Sprawdź czujnik pompę zasilająca i zawor przelewowy, tam masz ponad sto razy bład ciśnienia- może też błąd czujnika, Skasować i pojeździć z laptopem pdglądajac zachowanie cisnienia.
Z Ad blue.. jedź na serwis i podpatrz trochę, gdzie rozkręcają i co czyszczą, jeśli chcesz samodzielnie z tym grzebać.
Zgłoszone błędy są mało naprowadzające- taki program- może być uszkodzony czujnik NOX, ale może być przytkany dozownik mocznika i taka jego odpowiedź na obecność emisji.
Jest tam też problem grzałki reduktora, to znaczy nie grzeje.. Hmto może decydować o wyłączeniu.
ppid 270 fmi 9 stężenie nox w gazach spalinowych nieprawidłowa prędkość aktualizacji.
psid 42 fmi 14 przerwane dozowanie adblue instrukcje specjalne.
psid 46 fmi 2brak kontroli tlenków azotu dane nieprawidłowe lub niestałe.
psid 115 fmi1 pusty zbiornik adblue dane poniżej zakresu roboczego.
pid 84 fmi 9 predkość pojazdu nieprawidłowa aktualizacja , to pewnie przez magnes.
pid 94 fmi7 ciśnienie zasilania paliwem nieprawidłowa odpowiedz systemu mechanicznego.
pid 190 fmi 0 prędkość obrotowa silnika dane ponad zakresem roboczym.
sid 230 fmi 3 czujnik położenia pedału gazu napięcie nadmiernie wysokie.
pid 275 fmi1 temp filtra adblue dane poniżej zakresu.
psid 107 grzałka adblue pod filtrem do wymiany.
ppid 385 napięcie zasilania pompy ads.
z tego co widzę to najprawdopodobniej masz pusty zbiornik adblue, albo komputer nie widzi stanu przez to przerywa dozowanie.
Dzięki za zainteresowanie, najbardziej interesuje mnie układ AdBlue i to chciałbym w tym aucie przywrócić do życia. AdBlue na pewno jest w zbiorniku. W zeszłym tygodniu kierowcy zapaliło się ostrzeżenie o odcięciu mocy. Sprawdziłem grzałki na pająku i do wtryskiwacza były ok. Mam pytanie odnośnie grzałki filtra czy jest to ten płaski element wciskany w plastikową nakrętkę filtra?
Powiem szczerze, że nie sprawdziłem tego, Na wyświetlaczu był komunikat o pozostałym czasie do odcięcia mocy i po odczytaniu błędów autocomem przyczepiłem się do czujnika Nox ale po odpięciu go i ponownym wpięciu komunikat zniknął. Więcej nie sprawdziłem z braku czasu. Kierowca pojechał w trasę. Wróci w piątek i chciałbym się przygotować przynajmniej teoretycznie do problemu.
Odkręć kolego górną pokrywę od pompy (ta czarna z dwiema przekreślonymi nóżkami). Uważaj tylko na śruby, bo jak kiedyś rozkręcaliśmy u znajomego to niektóre się urywają i potem niestety pozostaje rozwiercanie. Zajrzyj do środka, czy pompa nie jest zalana i nie ma w niej wykrystalizowanego mocznika, czy silnik się kręci. Może się zdarzyć tak, że zalało elektronikę. Tak w najprostszy sposób coś zobaczysz. Potem potrzebny jest już jakiś tester lub wizyta na Serwis. Np. w Scanii NOX przechodzi do pompy i w przypadku uszkodzenia elektroniki generuje kody o braku odczytu NOX, braku dozowania, braku odczytu poziomu adblue i wstrzymaniu dozowania. Tutaj zapewne może być podobnie.
Powodzenia
W sobotę sprawdzę wasze sugestie jak auto zjedzie.
Mam jeszcze jedno pytanie: czy brak błędów w SCR i bardzo minimalne zużycie Adblue może świadczyć o przytkaniu wtryskiwacza ? Auto to też Volvo i system denoxtronic 2.
