Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

opel astra f 98 lpg - niestabilność pracy silnika gdy zimno

bartosz.tarnowski 19 Dec 2012 22:06 3747 10
  • #1
    bartosz.tarnowski
    Level 17  
    Witam mam problem przy uruchamianiu silnika gdy jest zimno przy temeraturze ponizej kilku stoptni C powiedzmy ponizej +5C. Samochod uruchamiam na benzynie

    Objawy:
    Ciezki start, pierwsze obroty silnika po przekereceniu kluczyka bardzo powolne ale silnik odpala
    Spore drgania silnika w stosunku do tego gdy silnik odpali kiedy jest cieplo
    Te spore drgania powoli zanikaja wraz z rozgrzewaniem sie silnika
    Aby utrzymac prace silnika trzeba przycisnac mu pedal gazu
    Po niedlugim czasie od uruchomienia powiedzmy pol minuty/minuta zaczynaja powoli spadac obroty trzeba mu przygazowac w przeciwnym wypadku jak sie wylaczy silnik juz nie zapali, ratunkiem jest wtedy uruchomienie na popych co nie zawsze sie udaje no i wtedy trzba go na line i hol. Odczekanie godziny pieciu lub stu nic nie daje silnik zachowuje sie jakby byl zalany a czekac by trzebabylo do wiosny aby odpalil kluczykiem.
    Gwarancją ze wszystko sie uda jest pilnowanie jego obrotow i czekanie po uruchomieniu az silnik sie nagrzeje na maksa i przelaczy sie z malego obiegu chlodzenia na duzy. Gdy silnik zaczyna sie rozgrzewac zaczynaja wzrastac obroty sa az za wysokie a po pelnym rozgrzaniu wszystko sie normuje (caly czas na benzynie). Trzeba jeszcze poczekac troche i dopiero przelaczyc na LPG. Ale i tak jeszcze przez jakis czas przy ruszaniu lub zmianie biegów silnik sie przytyka i bardzo powol sie zbiera do jazdy.
    Przelaczenie wczesniejsze na LPG przed pelnym rozgrzaniem jest ryzykowne, silnik moze stracic obroty i sie zadlawic, dodanie gazu nic nie da i tak zdechnie jak ma zdechnac.

    Czujnik temperatury wymieniany
    Sonda lambda wymieniana
    Testowane na innym aparacie zaplonowym - bez zmian
    W najblizszym czasie odczytam kody bledow i dam zanc.

    Pozdro dla wszystkich i z gory dzieki za podpowiedzi w szukaniu usterki.
  • #2
    ravelation
    Level 21  
    Odepnij czujnik temperatury czy w trybie awaryjnym tez tak jest.
  • #3
    maniek2591
    Level 19  
    Sprawdzić ciśnienie na tłokach,moim zdaniem puszcza uszczelka pod glowica,jesli na tłoku bedzie woda efekt jest podobny do opisu z tym paleniem
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    bartosz.tarnowski wrote:
    Gdy silnik zaczyna sie rozgrzewac zaczynaja wzrastac obroty sa az za wysokie a po pelnym rozgrzaniu wszystko sie normuje (caly czas na benzynie). Trzeba jeszcze poczekac troche i dopiero przelaczyc na LPG. Ale i tak jeszcze przez jakis czas przy ruszaniu lub zmianie biegów silnik sie przytyka i bardzo powol sie zbiera do jazdy.
    Przelaczenie wczesniejsze na LPG przed pelnym rozgrzaniem jest ryzykowne, silnik moze stracic obroty i sie zadlawic, dodanie gazu nic nie da i tak zdechnie jak ma zdechnac.

    Czy to sie stało nagle, czy LPG to mieszalnik czy sekwencja, jaki silnik.
  • #6
    bartosz.tarnowski
    Level 17  
    Dopiero teraz kojarze fakty ze pierwsze objawy tego typu mial on juz dwa lata temu. Wowczas na cala zime tylo raz wymagal odpalenia na hol myslalem ze slaby akumulator bo byl spory mroz. Kilka razy tez przy zapalaniu go gdy zbyt krotko przytrzymalem kluczyk i odpalil na ulamek sekundy i sie wylaczyl musialem pozniej nim dlugo krecic aby w koncu odpali. Dzialo sie to na mrozie. Rok temu w zimie samochod mi zdechl podczas jazdy po kilku minutach. Okazalo sie ze swiece maja spory nagar pozniej ze trzeba zrobic oczyszczenie i planowanie glowicy - sporo roboty Kolega oplowski mechanik mi to zrobil wowczas wydawalo sie ze znalezlismy przyczyne. Obecnie jest tylko troche lepiej.
    LPG - mieszalnik
    Silnik 1.4/44kW czyli ta najslabsza wersja
    jak dam rade odczytac dzis kody bledow to dopisze co i jak
    Pozdro
  • #7
    odysik2
    Level 11  
    często to wina czujnika temperatury niebieski 2 pinowy
  • #8
    bartosz.tarnowski
    Level 17  
    odczytane kody błędów według kolejności i ich interpretacja według strony: http://www.opel24.com/porady/ogolne/418-kody-bdlw-czyli-wstrtna-lta-kontrolka-silnika.html

    44 Sonda lambda lub jej obwód, za uboga mieszanka paliwowo – powietrzna
    45 Sonda lambda lub jej obwód, za bogata mieszanka paliwowo – powietrzna
    85 Wtryskiwacz 5. lub jego obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
    33 Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym lub jego obwód, za wysokie napięcie (GM Multec, Bosch Motronic)
    35 Zawór regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód; brak (lub zła) regulacji biegu jałowego (GM Multec, Bosch Motronic)
    13 Sonda lambda lub jej obwód, brak zmian napięcia/rozwarty obwód

    kod od sondy lambda mam od zawsze od kiedy odczytywałem kody i dlatego jakiś czas temu wymieniłem ją, aczkolwiek wtedy nie było kodów 44 i 45
  • #10
    odysik2
    Level 11  
    ten silnik ma 4 cylindry i 4 wtryski więc jeśli coś jest z 5 wtryskiwaczem to małe nie hallo
  • #11
    User removed account
    User removed account