Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ML 700 - Nie zamyka bramy (niskie napięcie na silniku podczas zamykania)

13 Mar 2013 17:48 4260 12
  • Poziom 12  
    Witam,
    mam problem z silnikiem bramy Motorlift 700, brama normalnie się otwiera. Problem jednak jest z zamknięciem bramy (brama odbija) Rozebrałem sterownik i zmierzyłem:
    - napięcie na stykach podczas otwarcia ~30V
    - napięcie na stykach podczas zamykania ~ 20V

    Podczas procedury zamknięcia nawet bez obciążenia jest ten problem, że silnik nie ma siły zamknąć bramy (ciężko obraca zębatka).

    Proszę więc Forumowicze o pomoc z tym problemem.

    Udostępnienie schematu też pomoże ;]
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 39  
    Witam
    Zmiana obrotów jest pewnie przez przekaźnik(nie widziałem fizycznie tego napędu) sprawdź czy nie ma na nim spadku napięcia,przez przypalone styki, lub zaśniedziałe.
  • specjalista -automatyka bramowa
    Na początek powtórz wykrywanie siły.
    Napęd ma sporo wspólnego z ML510 - niestety elektroniczną regulację prędkości też - ale przekaźniki (3 szt) też są.
    Po pierwsze sprawdź silnik w obie strony na zasilaczu 24V DC (tylko nie podłącz 24V do enkodera), jesli sprawny to czeka cię elektroniczne główkowanie nad płytką centrallki.
    PS. trochę to głupie ale w różnych ML na wariacje centralki pomagało wyjęcie na stałe żarówki lampeczki...
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 12  
    Zamieniłem przekaźniki niestety nie pomogło napięcie na przekaźniku odpowiadającym za zamykanie ~20 V (wymieniłem też diody w układzie). Podłączyłem (tak jak pisał kotbury) silnik na "stole" pod zasilacz 24 V i silnik funkcjonuje prawidłowo w obydwu kierunkach.
    Nie posiadam w dalszym ciągu schematu :/

    Załączam zdjęcie sterownika.

    ML 700 - Nie zamyka bramy (niskie napięcie na silniku podczas zamykania)
  • specjalista -automatyka bramowa
    Schematu nie będzie (chyba że ktoś zrysował z płytki we własnym zakresie) - nie do znalezienia są z popularnych Nice i FAAC (serwisy baaardzo się pilnują) a co dopiero MotorLift.
    Przyjrzyj się podłączeniom przekaźników - jesli kierunek i samo włączanie silnika jest realizowany wyłącznie przekaźnikami i od razu po nich wyjście na silnik a cała elektronika regulująca prędkość jest przed nim to może jednak coś z nimi (albo ścieżkami) nie tak (np w Nice Robus sterowanie prędkością silnika jest na gałęzi (-) przed przekaźnikami kierunku a opornik amperometryki na (+) też przed przekaźnikami)
  • Poziom 39  
    Prześwietl zasilanie do przekaźników,przekaźniki podmieniałeś miejscami czy wymieniłeś na nowe.
  • Poziom 12  
    Domyślałem, że schematu nie będzie ;]
    Tak zamieniłem przekaźnik "zamknięcia" z przekaźnikiem "lampki"
  • Poziom 39  
    Najlepiej wymień na nowe.
  • Poziom 11  
    Napisz co tam jest za symbol ML 700 - Nie zamyka bramy (niskie napięcie na silniku podczas zamykania)
  • Poziom 39  
    Sprawdzałeś jakie napięcie dochodzi do przekaźników?
  • Poziom 11  
    Pamiętam miałem taki problem z zalanym hato fb200 wymieniłem to chyba był stabilizator regulowany koszt 3zł
  • Poziom 21  
    Witam,
    Prąd silnika płynie od mostka prostowniczego, przez przekaźniki, HEXFETa, i rezystor R45.
    ML 700 - Nie zamyka bramy (niskie napięcie na silniku podczas zamykania) ML 700 - Nie zamyka bramy (niskie napięcie na silniku podczas zamykania)

    Podejrzany może być: transformator, mostek, HEXFET, i rezystor R45 1.5Ohma.
    pozdrawiam