logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Zabezpieczenia - Bezpieczniki, esy jakie na kontakty i na oświetlenie ?

piotrusbor 18 Lut 2013 08:45 9351 7
  • #1 11950271
    piotrusbor
    Poziom 11  
    Ocena: 7
    Witam,
    Nie jestem elektrykiem więc zapytam......Mieszkam w bloku.
    Wystartowałem z remontem w przedpokoju, wymieniam całą instalację z starej aluminiowej na nową miedzianą (nie ruszając starej). Teraz tak, kable zasilające-główne do pokojów daje jako 3x2,5, pod halogeny, włączniki daję 2x1,5. Wymienić zamierzam również puszkę i stare wkręcane korki na esy. Na korytarzu mam zabezpieczenie esami 20A. Czy jeśli dam w domu np. zabezpieczenie na kontakty 16A a na oświetlenie 10A to będzie OK ? I jeszcze jedna sprawa czy muszę gdzies to zgłaszać że robię sobie nową instalkę elek. w domu czy nie skoro nie ruszam starej ?
    Dzięki i Pzdr
  • #2 11950457
    serwisor
    Poziom 29  
    Ocena: 164
    Dlaczego włączniki 2x1,5 a nie 3x1,5.
    Jeśli już robisz, to rób porządnie, żyła PE w nowych instalacjach jest obowiązkowa.

Czy powinieneś zgłosić, z tego co pamiętam, to administracja powinna być powiadomiona, ale większość tego nie robi.

Zabezpieczenia - kilka - a nie zabezpieczenie - jedno: odnośnie kontaktów, bo na jednym, to okaże się że za chwilę przekroczysz pobór i nagle zabraknie zasilania w całym mieszkaniu,
    to samo z oświetleniem, strzeli ci żarówka i zadziała zabezpieczenie, to w całym mieszkaniu ciemno.

Poza tym, trochę ciężko odrazu zrozumieć co napisałeś:
    Teraz tak, kable zasilające-główne do pokojów daje jako 3x2,5, pod halogeny, włączniki daję 2x1,5.

Czyli co: do halogenów 3x2,5 ?
    Ale spoko, rozumiem, że chodzi o zasilanie pokojów, a halogeny i włączniki chcesz 2x1,5,
    acz tak jak mówiłem, PE jest obowiązkowa w nowych instalacjach.
  • #3 11950489
    piotrusbor
    Poziom 11  
    Cytat: