Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

w124 230CE - asb słabo zmienia biegi, silnik kicha na gazie.

31 Sty 2013 23:09 1731 2
  • Poziom 9  
    Witam, mam problem z moją gwiazdą. Silnik m102 na k-jet. Więc opisze co i jak od początku. W 2012 roku autko przeszło gruntowny remont (blacharka i lakierowanie, wymiana silnika, naprawa elektryki). Po pomalowaniu czyli od około końca wakacji mercedes stał pod chmurką. Wszystko skończyłem w listopadzie, gdy zacząłem nim jeździć okazało się że skrzynia jak jest zimna dość dobrze zmieniała 2 pierwsze biegi (start z 1 i 2 bez szarpania itp) a zaś bieg 3 i 4 zmieniała z problemami (praca gazem, drążkiem biegów pozycja 3,D). Gdy silnik się nagrzeje jest jeszcze gorzej bo nie "może" zmienić w ogóle biegu i dopiero zabieg ruszaniem drążkiem pozwala zmienić biegi powiedzmy z 1 od razu wrzuca 3 bieg bądź 4. Po dodaniu gazu ze startu samochód zawyje, nie rozpędza się tak jak powinien (problem rozpędzić go do 100km/h bo tak jakby nie ciągnie). Durgą rzeczą jest to że kicha na gazie, po postoju na wolnych obrotach powiedzmy z 30 sek i po dodaniu nawet małej ilości gazu parska bądź kicha. Kolejną dość drobiazgową sprawą jest to że czujnik ciśnienia oleju szaleje powiedzmy z 2 bar przy okolo 85* nagle wskazówka spada do 0.5 bara bądź 0, podejrzewam raczej uszkodzony czujnik, ponieważ silnik pracuje bardzo równo , nic nie stuka nic nie faluję. I teraz konkretne pytania
    1. Czy za taką prace automatycznej skrzyni może być odpowiedzialny nie odpowiedni stan oleju ? (niestety nie jestem w stanie przejechać tak nawet 20 km żeby rozgrzać skrzynie)
    2. Czy to może wskazywać na zawilgocony sterownik skrzyni?
    3.Od postoju mogło coś się stać z kopułką,palcem bądź z przewodami wn (kichanie na gazie) czy to bardziej sprawa regulacji gazu?
    4. Czy czujnik ciśnienia jak się psuję może dawać takie fałszywe wskazania ?

    Niestety gwiazda jak nie wyglądała to służyła bez zarzutu a teraz tu strzela mi takie foszki. Z góry dziękuję za pomoc , porady. Jeśli tylko złapie dostęp do garażu to wymienię kable wn, świece, palec i kopułkę (mam zapasowe 100% sprawdzone)
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 31  
    Z niewielkiego doświadczenia podpowiem, że automat zmienia biegi w ten sposób z powodu złego stanu oleju, nieodpowiedniej jego ilości, lub też nie dostaje impulsów o prędkości i nie wie jak zmieniać biegi.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 9  
    Witam ponownie, skrzynia automatyczna już prawidłowo zmienia biegi po dolaniu tylko 250ml oleju. samochód przestał kichać i parskać na gazie po wymianie świec i regulacji gazu. Jeszcze został problem ciśnienia oleju, po zapaleniu samochodu i na zapalonym silniku około minuty gdzie wskazówka temperatury w ogolę się nie podniosła ciśnienie spada do 2 , i niżej, wiem że jest ciężkie dojście do czujnika ciśnienia oleju, i mam takie pytanie, czy można sprawdzić w jakiś sposób czy czujnik jest sprawny ? Rozumiem że można też sprawdzić ciśnienie przyrządem ale jak na razie nie mam do niego dostępu. I jakby tego było mało pojawiły się nowe 2 problemy, pierwszy z nich to światła drogowe się wyłączają po chwili powiedzmy raz minuta raz 5, znaczy się gdy przełącznik jest ustawiony w pozycji drogowe to światła znikają, wyczytałem że może to być wina przełącznika zespolonego tylko problem jest taki że go rozebrałem i w środku jest jak nowy, przeczyściłem go spirytusem i dalej jest to samo. Nie mam już pomysłów co z tymi światłami, kolejny problem jest taki że po wyzerowaniu licznika przestał nabijać kilometry (raz nabija raz nie) czy ktoś wie który element za to odpowiada? Posiadam 2 licznik ale od 3.0.