Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

RC - Zmiana częstotliwośći

pjanowski2540 23 Feb 2013 09:57 1431 5
    pjanowski2540
    Level 8  
    Witam.
    Mam taki problem : posiadam 2 auta rc o częstotliwości 40Mhz
    i gdy chcę pojeździć z kolegą dwoma na raz to się zakłócają.
    Czy można coś z tym zrobić??
    Na internecie coś przeczytałem ze wystarczy zmienić jakieś kanały ale ja nie wiem o co chodzi jestem zielony w tych sprawach. POMÓŻCIE! :)
    kuran17
    Level 19  
    A na pilotach albo na autach nie ma jakiegoś przełącznika kanałów
    pozdr
    shadow0013
    Level 34  
    Jaki opis taka odpowiedź (fragmenty ze strony http://abc-rc.pl/)
    - sposób ustawiania częstotliwości nadajnika - w obrębie jednego pasma częstotliwości (np 35MHz) nadajniki pracują na różnych kanałach (kanał 55 dla 34,950MHz do kanału 90 dla 35,300 MHz). jest to realizowane po to aby w czasie pracy w jednym miejscu kilku nadajników nie dochodziło do wzajemnego zakłócania i sterowania innymi modelami. każdy może ustawić sobie inny kanał w swoim nadajniku i odbiorniku - i tu wyróżniamy nadajniki w których zmiana odbywa się:
    - przez wymianę kwarcu w nadajniku - w nadajnikach stosujemy tylko i wyłącznie kwarce producenta nadajnika
    - przez cyfrową zmianę w generatorze nadajnika (z syntezą)
    - lub poprzez programową zmianę w nadajnikach w pełni cyfrowych.

- sposób zmiany częstotliwości odbiornika
    - przez wymianę kwarcu w odbiorniku - w odbiornikach można stosować kwarce różnych producentów (choć nie zalecane)
    - przez cyfrową zmianę częstotliwości (z syntezą)
    pjanowski2540
    Level 8  
    A jak w aucie nie mam kwarcu to jak moge zmienić częstotliwość bo nie wiem o co chodzi z tą syntezą ?
    Madrik
    moderator of Robotics
    Zaraz dostaniesz ostrzeżenie.
    Zadajesz pytanie i nawet nie podajesz najbardziej podstawowych informacji.