Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Defro. Optima komfort 10,5 kW - Gotowanie w wody w kotle, brak cyrkulacji wody

04 Gru 2012 14:18 7767 5
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich serdecznie,
    Na początek pragnę podkreślić fakt, że jestem kompletny laikiem w tej dziedzinie i potrzebuję pomocy.
    Jak widać na załączonym obrazku "Fachowiec" zamontował na wyjściu w ten sposób pompę oraz zawór różnicowy.

Problem objawia się w ten sposób, że w pewnych "losowych sytuacjach" Powstaje korek powietrza w kotle i wszystko w środku kotła zaczyna się gotować.
    Gdy mam zbyt duży ogień często już przy temp. 50 stopni zaczynają objawiać się pierwsze symptomy problemów w postaci szuszczenia w kotle. Gdy przydławię na wylocie komina ciąg i klapę z przodu po chwili problem zanika. Gdy zdarzy się tak, że tego momentu nie wyłapie zaczyna się gehenna.

Zbiornik wyrównawczy jest podłączony do powrotu.
  • Specjalista - systemy grzewcze
    Odkręć śrubę na pompie podczas jej pracy i ją odpowietrz ( to jest ta śruba na środku pompy), podłuż pod nią jakąś miske bo troche wody wycieknie ale nie dużo.
  • Poziom 9  
    Dziękuje za informację,
    Jednak domyślam się, że jest to rozwiązanie doraźne w momencie wystąpienia problemu. Pytanie co zrobić aby do tego nie dochodziło ?
  • Poziom 29  
    Na początek pragnę podkreślić fakt, że jestem kompletny laikiem w tej dziedzinie i potrzebuję pomocy.
    Jak widać na załączonym obrazku "Fachowiec" zamontował na wyjściu w ten sposób pompę oraz zawór różnicowy.

Rzeczywiście "fachowiec"
    1. Układ jest najwyraźniej zamknięty
    - wówczas ten zawór kulowy nie jest do niczego potrzebny. Mamy pułapkę grawitacyjną i woda nie ma możliwości swobodnego krążenia poza pompą.
    2. Gdzie jest zawór bezpieczeństwa?
    Jeśli nie masz zaworu bezpieczeństwa to nie wolno ci palić.
    3. Układ jest chyba niewielki