Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Clio 98r. 1.6 8V-Gaśnie gdy zimny silnik, nierówna praca silnika,K7M745

10 Sty 2013 06:48 5241 3
  • Poziom 21  
    Witam, mam problem z Renault Clio II, auto jest z 1998r, silnik wg dokumentów 1.4 8V E7J, lecz fizycznie w aucie siedzi silnik 1.6 8V 90KM, K7M 745 - ktoś po prostu wymienił silnik, i tyle wiem , wydaję mi się że silniki podobne bo wiązka i komputer chyba ten sam został, niestety w 100% tego nie wiem.

    Auto ma instalację gazową sekwencję.
    Problem jest taki , że auto gdy zimny silnik ( przeważnie poniżej temp. chłodziwa 20st. C) po odpaleniu nierówno pracuje i po 10sekundach zgaśnie i tak w zasadzie do osiągnięcia temp ponad 30stopni wtedy już nie gaśnie ale pracuje nierówno, gdy zaś silnik osiągnie temp. roboczą , silnik pracuje jak zegarek, moc ma, nie gaśnie . Wszystko jest w porządku, problemy są tylko na zimnym silniku.
    W sterowniku silnika błędów brak, czujnik położenia wału jest nowy, nowe przewody. Wyczyszczona przepustnica. Temperatura chłodziwa silnika odczytuje z czujnika dobrze. Jednak zastanawia mnie fakt iż gdy zimny całkiem silnik auto jakby miało za niskie obroty tzn. brak jest ssania - sterownik nie podwyższa obrotów - jest max 1000obr/min.

    Macie jakieś pomysły???
    Czytałem o regulacji zaworów , czy może mieć to związek z moim problemem????
  • Poziom 35  
    Może mieć związek z Twoim problemem, sprawdż luzy zaworowe
  • Poziom 21  
    Jeszcze się zastanawiam nad stabilizacją biegu jałowego a mianowicie o silniczku krokowym czy to nie on mi robi problem, ale to by z kolei tylko na zimnym silniku stwarzał problem???

    Jeszcze zastanawiam się nad MAPsensorem, jest zamontowany na swoim miejscu z tyłu obudowy filtra powietrza ale jest na nim wybity znaczek GM, ktoś od opla założył czy Clio tak mają ?????
  • Poziom 35  
    Clio ma mapsensor GM.