Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeto 307 2.0 HDI 110 FAP - chwilowy brak mocy

korasboss 02 Mar 2013 10:12 4044 1
  • #1 02 Mar 2013 10:12
    korasboss
    Poziom 6  

    Witam.

    Od jakiegoś czasu auto nie ma mocy w momencie zmiany biegu na wyższy. Po przerzuceniu biegu auto jakby się dławi, nie ciągnie, nie ma znaczenia czy przełączę bieg na 2000 obr czy na 3000, auto na 3-4 sekundy traci moc. Trochę lepiej jest jak się rozgrzeje(przynajmniej takie mam odczucie). Tak samo jest na niskich obrotach, dopiero jak załączy się turbina samochód odżywa.

    Jak na razie byłem podłączyć go pod komputer, jednak raczej nie był to Peugeot Planet, lecz jakiś inny. Jedyny błąd jaki wyrzucił to błąd korka paliwa, pod którym kryły się też 3 inne błędy, jedyny znaczący odnosił się do poziomu płynu FAP, lecz w zbiorniku jest go około 3/4.

    Czytając inne tematy nie napotkałem się na tego typu problem. Dużo pada stwierdzeń, że może to być EGR lub przepływomierz. Do EGR nie dotrę, bo jest zbyt trudny dostęp, a jeśli chodzi o przepływomierz to mam pytanie, czy podczas jak go odepnę, odpalę silnik, a następnie znów wepnę to błąd wyskoczy czy też nie?

    Pozdrawiam.

  • #2 09 Mar 2013 13:21
    korasboss
    Poziom 6  

    Byłem podpiąć go pod Planeta, błędów nie wykazał, jedynie niektóre parametry nie były właściwe.

    Pierwsze co, to przepływomierz, w którym temp powietrza podczas rozgrzanego silnika osiągała 3-4 stopnie, jednak powinno to jedynie zwiększyć spalanie silnika, a nie przekładać się na jego moc(w sumie powinien iść lepiej).

    Drugie co, to ciśnienie turbo zbyt niskie, pełne 2000bar osiągał dopiero przy około 3000 tys. obrotów, więc pewnie będzie to problem turbo.
    Jednak powinien on tracić moc jedynie podczas załączania turbo, a na niskich obrotach jechać normalnie, jednak tak nie jest.

    Czy ktoś wie jakie modele turbo montowano do tego Peugeota, bo jedni piszą że VNT inni, że zwykłe. Znalazłem na pewnej stronie że do tego modelu silnika montowane jest turbo K03 ale czy ktoś może to potwierdzić?

    Jeśli jest to VNT to chciałbym zobaczyć czy zmienna geometria działa prawidłowo ale wchodząc w kanał patrząc od każdej strony nie mogę sięgnąć dobrze wzrokiem do turbo. Czy ktoś wie jak najlepiej to sprawdzić?
    Dodam, że przepływomierz sprawdzałem również pod innym urządzeniem i jest sprawny.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME