Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Internet drog± radiow±

Andy74 10 Mar 2003 21:13 2188 8
  • #1
    Andy74
    Level 25  
    Witka!
    Chcialbym sie dowiedziec co tez Szanowni Koledzy mysla o radiowym laczu internetowym? Ostatnio w okolicy pojawila sie firma oferujaca takie uslugi po przystepnych cenach i zanim zamowie lacze chcialbym zasiegnac Waszej opinii na ten temat. Teraz korzystam z "uslug" TPSA oraz modemu i mysle ze taka zmiana bylaby korzystna dla mnie, jednak z drugiej strony slyszalem ze sa problemy z niezawodnoscia takiego polaczenia.

    Konkretnie chodzi o lacze stale 128 kbits, odleglosc miedzy antenami wyniosla by 2km w linii prostej bez ich wzajemnej widocznosci. Goscie z firmy twierdza ze da sie w takich warunkach zestawic stabilne polaczenie. Co Wy na to?

    Pozdrawiam
    Andy
  • #2
    kamahonda
    Level 17  
    Jo od ponad roku pracuje na łaczu radiowym na częstotliwo¶ci 2,4 Ghz i jest ok.
  • #3
    blade
    Level 14  
    Ja mam stale lacze w bloku na ok 30 mieszkan jakiec 3Mb i chodzi bardzo ladnie, czasem zwalnia ale na ogol jest w pozadku .
  • #4
    Platon
    Level 42  
    Ja mam łacze 128kb od Szeptela. Nie narzekam. Szybciej niz SDI, taniej, zadnych zaklocn, podczas burzy dziala normalnie.
  • #5
    kudlaty
    Level 16  
    zalezy od nich musisz sie dowiedziec czy jakos to zabezpieczja od warunkow atmosferycznych nateny itp wiele firm korzysta z tanszych rozwiazan i wlasnie wylacza podczas buzy a przy takiej odleglosci to moga byc problemy przy ulewistych deszczach lub bardzo obfitym sniegu czeba by to potestowac to tez zalezy od ich sprzetu i mocy nadajnikow
    wiec raczej albo ufasz firmie i ponosisz ryzyko albo nie pamietaj ze kablowe tez padaja a polpak tez lubi ;) przestuj zedu kilku godzin na rok chyba nie jest uciazliwy jesli korzystasz z lacza do celow bardziej rozrywkowych nie komercyjnych probuj negocjowac warunki probne niektore firmy z laczami radiowymi to oferuja
  • #6
    gsmline
    Level 24  
    Przy buży nie polecam pracy na kompie bo może cie to drogo kosztować najlepiej to odpi±ć się od sieci.
  • #7
    brancek
    Level 12  
    Mam internet z radia - firma Internet Partner - chodzi super niezależnie od pogody ...
  • #8
    techrys
    Level 28  
    Robię takiego neta i jeszcze nie widziałem żeby bez optycznej widoczno¶ci pomiędzy antenami na 2km takie ł±cze poszło - jest to niewykonalne, przynajmniej nie na 2,4GHz bo na tej częstotliwo¶ci fale rozchodz± się prostoliniowo. Chyba że maj± możliwo¶ć odbić się od czego¶. Wtedy może to pójdzie.
  • #9
    Andy74
    Level 25  
    Dzieki serdeczne Koledzy za podpowiedzi! :)

    do techrys Wlasnie - dlatego tez mialem watpliwosci, no ale skoro firma tak twierdzi... no i troche niejasno sie wyrazilem - anteny z mojego dachu co prawda nie widac ale zaslania ja tylko kilka drzew - nie orietuje sie czy jest to rownoznaczne z innymi przeszkodami terenowymi, napewno jednak bedzie roznica latem i zima. Na slowo im jednak nie uwierze - maja sie na dniach zjawic ze sprzetem pomiarowym by mnie przekonac :wink: Twierdza ze maja jakies mocniejsze anteny ktore pojda...
    Moglbym co prawda problem przeskoczyc i wywalic ze cztery metry masztu ale boje sie tych burz przed ktorymi koledzy mnie ostrzegaja.
    Co do przerw w lacznosci to modemowcy placacy haracz w wiadomej firmie - jak ja - tez dobrze wiedza co to znaczy :evil: a placa za polaczenie jak za kto wie co!
    Ale sie rozpisalem!
    Jeszcze raz dzieki
    Andy

    I jeszcze jedno - lacze faktycznie jest 2,4GHz a firma jest z Lodzi i nazywa sie "Experience" - moze ktos mial stycznosc?

    Pozdrawiam!
    Andy





    Tekst dwóch wiadomo¶ci został scalony w jedn±
    LEM