To jest przytkanie kryształami mocznika- dysza, dozownik, filtr. Z czasem przestanie pobierać w ogóle.
Trzeba szukać, może być, że czujnik NOX wskazuje błędną wartość i komputer to "kupuje"
System ogranicza podawanie mocznika, bo nie widzi zanieczyszczeń z sondy.
Witam dziś kolejny dzień walki z Adblue w wspomnianym volvo. Wymieniłem uszkodzoną grzałkę w podstawie filtra błąd skasowany. Nadal jednak mam błędy jak w załączniku. Czy ktoś pomoże w ustaleniu co to za 2 błędy bez opisu ?
Sprawdź czujnik poziomu ad blue, podmień sondę NOX wraz z przetwornikiem, lub szukaj uszkodzenia w okablowaniu.
I co teraz zrobisz? wszystkiego nie da się domowym sposobem i poszukiwania są kosztowne, czasem przypominają marsz w ciemności o kulach.
Trudne przypadki trzeba odwieźć do ASO, niech się wykażą.
Chyba że masz drugi wózek i metodą podmian dojdziesz, ale czasu to stracisz trochę.
Błąd czujnika poziomu (brak ad blue) wyłącza system, to logiczne.
Zbiornik Adblue pełen wyświetlacz pokazuje, że jest pełen więc dziś już zgłupiałem.
Na wyświetlaczu w sumie pozostał tylko błąd :
MID 128 PPID270 FMI 9
Podmianki to rozwiązanie tylko by mieć czujnik Nox na półce to trochę wydatek a podmienić z innego można by gdyby dał się łatwiej wykręcić
Troszkę podgrzać, polać wodą, to pomrozić i trzeba by przeciąć kable w mądrym miejscu i nałożyć oczkowy, lub nasadkę- płaskim będzie trudno.. zniszczysz śrubę i klucz.
Nie ma prawa być błędu poziomu adblue, albo jest przerwa w zasilaniu- "sygnał za niski"
Albo inna usterka czujnika.
Już raz próbowałem odkręcić taki czujnik przy wymianie kata była męczarnia. Czy mógłbyś udzielić informacji jaki sygnał podaje czujnik poziomu i temp w zbiorniku?
Nie czepiałem się dziś tego czujnika bo pokazuje stan max a i temperature adblue pokazywało mi w autocomie też właściwie zewnętrzna była 12 a w zbiorniku 11 stopni więc odpuściłem go. Pomierzyłem przejścia do kostki pod grilem od czujnika nox - ok. Mam tylko pytanie czy czujnik nox jest brany pod uwagę od samego początku po odpaleniu zimnego silnika bo dodatek jest wtryskiwany dopiero gdy katalizator się nagrzeje - chyba, że szukam wszystkiego byle tylko nie ruszać tego czujnika
Kolego sprawdź czy kable od kostki od NOX mają przejście do kostki od pompy adblue oraz do przelotki przy kabinie. W skrzynce z przelotkami z prawej ( od strony pasażera) pod atrapą w górnym lewym rogu znajduje się żółta kostka jest to kostka od adblue, na wiązce przewodów powinna być naklejka z napisem SCR. Sprawdź miernikiem czy kablach koloru zielonego niebieskiego i fioletowego masz przejście miedzy przelotką a wtyczką nox oraz wtyczką pompy adblue. Sprawdź również napięcie miedzy białym a zielonym kablem we wtyczce nox powinno być 24V. Zaś na kablu niebieskim 2,7 ± 0,3 V a na fioletowym 2,3 ± 0,3 V jeżeli wszytko jest jak napisałem padł nox. Sprawdzałeś bezpiecznik F10 od czujnika nox czy jest dobry ??
Jak pisałem sprawdziłem przewody do żółtej wtyczki tylko nie mierzyłem napięć może jutro podjadę by to sprawdzić. Nie wiedziałem że sygnał z Nox idzie też do sterownika Adblu zdawało mi się, że idzie do sterownika silnika i to on wystawia polecenia dla Adblue.