Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo s40 - Alarm ciągle włączony.

thefik 26 Lis 2012 20:45 5766 6
  • #1 26 Lis 2012 20:45
    thefik
    Poziom 2  

    Dzień dobry.
    Chciałbym naświetlić Wam problem, który dotyczy alarmu w moim Volvo s40 '98. Otóż samochód stał nieużywany przez około miesiąc, więc na ten czas postanowiłem wyciągnąć z niego akumulator. Po ponownym założeniu akumulatora włączył się alarm. Nie byłoby w tym nic nowego/dziwnego gdyby nie fakt, iż nie mogę go wyłączyć przy pomocy pilota, co prowadzi do tego,iż nie mogę również uruchomić samochodu.Sam alarm zakładany był w 2005-6r.(nie posiadam dokładnej wiedzy) jednak nie mam do niego żadnej dokumentacji ani też wiedzy jaki rodzaj alarmu jest założony.Dodatkowo cała ta sytuacja dzieje się w Niemczech w okolicach Lipska gdzie jak dotąd 2 mechaników oraz Pan z firmy ADAC próbowali wyłączyć ten alarm, jednak wszyscy zgodnie twierdza iż bez planów instalacji nie są w stanie mi pomóc.Jeden z nich wyłączył mi dźwięk syreny, drugiemu udało się uruchomić silnik ale światła awaryjne ciągle migały. Przesłałem sobie z domu w Pl drugiego pilota w nadziei, iż awarii uległ ten którego dotąd używałem ale niestety, to nic nie pomogło, wymieniłem również baterię w pilocie - bez efektu.Centralny zamek działa gdy zamykam i otwieram samochód kluczykiem, natomiast nie reaguje na pilota. Sam pilot,też wydaje mi się, że działa bo dioda od alarmu na desce rozdzielczej mruga gdy wcisnę przy pilocie któryś z przycisków.Jeśli zajdzie taka potrzeba mogę sfotografować i załączyć inne obrazy aby zidentyfikować rodzaj alarmu.
    Jeżeli któryś z forumowiczów, zna sposób, jak wyłączyć ten alarm tak abym mógł uruchomić silnik, bardzo proszę o pomoc.
    W przypadku gdyby udało mi się zlokalizować centralkę alarmu, to gdy powyciągam/poodcinam z niej wszyskite kabelki, będzie mozliwosc odpalenia silnika i normalnej jazdy ?
    Z góry przepraszam, za mało fachowy język.
    Zamieszczam zdjęcia pilota.
    Volvo s40 - Alarm ciągle włączony. Volvo s40 - Alarm ciągle włączony.
    Volvo s40 - Alarm ciągle włączony.

    Napis na płytce pilota to "proxima P1x12_310 ver.1.5"

    0 6
  • #2 26 Lis 2012 20:49
    opamp
    Użytkownik obserwowany

    To są jakieś jaja?
    Jak silnik uruchomili to centralkę musieli znaleźć to dalej kwestia łatania wiązki trochę to dziwnie jest.

