 st. podczas jazdy (normalnie ok. 80) patrzy na mnie jak na idiote.


    Poniekąd mu się nie dziwię, podejrzewam że zareagowałbym podobnie.

    0
  • #3 13 Lis 2012 09:09
    Hamman
    Poziom 8  

    Cóż, pewnie z Ciebie taki sam fachowiec jak i ten mój "super" mechanik.

    1
  • #4 13 Lis 2012 09:36
    MC CHIPTUNING
    Poziom 12  

    Akurat Twój mechanik ma rację, a to co według Ciebie jest "podgrzewaczem świec" jest włącznikiem ogrzewania dodatkowego - więc więcej pokory kolego i szacunku do wiedzy ;)

    Polecam lekturę instrukcji obsługi - nie jest to jakieś trudne zadanie, a przynajmniej będziesz wiedział jak używać samochodu.

    Pozdrawiam ;)

    0
  • #5 13 Lis 2012 09:44
    Hamman
    Poziom 8  

    MC CHIPTUNING napisał:
    Akurat Twój mechanik ma rację, a to co według Ciebie jest "podgrzewaczem świec" jest włącznikiem ogrzewania dodatkowego - więc więcej pokory kolego i szacunku do wiedzy ;)

    Polecam lekturę instrukcji obsługi - nie jest to jakieś trudne zadanie, a przynajmniej będziesz wiedział jak używać samochodu.

    Pozdrawiam ;)


    Przeczytaj proszę jeszcze raz mojego posta i wtedy się do niego odnieś.

    W pierwszym pkt piszę o tym, że mechanik mówi "TO JEST ZAMKNIĘTY OBIEG, PO PROSTU NIE CIĄGNIE POWIETRZA Z ZEWNĄTRZ I NIC INNEGO NIE MA PRAWA SIĘ DZIAĆ". A prawda jest taka, że kiedy włączam ten ''obieg zamknięty" turbina nie pracuję, i podnosi się temperatura silnika. No więc chyba jest to podstawa do tego, żeby zamieścić post na forum elektroda.pl bo najwyraźniej MAM PROBLEM i liczę na to, że ktoś chociaż podpowie jak to ugryźć.

    Rozumiem, że przycisk w pkt 3 tj "dogrzewanie powietrza w kabinie" kiedy silnik jest zimny? Jeżeli tak, bardzo Ci kolego dziękuję za informację dot. pkt 3.

    0
  • #6 13 Lis 2012 21:59
    MC CHIPTUNING
    Poziom 12  

    Dogrzewanie, czyli coś ala webasto jak się domyślam (albo grzanie tylnej części jeśli to bus), a co do obiegu zamkniętego, to "normalnie" jest to nierealne - przełącznik ten steruje klapą miksującą zamykającą dopływ powietrza do kabiny z zewnątrz i w żaden sposób nie jest powiązany ze sterowaniem turbosprężarki, które realizowane jest podciśnieniowo, poprzez elektrozawór sterowany sygnałem ze sterownika silnika - teraz już chyba nie dziwisz się reakcji mechanika i mojej ;)

    A biorąc się konkretniej za diagnozę usterki - otwórz maskę, zobaczy czy nie jest nic pokombinowane przy instalacji elektrycznej pomiędzy sterownikiem silnika, a elektrozaworem sterującym turbo.

    0
  • #7 26 Gru 2013 22:25
    mario_k
    Poziom 1  

    Hamman

    Dodano po 4 [minuty]:

    Witam,
    mam ten sam problem, po włączeniu obiegu zamkniętego samochód (Sprinter 413) traci moc, wchodzi w tryb do 3tys obrotów.
    Czy macie jakiś pomysły

    0
  • #8 31 Gru 2013 19:02
    lopr_pol
    Poziom 22  

    Jeśli jest sterowana podciśnieniem klapa obiegu wewnętrznego i np. siłownik sterujący turbiną to szukaj nieszczelności na wężykach, siłownikach itp. W momencie włączenia obiegu zamkniętego ucieka podciśnienie i komp. nie daje rady np. zwiększyć wydajności turbiny itp.

    0
  • #9 18 Lut 2014 11:39
    syybin
    Poziom 9  

    witam. mam to samo, po właczeniu obiegu zamknietego auto traci moc, udało sie komus rozwiazac ten problem???

    0