Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford mondeo 1,8 td - zimny nie pali, stracił moc

25 Mar 2013 09:06 3330 17
  • Poziom 13  
    Witam.Wiem że temat rzeka ale jak zacząłem czytać wpisy co trzeba zrobić to doszedłem do wniosku że najlepiej zmienić auto. Więc do rzeczy jak w tytule mój Ford postoi 12 godz.i ma duży problem z odpaleniem może to trwać nawet około 20 minut a zwłaszcza jak jest ujemna temperatura ,jak na minusie to nawet po paru godzinach jest problem ale jak już zapali to póżniej na dotyk.Proszę o porady.
  • Poziom 20  
    Prawdopodobnie zapowietrza się. Sprawdż pompkę ręczną na filtrze.
  • Poziom 13  
    Pompka jest okej po postoju pompuję aż pompka zrobi się twarda , wystarczy parę razy i nic to nie daje.Moc już mam ,wymieniłem filtr paliwa i to już jest okej.
  • Poziom 20  
    Właśnie o to chodzi że musisz parę razy , czyli cofa się paliwo. Najprościej zamontować przejrzysty przewód do pompy i obserwować czy nie ma pęcherzy powietrza. W ten sposób można sprawdzić czy nie ''łapie'' powietrza. Można też zamontować zaworek zwrotny na przewodzie do pompy. Wiesz w jakiej kondycji ogólnie jest silnik? Może już się kończy?
  • Poziom 23  
    W pierwszej kolejności sprawdź świece żarowe, wystarczy że jedna padnie i jest problem z odpalaniem.
  • Poziom 13  
    Założyłem przezroczysty przewód nie ma pęcherzy powietrza ,poza tym mechanik powiedział że nawet jakby parę bombelków było z powietrzem to nie przeszkadza nie może się zapowietrzać bo jest przed samą pompą nowy zaworek zwrotny wstawiony w miejsce starego .Co do drugiej porady to świece żarowe są nowe wszystkie 4 sprawdzone na wykręconych świecach grzeją aż miło.[/tex]
  • Poziom 23  
    Czyli zostały do sprawdzenia wtryski, ale w pierwszej kolejności ciśnienie w silniku (kompresja)
  • Poziom 13  
    Miałem ten sam problem ze Scorpio 2,5 TD. To jest niestety klasyczna przypadłość diesli z dużym przebiegiem. Pomocą może być remont silnika (kosztowna i nie opłacalna zabawa). U mnie wystarczyło zakupić preparat starter firmy K2 i rozwiązało całkowicie problem. Przed odpaleniem wtryskiwałem do wlotu powietrza trochę tego płynu i auto paliło bez problemu. 4 zimy tak jeździłem.
  • Poziom 13  
    Nie sprawdzałem wtrysków ani ciśnienia na cylindrach , na mój chłopski rozum motor jak dzwon żadnych przedmuchów ani bagnetem ani korkiem wlewu oleju , miałem dużo gorsze diesle i paliły poza tym co do wtrysków też mnie zastanawiało już wcześniej ale jak samochód odpali czy zimny czy ciepły to żadnego dymienia z tłumika nie ma nawet po konkretnym naciśnięciu pedału gazu .Dodam jeszcze że moje mondeo na zimnym silniku ma konkretny objaw typu tak jakby już zapalił ale jak puszczę kluczyk to gaśnie po prostu jak już zacznie załapywać to na słuch trzeba trzymać na rozruszniku do momentu jak już wiem że załapał może to trwać nawet dwie trzy minuty.
  • Poziom 13  
    Odpowiedź post wyżej. U mnie było to samo. Silnik jak jest zimny nie może wytworzyć dostatecznej kompresji. Nie ma na to lekarstwa poza plakiem lub starterem. Sprawdzone na wszystkie stare diesle działa.
  • Poziom 23  
    Kombinowanie z czyściwem nie przywróci silnikowi sprawności, co najwyżej jeszcze bardziej pogorszy. Proponował bym zmierzyć ciśnienie na garach, i w ostateczności opuźnić delikatnie wyprzedzenie zapłonu.
  • Poziom 32  
    Masz źle ustawioną pompę wtryskową. Za późny zapłon. Znajdź kogoś w swojej okolicy, kto wie jak to się ustawia. Przy okazji sprawdź rozrząd, a może nawet zacznij od tego.
  • Poziom 13  
    Opóżnić delikatnie wyprzedzenie zapłonu , żle ustawiona pompa wtryskowa to znaczy że te rzeczy same się jakoś przestawiły bo auto normalnie zapalało usterka nastąpiła w połowie stycznia , Ford palił normalnie i nagle zaczął słabo jak zimny , a może rozrząd przeskoczył tak czy tam zacznę chyba od rozrządu ponieważ na zimnym motorze przez jakąś chwilę słychać piszczącą rolkę napinacza ,już tak raz miałem w innym mondeo rolka się poluzowała wystarczyło dociągnąć i była już cisza.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Mam jeszcze jedno pytanie czy w takim stanie jak jest mój ford czy jak będzie cieplej to będzie normalnie odpalał po dłuższym postoju czy nie ?????
  • Poziom 32  
    Nie wiemy w jakim stanie jest twój Ford. Rozrusznik pierwszy zachetasz. Paliwa też pewnie żre jak smok, ale z głębi serca życzenia stu lat!
  • Poziom 13  
    Rozrusznik kręci jak ta lala wszystkie styki wyczyszczone a pali chm za 50 zł jedyne 100 km po mieście.
  • Poziom 32  
    Dla twoich objawów częściowo pasuje też uszkodzenie termostatu podnoszącego obroty przy zimnym silniku. Po 96r zastąpiony jest przez podciśnieniowy tłok, który pełni też funkcję zwiększenia dawki, w zakresie mniejszych obrotów dla silnika rozgrzanego. Jak upewnisz się co do rozrządu i kąta ustawienia pompy, podam dalsze wskazówki.
  • Poziom 13  
    Witam .Mam jeszcze jedno pytanie do fachowca .Poprzedni właściciel założył nowe świece żarowe typu ; AD 128388 czy ten rodzaj świec jest odpowiedni do mojego Forda Mondeo .Zaznaczam że takie właśnie świece zostały mu sprzedane w autoryzowanym sklepie istniejącym od wielu lat . Moje pytanie z powodu że na forum wyczytałem że wystarczy że świece są nieodpowiednie to znaczy za krótkie itp .Z góry dziękuję za wyczerpującą odpowiedz.