Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

czy termostat moze byc przyczyna wiekszego zluzycia paliwa?

24 Lut 2005 22:35 15924 9
  • Poziom 21  
    Witam
    Mam Mazde 323 Diesel 1,7 z 91r Spalanie ropy na trasie wyszło mi ok 6,5-7l/100km( co jest wynikiem mało satysfakcjonującym). Po mieście wyszło mi już 10l/100km co przyprawia mnie o ból głowy :(. Mam słabe grzanie - powietrze leci na ogol zimne albo letnie. Termostat wymontowałem - jest najprawdopodobniej uszkodzony - zalałem go wrzątkiem i nic się w nim nie ruszyło. Ja to widzę tak: jeśli termostat jest cały czas otwarty i płyn leci od razu na chłodnice to na krótkich odcinkach po mieście (bo takie robię ok 5km-tyle dojeżdżam do szkoły) silnik nie zdarzy się dobrze rozgrzać i dlatego bierze tyle ropy, bo jest od razu chłodzony przez chłodnice - bo termostat puszcza na duży obieg - tym samym zamyka mały i dlatego mi słabo grzeje w środku. Wskazówka od temperatury jest cały czas na środku – nie ma podanej tam temperatury – jest tylko C i H. Nie wiem dokładnie w jakim miejscu powinna się znaleźć wskazówka po nagrzaniu do optymalnej temperatury.
    Być może się gdzieś tu mylę - bo mechanikiem nie jestem - jeśli tak to proszę sprostować moje myślenie i ewentualnie podąć jakieś sugestie czemu mi tyle pali taki "mały" silnik Dodam jeszcze ze olej, filtr oleju powietrza i paliwa wymieniłem na nowe. Hamulce raczej tez są ok.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 29  
    Termostat 100%. To jest objaw otwartego tak zwanego dużego obiegu z chłodnicą i za mocno ci zchładza silnik. Jeździsz na niedogrzanym i mieszanka jest bogatsza. Przerabiałem to w Fordzie i w dwóch Audi

    Pozdrawiam
  • Poziom 18  
    Niedogrzany silnik więcej pali. Rozumiem, że uszkodzony termostat jest cały czas otwarty. W takim wypadku wymiana na sprawny powinna pomóc. Tyle tylko, że na 5 km i tak silnik się dobrze nie zagrzeje - chociaż na pewno bardziej niż przy otwartym obiegu.
    Silnik masz chyba już trochę zużyty sądząc po wieku auta, to i spalanie może nie być 'satysfakcjonujące'. Zobacz czy kopci, może to być wina zużytych wtrysków. Może masz słabą kompresję itd.
  • Poziom 21  
    Kopci tylko przy odpalaniu. Przy samej jezdzie nie kompci
  • Poziom 30  
    Od zawsze wiadomo ze auto niedogrzane pali wiecej. Ale jest tez drugi problem, natomiast jezdzac z niedogrzanym silnikiem szybciej ulega on z uzyciu, wiec warto chyba wymienic bo koszt bedzie niewielki w stosunku do kosztow poniesionych z remontem silnika.
  • Poziom 26  
    Pytałeś o wskażnik.
    W takim dieselku wskazówka termometru na wskaźniku deski powinna, stać w środku zakresu, tj ok 85' C.
    Pozdr.
  • Poziom 13  
    Odpowiedz na twoje pytanie jest tylko jedna- wymień termostat i na 99%
    skończą ci się z tym problemy. Maiałem identycznie w Audi, nie zwlekaj z wymianą, bo nic nie oszczędzisz. Termostat kosztuje niewiele a auto będzie ci spalać cały czas więcej ropy. Przeliczyć więc łatwo, a jazda w zimnym aucie też nie należy do najprzyjemniejszych.
    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    wymień termostat. będzie cieplej i mnej będzie palił. na czas zimy możesz założyc osłone chłodnicy są na giełdzie gotowce
  • Poziom 14  
    walniety termostat to duzy obieg bogatrza mieszanka i wyzsze spalanie,mozna by byo sprawdzic wtryski,moze leją i kopci bo paliwo nie jest spalane
  • Poziom 20  
    Wydaje mi się, że termostat masz w porządku, nie napisałeś, czy kiedy go sprawdzałeś to był otwarty i nie chciał się zamknąć, czy na odwrót. Jeżeli był zamknięty to prawdopodobnie i tak się nie otworzy po zalaniu wrzątkiem ponieważ wrzątek zdąży ostygnąć do temp. ok 88stC a przy takich temperaturach termostaty dopiero zaczynają się otwierać. Jeżili nie dmucha ciepło z nadmuchu to lepiej sprawdź czy nagrzewnica jest odpowietrzona, czy dobrze działająją klapy przy nagrzewnicy bądź zawór na wężu.