logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak połączyć przetworniki i potencjometry w gitarze elektrycznej? Schemat?

tomaszm3 14 Lis 2012 19:06 3732 16
REKLAMA
  • #1 11529284
    tomaszm3
    Poziom 10  
    Ocena: 1
    Witam,
    Od razu piszę, że jeżeli zamieszczam swoje pytanie w złym dziale, to proszę o przeniesienie.
    więc zacznę od tego, że postanowiłem zrobić z kolegą gitarę elektryczną. rozmawiałem z panem w muzycznym i powiedział mi, że aby gitara miała lepszy dźwięk, należy dodać potencjometry.
    planowałem dać jeden bądź dwa przetworniki single niezbyt dobrej jakości lecz tanie, oraz oczywiście rzeczone potencjometry.
    I oto mój problem: nie mam pojęcia, jak zrobić ten układ. w elektronice jestem kompletnie zielony. szukałem na wielu forach, lecz w żadnym nie znalazłem. chodzi mi po prostu o połączenie przetworników z dwoma potencjometrami i wyjściem JACK.
    Bardzo proszę o jakiś schemat oraz o to, co mam powiedzieć panu w elektrycznym co potrzebuję.
    z góry dziękuję, proszę o szybką odpowiedź.
  • REKLAMA
  • #3 11529356
    tomaszm3
    Poziom 10  
    Wie Pan co, nie mam pojęcia. jestem na etapie planów, więc jestem w pełni otwarty na propozycje. tak jak napisałem, jestem kompletnie zielony w tym temacie. więc niestety nie mogę odpowiedzieć. /-:
  • Pomocny post
    #4 11529361
    marekhab
    Poziom 33  
    Ocena: 266
    Polecam stronę TREMOLO tu masz kilka przykładowych schematów podłączenia przystawki do gitary.
    http://www.tremolo.pl/sch/Przystawki2/Cort
    Do tego potrzebujesz jeszcze przedwzmacniacz gitarowy.
    Schematy tutaj:
    http://www.tremolo.pl/sch/Przedwzmacniacze
    najprostszy ten na TG50 BC109 i NE5532
  • REKLAMA
  • #6 11529383
    tomaszm3
    Poziom 10  
    zamierzam zrobic gitarę elektryczną od podstaw
  • #8 11529721
    tomaszm3
    Poziom 10