    0
  • #3 26 Lis 2012 21:38
    jacekbloch
    Poziom 11  

    To wygląda na stareego"predator"-a. Alarm miał funkcję antynapadową. Ma ukryty gdzieś włącznik,który po uruchomieniu silnika należy wcisnąć (w zależności od ustawienia 1-2 lub3 razy) Rozpoznasz to po tym,że po włączeniu zapłonu będzie świecić dioda od alarmu.
    Środek zaradczy-metoda postępowania:
    1) w pilocie dobra bateria - po wciśnięciu klawisza dioda pilota świeci.
    2) reset centralki.
    Zdejmujesz klemę akumulatora i czekasz 30"
    3) po załączeniu akumulatora wciskasz klawisz pilota (ten bliżej diody świecącej)
    4) jeśli centralka nie reaguje to albo wysypały się kody ,albo rozstroiła centralka.
    W przypadku kodów jest problem,ale jeśli tylko rozstroiła centrala to mozesz spróbować trzymając wciśnięty klawisz dotknąć płytki pilota drugim palcem-powodując rozstrojenie nadajnika( czasem ten prosty sposób w wwarunkach ulicznych pomaga)
    5) jeśli uda ci się otworzyć samochód(centr.zam) pilotem od alarmu otwórz drzwi od str.kierowcy i włącz stacyjkę.
    W tym czasie dioda w samochodzie:
    gdy alarm czuwa-miga wolno
    gdy wyłączy pilot alarm dioda szybko mruga (po około 30-60 " ponownie zamknie i zazbroi alarm chyba że otworzysz drzwi i włączysz stacyjkę)
    Po otwaorzeniu drzwi dioda gaśnie
    po włączeniu zapłonu (pozycja ON) dioda zapala się i śiweci(oczekiwanie na wciśnięcie klawisza antynapadu(1 do 3 razy-zalezy od ustawienia alarmu)
    po wcisnięciu odpowiedniej ilości razy ukrytego włącznika dioda zgasnie.(rada -wcisnij i poczekaj 2 ") jesli nie zgasnie wył.zapłon i ponownie to samo(wcisnij 2 razy w małym odstępie) - postępuj tak aż do złamania kodu.Jeśli dobrze pamiętam tam byo do 3 wciśnięć bez dodatkowyg blokad.
    Skasowanie funkcji antynapadu polega na wcisnięciu ukrytego włącznika i przytrzymaniu wcisniętego przez około 10". Włą/wył antynapadu sygnalizowane przez piknięcie syrenki.
    Gdy antynapad nie będzie rozbrojony po uruchomieniu silnika świeci dioda alarmu.Po około 30-45" włącza światła awaryjne i syrenkę na około 20 " następnie włącza syrenkę na stałę mruga swiatłami i blokuje zapłon . Wyłączenie stacyjki w poz OFF przerywa wszystko,ale po ponownym włączeniu zapłonu syrena i światła uaktywniają się ,aż do wciśnięcia prawidłowej ilości razy ukrytego klawisza.
    Mam nadzieję,że ci to pomoże.
    P.S w którejś wersii dezaktywowac można było alarm bez pilota szybko wł i wył. stacyjkę .Jednak antynapad trzeba zawsze dezaktywowac ukrytym włącznikiem.

    0
  • #4 26 Lis 2012 22:10
    wiesiekj

    Poziom 27  

    jacekbloch napisał:
    To wygląda na stareego"predator"-a.


    czytałeś powyżej: Napis na płytce pilota to "proxima P1x12_310 ver.1.5"
    Do wątkotwórcy, czytałeś instrukcję, jak wyłączyć alarm awaryjnie?

    0
  • #5 26 Lis 2012 22:19
    thefik
    Poziom 2  

    Niestety, instrukcji nie widziałem na oczy ale brat który wówczas zakładał ten alram, wspomina, iż Elektryk, który mu to zakładał mówił coś o zdjęciu osłony lewarka do zmiany biegów i w momencie gdy alarm przestaje wyć na kilka sekund po około 30sekundach przyłożeniu gdzieś metalowego przedmiotu.Niestety nie pamięta on dokładnie co i gdzie trzeba przyłożyć, tak więc nie jestem w stanie bliżej szczegółów określić...
    Jest tez ukryty przycisk, ktory zawsze trzeba bylo wcisnac aby mozna bylo uruchomic silnik.

    0
  • #6 27 Lis 2012 00:18
    jacekbloch
    Poziom 11  

    Pod różnymi nazwami trzepali te alarmy. Nazwa różna,a srodki albo te same,albo bardzo podobne. Predator, Skorpion i chyba właśnie ten-to jak dobrze pamietam ten sam () tyle ,że w innym opakowaniu, a instrukce obsługo poza nazwą producenta odbite na tym samym xero.

    Dodano po 2 [minuty]:

    P.S. bardzo dawno temu to było instalowane,i jesli kolega ma lepszą pamięś,to może pamięta instrukcję Pixmani wers... lepiej niż ja Predatora . Przynajmniej próbowałem...:-(

    0
  • #7 27 Lis 2012 10:42
    thefik
    Poziom 2  

    Witam, dzięki za wskazówki, niestety nie udało mi się rozwiązać problemu. W napadzie furii i gniewu odnalazłem chyba centralkę alarmu i poobcinałem wszystkie kable do niej dochodzące, alarm co prawda już nie mruga, ale samochodu nadal nie odpalę bo mam jeszcze magiczny ukryty przycisk, który pozwolił jedynie na zapalenie kontrolek na desce rozdzielczej.Tak więc zdemontowałem osłonę pod magicznym przyciskiem i przeciąłem kabelek, naiwnie licząc ze to coś pomoże, niestety teraz już nie mogę zapalić nawet tych kontrolek. Przecięty kabelek dochodzi do jakiegoś przekaźnika, którego zapewne też niedługo zdemontuje samodzielnie.Samochód ma jeszcze instalacje gazowa zamontowana i ją tez zapewne przy okazji popsułem. Pozostaje mi już tylko laweta.
    Pozdrawiam Łukasz.
    Temat do zamknięcia.

    1
  Szukaj w 5mln produktów